LiMoon-Online-header-desktop

CONTENT MARKETING IS SCOREN MET JE MERKVERHAAL

Je merkstrategie is opgezet en in vormgeving uitgewerkt, nu is je merkverhaal aan de beurt. Hoe vertel je je merk? Content marketing is een onmisbare pijler in je merkstrategie en essentieel voor je online-vindbaarheid.

De tijd dat sales-afdelingen via koude acquisitie potentiële klanten belden, is voorgoed voorbij. Cold calling leidt voornamelijk tot ergernis bij de potentiële klant en heeft bovendien de laagste ROI van alle acquisitievormen.

Verkoopsucces zijn niet langer in grote mate afhankelijk van de ijver van de verkoopafdeling. In de online-wereld van vandaag blijkt content marketing een belangrijke aanjager. Wat is dat eigenlijk, content marketing?

Business-Home

Content Marketing is helpen

Met content marketing help je je prospects of leads bij het maken van een aankoopkeuze. Dit doe je door ze zo aantrekkelijk en relevant als mogelijk te informeren, zonder daarbij direct jouw product of dienst aan te prijzen. Je biedt waardevolle informatie waarmee je hen helpt betere keuzes te maken of meer uit jouw product of dienst te halen.

Het Amerikaanse Content Marketing Institute definieert content marketing als volgt:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire, and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

Oftewel:

“Content marketing is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt in op deze behoefte met content die verband houdt met de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten en die je klanten helpt om tot een aankoopkeuze te komen. Deze content bied je aan met als doel klanten aan te trekken en te binden.”

Met content marketing bouw je aan je autoriteit

Inkopers oriënteren zich online op de aanschaf van producten en diensten en zoeken zelf naar de best passende oplossing. Of je nu zakelijk dienstverlener bent of met je merk consumenten bedient – vindbaarheid is via Google van levensbelang geworden.

Met content marketing zorg je ervoor dat de informatie over jouw merk online of offline (dat kan natuurlijk ook) wordt gevonden.

Wanneer je consistent en consequent je merkverhaal vertelt en voor bezoekers waardevolle en relevante informatie deelt, dan gaan die websitebezoekers je merk als een betrouwbare bron van waardevolle informatie zien. Je wekt vertrouwen, sympathie en verwerft autoriteit. En daar word je voor beloond met merkvoorkeur, –trouw en mond-tot-mond-reclame.

consumentenmarketing | Li Moon

Content marketing is investeren in vindbaarheid

Steeds meer bedrijven investeren in vindbaarheid door binnen de corporate website informatieve pagina’s over producten en diensten op te zetten. Deze pagina’s worden door Google geïndexeerd, maar hoe zorg je er nou voor dat jouw content marketing ook wordt gevonden?

Hoe beter jouw website antwoorden geeft op zoekvragen die in jouw branche veel worden gesteld, des te belangrijker Google de pagina vindt. Alles draait dus in de eerste plaats om de vraag hoe relevant jouw website is voor de bezoekers die je wilt trekken. Hiervoor geldt, hoe relevanter, hoe beter. Hoe belangrijker Google jouw website vindt, des te hoger zal je ranking zijn. Een hoge ranking in Google is een voorwaarde voor verkoopsucces.

Video een van de meest effectieve vertelmiddelen

Inmiddels is content marketing voor leveranciers een onmisbaar marketinginstrument geworden om te zorgen dat diensten en producten via Google worden gevonden, maar content marketing gaat als strategie verder dan zoekmachineoptimalisatie alleen.

Content marketing kent vele verschijningsvormen. Van blogposts tot whitepapers. Van social mediaberichten en nieuwsbrieven tot e-zines en e-mailmarketing.

Video is steeds vaker de ruggengraat van een contentmarketingstrategie. Videomarketing slaagt als mensen je video’s leuk en relevant vinden. Dat klinkt simpel? In de praktijk is dát de moeilijkheidsgraad.

CContentabonnement | Li Moon

Indrukwekkende cijfers voor videomarketing

Videomarketing is voor ons te duur, horen we soms in de praktijk. Een kwalitatieve videoproductie kan nog best een investering zijn, maar de afgelopen jaren zijn de prijzen voor videoproducties sterk gedaald. De scherpe prijsdaling maakt dat video ook bereikbaar is geworden voor bedrijven met kleinere marketingbudgetten. De effectiviteitscijfers van video zijn ronduit indrukwekkend. Video’s met relevante content laten de conversie op je website soms wel met 80 procent stijgen. En voeg je een video toe aan je e-mail marketing [LINK] campagne dan moet je niet verbaasd zijn als de doorklikratio ruim verdubbeld. De waarde van één minuut video is 1,8 miljoen woorden. 54% van leidinggevende seniors deelt elke week werk-gerelateerde video’s met collega’s en marketeers die video gebruiken, groeien 49 procent sneller in omzet.

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

DE ZEKERHEID VAN EEN VAST MAANDBEDRAG

Het uitwerken van een merk in vormgeving is een intensief ontwikkeltraject, waarbij we onze uren het liefst zo effectief mogelijk besteden aan het opzetten van het merk en het uitwerken van de communicatiemiddelen. Met de meeste klanten werken wij op abonnementsbasis samen. Aan de hand van de werkzaamheden werken we een jaarbegroting uit en verrekenen de investering naar een vast maandbedrag. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Met dat vaste maandbedrag zijn alle uren die we maken voor het opzetten van je strategie, positionering en identiteit afgedekt. En we spreken duidelijke deliverables af. Zo weet je precies wat je krijgt opgeleverd. Ook als de opdracht gedurende de samenwerking door nieuwe inzichten veranderd, zoeken we eerst naar oplossingen binnen het afgegeven budget. Zo voorkomen we vertraging door offerterondes en houd je als klant controle over je cash-flow en grip op het ontwikkelingsproces.

Ook samenwerken op basis van een vast bedrag per maand? Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op.

Heb je meer haast? Bel ons dan gerust (023-5343430) en vraag naar Alexander..

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Dirk supermarkten

Dirk supermarkten

75 Jaar: zo vertel je een retailmerk

Amsterdam zuid oost

Amsterdam zuid oost

Zo krachtig kan visual storytelling zijn

Transavia

Transavia

Aan boord meer verkopen

Vertelmiddel
Advertorial CoolSculpting | Li Moon

Advertorial

Deel alleen relevante informatie

smid-media-solution-mobiel-1

Animatiefilms laten maken

5 redenen om voor animatievideo te kiezen

Bedrijfspresentatie | Li Moon

Bedrijfspresentatie

10 Afknappers om van te leren

Blogs | Li Moon

Blogs

Bouw aan je business door te delen

Brochures | Li Moon

Brochures

De bewezen waarde van de folder

contentmarketing & copywriting | Li Moon

Contentmarketing & copywriting

De kunst van het verkopen

Infographics | Li Moon

Infographics

Big data in een oogopslag

Jaarverslagen | Li Moon

Jaarverslagen

Zo wordt jouw jaarverslag gelezen

Longread | Li Moon

Longread

Jouw merk verdient inhoud

transavia-shop

Magazines

In dialoog met je lezer

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

SEO teksten | Li Moon

SEO teksten

SEO teksten vergroten je vindbaarheid | Li Moon Online

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

dirk-75-jaar-website

Website content

Ongekende bouwstenen voor je merk

Whitepaper

Whitepaper

Kennis delen in ruil voor meer leads

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003