Whitepapers zijn bij uitstek geschikt om als bedrijf aan je autoriteit te bouwen of leads te generen. Li Moon helpt bedrijven en instellingen met effectieve contentmarketingstrategieën en -middelen, zoals whitepapers.
Een goede whitepaper beschrijft een probleemstelling en oplossing als marketinginstrument. Als bedrijf deel je zo je kennis met potentiële klanten. Goed voor je autoriteit en voor je leads. Zo genereer je met whitepapers meer leads.
Wat doen we als we over een onderwerp meer willen weten? We googlen. Online zoeken we naar de beste informatie op basis waarvan we bijvoorbeeld een aankoopbeslissing nemen.
Zeker bij aankooptrajecten in B2B gaan inkopers zelden over een nacht ijs. Is een potentiële uitvoerder of leverancier betrouwbaar, heeft het bedrijf voldoende kennis om kwalitatieve oplossingen te bieden?
Met whitepapers over verschillende onderwerpen laat je zien welke kennis je in huis hebt.
Een whitepaper is eigenlijk vakliteratuur dat je moet hebben gelezen. Waar je als klant rekening mee moet houden als je een website laat bouwen? Dit zijn de 15 meest gemaakte fouten, voorzien van een stappenplan om je voor te bereiden op het bouwproces! Voor jou gesneden koek, voor potentiële klanten een goudmijn.
Of 10 zaken die je moet weten om de verhalen op je site te optimaliseren voor Google. Kortom, een whitepaper biedt informatie die urgentie heeft, bruikbaar en relevant is en dus geen typisch verkoopverhaal.
Informatie waarmee je als bedrijf of organisatie laat zien dat je de kennis in huis hebt om klanten echt te kunnen helpen. De inhoud van het gedeelde document straalt af op jouw imago als producent of leverancier. Het bevestigt de naam die je als organisatie hoog hebt te houden.
Het opzetten van whitepapers is een intensief proces van informatie verzamelen, schrijven, redigeren en vormgeven. Een inhoudelijke whitepaper bevat al snel tussen 2 en 3 duizend woorden. Kijk daarom goed naar hoe je de informatie breder kunt inzetten. Zo kun je een geproduceerde longread ook als whitepaper promoten en verspreiden, bijvoorbeeld via marketing automation of e-mailmarketing. Informatie uit de whitepaper is ook te hergebruiken in social media. Zo gebruik je de investering efficiënt.
En natuurlijk, uiteindelijk is ook een whitepaper niets meer of minder dan een goed verhaal neerzetten en daarmee mensen tot een koop aanzetten, net als het gebruik van nieuwsbrieven. Als bedrijf wil je dat whitepapers leads genereren. Dat kan. Je kunt de whitepapers op je website beschikbaar maken voor geïnteresseerden die hun naam en emailadres achterlaten. Zo ruil je jouw kennis voor contactgegevens. Prima deal waar de sales-afdeling mee aan de slag kan! Bovendien is de kans groot dat een lead door je whitepaper ook daadwerkelijk klant wordt. Deel je relevante kennis in je whitepaper dan is de kans groot dat je op de juiste manier inspeelt op de behoefte van deze inkopers en er een opdracht uitrolt.
Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Meer weten over ons werk?
Alle cases