Winkelinrichting-Gevel-OpOp
cases-icon

strategie & identiteit

BRAND IDENTITY

Hoe zorg je ervoor dat consumenten jouw retailformule ook echt beleven. De brand identity speelt daarin een cruciale rol. Li Moon ontwikkelt sinds 2003 strategieën en brand identities voor retailformules. Alleen een haarscherpe brand identity kan van een winkel ‘mijn’ winkel maken.

NIEUWE MERKIDENTITEIT VOOR OP=OP VOORDEELSHOP: DISCOUNT EN KLANT­VRIENDELIJK­HEID GAAN PRIMA SAMEN

In het voorjaar van 2015 belde Op=Op Voordeelshop. Ze hadden daar in Groningen gehoord dat drogisterijketen Dirx aan Kruidvat/ Trekpleister was verkocht. Of we de voordeelwinkelketen met een fors assortiment drogisterij-artikelen ‘smoel’ wilden geven.

Op=Op Voordeelshop was ontstaan uit de partijenhandel van een marktkoopman die door het succes van zijn marktkraam een winkel opende. Sindsdien groeide het aantal winkels. Eerst nog gestaag, maar na een overname verschenen de winkels in een duizelingwekkende vaart overal in het land.

op-op-vrachtwagen

ODE AAN DE MARKT­KOOPMAN

Als Op=Op Voordeelshop zich bij Li Moon meldt, telt Nederland 80 winkels. Een uitgewerkte winkelformule en krachtige marketingstrategie ontbreekt echter nog. We pakken de handschoen op en ontwerpen de nieuwe winkeluitstraling als ode aan de marktkoopman die op markten zijn handelswaar aan de man brengt, onder het mom: “Op = Op!”. Wie goed kijkt, ziet in het logo een tekstballon met de woorden Op=Op. Zo verbeelden wij de oorsprong van het bedrijf.

/beursstand-ontwerpen

KLANT­VRIENDE­LIJKE DISCOUNTER

Ook krijgen de winkels een fris, eigentijds gezicht en ontwerpen we de look & feel van de nieuwe e-commerce-website. En we voorzien actiematerialen en weekfolders van een nieuwe strategie. ‘De laagste prijs’ is een belangrijke aankoopimpuls, maar prijs kan nooit de enige propositie van een winkelformule zijn, zo weten we bij Li Moon. Ook discounters voelen vroeg of laat voelen de hete adem van de concurrentie. Zet je alleen in op prijs, dan verlies je uiteindelijk de strijd een keer. Klanten komen naar de winkel vanwege het voordeel, maar ook voor de winkelervaring. Met die wetenschap hebben we de formule van Op=Op Voordeelshop mede vorm gegeven.

op-op-tablet

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertelmiddel

dummyblog

Retailreclamebureau

Retail is ons DNA

POS materiaal | Li Moon

POS materiaal

De kunst van het verleiden

Beursstand ontwerpen | Li Moon

Brand identity

Hoe beleven klanten je retailmerk?

transavia-shop

Magazines & Folders

In dialoog met je lezer

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina [addtoany]

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003