e-mail-marketing-het-goed
reclame-icon

online

E-MAIL MARKETING

Met e-mail marketing genereer je meer leads, scoor je extra conversies en draag je effectiever je boodschap uit. Li Moon ondersteunt klanten in B2B en B2C met krachtige oplossingen. Zo haal je meer uit je marketingbudget en websitebezoekers.

ZO SCOOR JE MET E-MAIL MARKETING

E-mail marketing kun je op veel verschillende manieren inzetten. Dit zijn de 6 belangrijkste vormen.

1. DE TRADITIONELE NIEUWSBRIEF
Met de reguliere nieuwsbrief houd je je klanten of bezoekers op de hoogte van wat je als organisatie doet of wat je aanbod is. Deze vorm wordt vaak gebruikt om speciale kortingsacties, exclusieve evenementen en relevante content te presenteren.

2. DIRECT MAILING
Direct mails zijn losse mailings die naar een doelgerichte groep mensen worden verstuurd. Bijvoorbeeld omdat je een speciale aanbieding voor ze hebt. Uiterst doeltreffend zijn vaak mailings die als echte e-mailberichten zijn vormgegeven. Hoe persoonlijker en beter afgestemd op de ontvanger, des te effectiever zijn de berichten.

3. SERVICE-MAILING
Je kent het wel: je koopt online een product of dienst en even later ontvang je een mail waarin om je mening wordt gevraagd. De servicemail komt uit een aankoop of actie die de consument of zakelijke inkoper zelf ondernam. Dat maakt de kans groot dat een service-mail aandachtig wordt gelezen.

4. WIN-BACK-CAMPAGNE
Ook de win-back mail is relevant. In het dashboard van je mailsoftware zie je welke gebruikers de nieuwsbrief nooit openen. Die probeer je weer te activeren. Met een win-back campagne bind je deze consumenten opnieuw aan je, bijvoorbeeld met een korting of een cadeautje.

5. ACTIE-CAMPAGNE
Ideaal voor kortingsacties of eenmalige aanbiedingen. “Bestel nu en profiteer van 20% korting!” Een actiecampagne lijkt op het eerste gezicht nog het meest op een traditionele flyer, maar is helemaal voor conversie geoptimaliseerd.

6. MARKETING AUTOMATION
Marketing automation is een duet tussen je website en je email marketing software. Heeft een bezoeker je website bezocht? Met marketing automation identificeer je de bezoeker en breng je zijn klikgedrag in kaart. Je weet waar hij of zij naar op zoek is. Via relevante mailings maakt deze bezoeker vervolgens kennis met de producten of diensten. Ideaal voor leadgeneratie.

 

E-MAIL MARKETING: ENKELE PRAKTISCHE RICHTLIJNEN

Over de inhoud van je nieuwsbrief zullen we het hier (nog even) niet hebben, maar laten we beginnen met wat praktische zaken.

#1 PLAN JE MAILINGS ZORGVULDIG
Wanneer leest jouw doelgroep hun e-mailberichten? In de ochtend? Dus is het handig om berichten vroeg in de ochtend te versturen. Mailen op vrijdagmiddag, ‘s nachts of in het weekeinde is dan minder effectief. Klinkt logisch, maar bedrijven vergeten vaak de mailings goed te plannen.

#2 PERSONALISEER JE MAILINGS
Als je aan e-mail marketing doet, doe je dat zo persoonlijk mogelijk. Begin liever niet met ‘Beste dame/ heer’. Zorg dus dat je over zoveel mogelijk data beschikt. Hoe relevanter de boodschap voor de ontvanger, des te succesvoller de mailing.

#3 BEPAAL DE RELEVANTIE VAN JE MAILING
Denk dus goed na waarom het bericht interessant is voor de ontvanger. En weet je wat nog altijd goed werkt? Een klant, prospect of lead met z’n verjaardag feliciteren. Zolang je dan maar niet vergeet om ook echt iets extra’s (een cadeautje) bij te voegen…

 

SCHRIJFTIPS VOOR EEN GOEDE MAILING

Hoe voorkom je dat je zorgvuldig geformuleerde e-mailbericht linea recta in de prullenbak van de ontvanger verdwijnt? Door een zo prikkelend mogelijke kopregel in het onderwerpveld van je mail te zetten. Zorg wel dat je de tekst kunt waarmaken want anders wacht je bericht alsnog de delete-toets. Oja, beschrijf je onderwerp kort en krachtig. Het liefst in minimaal 28 en maximaal 39 tekens.

Nu we het toch over lengte hebben: let op dat ook de bodytekst van je bericht lekker kort en compact is. Ook in de wereld van e-mail marketing geldt: kill your darlings! Less is echt more. Of lees je zelf ook graag hele epistels van wildvreemden die je ineens mailen?

 

SUCCESFACTOR E-MAIL MARKETING IS RELEVANTIE

Bedenk vooraf ook met welke regelmaat je aan e-mail marketing wil doen. Hoe vaak verstuur je je mailing? Schat, gemeten over een heel jaar, het aantal mailings in en bedenk of je ook genoeg content hebt om elke mailing relevant te zijn. What’s the catch? What’s in it voor hem of haar? En overspoel je klanten niet. Zeker als je geen relevante informatie hebt te bieden.

 

MAAK JE MAILING DEELBAAR

Delen mag/ moet! Geef de ontvanger de gelegenheid om je nieuwsbrief te delen via social: Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube en LinkedIn. Als dat gebeurt zit je namelijk goed. Kom je ineens binnen bij allerlei wildvreemden: de contacten van de persoon aan wie je je mail stuurde. Dat is nog eens een bonus. Maak er dan ook gebruikt van.

 

KIJK KRITISCH NAAR JE WEBSITE

En last but not least: zorg dat je website uitblinkt in user experience. Heb je veel energie gestoken in een relevante en effectieve campagne, valt toch de conversie tegen omdat de structuur van je website een rommelboel is. Check regelmatig hoe je als buitenstaander binnenkomt op je site. Wat krijgt hij of zij als eerste te zien?

Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vetellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

Meer informatie

Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel
CoolSculpting-mobiel

E-commerce

8 voorwaarden om je platform te laten slagen

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

dirk-75-jaar-website

Website content

Ongekende bouwstenen voor je merk

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003