Online Content
Home Merklichaam

CONTENT MARKETING IS SCOREN MET JE MERKVERHAAL

Je merkstrategie is opgezet en in vormgeving uitgewerkt, nu is je merkverhaal aan de beurt. Hoe vertel je je merk? Content marketing is een onmisbare pijler in je merkstrategie en essentieel voor je online-vindbaarheid.

De tijd dat sales-afdelingen via koude acquisitie potentiële klanten belden, is voorgoed voorbij. Cold calling leidt voornamelijk tot ergernis bij de potentiële klant en heeft bovendien de laagste ROI van alle acquisitievormen.

Verkoopsucces zijn niet langer in grote mate afhankelijk van de ijver van de verkoopafdeling. In de online-wereld van vandaag blijkt content marketing een belangrijke aanjager. Wat is dat eigenlijk, content marketing?

Wereldhaven

CONTENT MARKETING IS HELPEN

Met content marketing help je je prospects of leads bij het maken van een aankoopkeuze. Dit doe je door ze zo aantrekkelijk en relevant als mogelijk te informeren, zonder daarbij direct jouw product of dienst aan te prijzen. Je biedt waardevolle informatie waarmee je hen helpt betere keuzes te maken of meer uit jouw product of dienst te halen.

Het Amerikaanse Content Marketing Institute definieert content marketing als volgt:

“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire, and engage a clearly defined and understood target audience – with the objective of driving profitable customer action.”

Oftewel:

“Content marketing is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt in op deze behoefte met content die verband houdt met de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten en die je klanten helpt om tot een aankoopkeuze te komen. Deze content bied je aan met als doel klanten aan te trekken en te binden.”

MET CONTENT MARKETING BOUW JE AAN JE AUTORITEIT

Inkopers oriënteren zich online op de aanschaf van producten en diensten en zoeken zelf naar de best passende oplossing. Of je nu zakelijk dienstverlener bent of met je merk consumenten bedient – vindbaarheid is via Google van levensbelang geworden.

Met content marketing zorg je ervoor dat de informatie over jouw merk online of offline (dat kan natuurlijk ook) wordt gevonden.

Wanneer je consistent en consequent je merkverhaal vertelt en voor bezoekers waardevolle en relevante informatie deelt, dan gaan die websitebezoekers je merk als een betrouwbare bron van waardevolle informatie zien. Je wekt vertrouwen, sympathie en verwerft autoriteit. En daar word je voor beloond met merkvoorkeur, –trouw en mond-tot-mond-reclame.

Dirk

CONTENT MARKETING IS INVESTEREN IN VINDBAARHEID

Steeds meer bedrijven investeren in vindbaarheid door binnen de corporate website informatieve pagina’s over producten en diensten op te zetten. Deze pagina’s worden door Google geïndexeerd, maar hoe zorg je er nou voor dat jouw content marketing ook wordt gevonden?

Hoe beter jouw website antwoorden geeft op zoekvragen die in jouw branche veel worden gesteld, des te belangrijker Google de pagina vindt. Alles draait dus in de eerste plaats om de vraag hoe relevant jouw website is voor de bezoekers die je wilt trekken. Hiervoor geldt, hoe relevanter, hoe beter. Hoe belangrijker Google jouw website vindt, des te hoger zal je ranking zijn. Een hoge ranking in Google is een voorwaarde voor verkoopsucces.

VIDEO EEN VAN DE MEEST EFFECTIEVE VERTELMIDDELEN

Inmiddels is content marketing voor leveranciers een onmisbaar marketinginstrument geworden om te zorgen dat diensten en producten via Google worden gevonden, maar content marketing gaat als strategie verder dan zoekmachineoptimalisatie alleen.

Content marketing kent vele verschijningsvormen. Van blogposts tot whitepapers. Van social mediaberichten en nieuwsbrieven tot e-zines en e-mailmarketing.

Video is steeds vaker de ruggengraat van een contentmarketingstrategie. Videomarketing slaagt als mensen je video’s leuk en relevant vinden. Dat klinkt simpel? In de praktijk is dát de moeilijkheidsgraad.

Videomarketing

INDRUKWEKKENDE CIJFERS VOOR VIDEOMARKETING

Videomarketing is voor ons te duur, horen we soms in de praktijk. Een kwalitatieve videoproductie kan nog best een investering zijn, maar de afgelopen jaren zijn de prijzen voor videoproducties sterk gedaald. De scherpe prijsdaling maakt dat video ook bereikbaar is geworden voor bedrijven met kleinere marketingbudgetten. De effectiviteitscijfers van video zijn ronduit indrukwekkend. Video’s met relevante content laten de conversie op je website soms wel met 80 procent stijgen. En voeg je een video toe aan je e-mail marketing campagne dan moet je niet verbaasd zijn als de doorklikratio ruim verdubbeld. De waarde van één minuut video is 1,8 miljoen woorden. 54% van leidinggevende seniors deelt elke week werk-gerelateerde video’s met collega’s en marketeers die video gebruiken, groeien 49 procent sneller in omzet.

WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

DE ZEKERHEID VAN EEN VAST MAANDBEDRAG

HET OPZETTEN EN UITVOEREN VAN JE MERKSTRATEGIE IS EEN INTENSIEF TRAJECT. MET VEEL KLANTEN WERKEN WIJ DAAROM OP EEN ABONNEMENTSBASIS SAMEN.

Aan de hand van de te ontwikkelen en uit te voeren WERKZAAMHEDEN  werken we een jaarbegroting uit en verrekenen de investering naar een vast maandbedrag. Zo weet je precies wat je tegen welke maandkosten krijgt opgeleverd en kom je nooit voor verrassingen te staan.. En veranderen de inzichten tussentijds? Dan vinden we wel een oplossing binnen het afgegeven budget.

Geïnteresseerd? Stuur ons je gegevens, dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je meer haast? Bel ons dan gerust (023-5343430) en vraag naar Vincent.

Meer weten over ons werk?

Alle cases

Vertelmiddel

Alle diensten

Li Moon deelt

Blog archief