Amsterdam-Zuidoost-Billboard1
cases-icon

vormgeving

STORYTELLING

Li Moon helpt bedrijven bij het krachtig en effectief vertellen van relevante verhalen. In het kader van een imagocampagne vertelden we de verhalen uit het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost in krachtige beelden en minimale copy.

IMAGO-CAMPAGNE AMSTERDAM ZUIDOOST: ZO KRACHTIG KAN VISUAL STORYTELLING ZIJN

Het Amsterdamse stadsdeel Zuidoost worstelde lang met een negatief imago. Stichting Zuidoost Partners vroeg Li Moon een campagne te ontwikkelen om het gerenoveerde stadsdeel een ander aanzien te geven.

Eind vorige eeuw was Amsterdam-Zuidoost het minst populaire stadsdeel van de hoofdstad. De hoge criminaliteit en de verloedering van veel flats maakte dat De Bijlmer, zoals het stadsdeel in de volksmond ook wel wordt genoemd, de status van achterbuurt had gekregen.

VERRASSENDE VERHALEN

Toen ruim 10 jaar later na een ingrijpende renovatie een flinke upgrade had gekregen, belde Stichting Zuidoost Partners. De belangenorganisatie vroeg Li Moon een imagocampagne te ontwikkelen die het ‘nieuwe’ Zuidoost liet zien.

Aangezien de imagoschade voor het stadsdeel groot was geweest, wilden we een campagne neerzetten die verrassende verhalen uit het stadsdeel zou vertellen. Echte verhalen die je niet gelijk verwacht uit een Amsterdams stadsdeel en al helemaal niet uit het geteisterde Amsterdam-Zuidoost. Zo wilden we een scherp contrast neerzetten tussen het verleden en de nieuwe werkelijkheid.

Amsterdam-Zuidoost-billboard-2

ABRI-CAMPAGNE MET OPVALLENDE BEELDREPORTAGE

Met dit uitgangspunt ontwikkelde Li Moon de campagne ZO Anders (Zuidoost anders). Als reclamebureau stuurden we de jonge, getalenteerde fotograaf Koosje Koene op pad om een beeldreportage te maken van opvallende ontmoetingen en verhalen uit het stadsdeel. De reportage leverde een abri-campagne op met sfeerimpressies die in alle naaktheid (met een plaats en tijdstip als enige vorm van ondersteunende copy) en eenvoud met de vooroordelen de vloer aan veegden.

Amsterdam-Zuidoost-Billboard3
consumentenmarketing | Li Moon

SHOPPER BAG ALS SYMBOOL

Li Moon en Stichting Zuidoost Partners herhaalden de campagne ZO Anders de jaren erna, waarbij ieder jaar een ander thema centraal stond. Ook ontwikkelde Li Moon in opdracht van Stichting Zuidoost Partners een zomermagazine en een opvallende shopper bag als vaandeldrager voor de gerenoveerde buurt en de lokale winkelcentra. De shopper bag is ruim 5 jaar later nog steeds in gebruik.

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertelmiddel

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

Kwikfit-banden-10daagse

Actiemarketing

Creatieve campagnes voor meer omzet

consumentenmarketing | Li Moon

Consumentenmarketing

Zo verover je hoofd én hart

Beursstand ontwerpen | Li Moon

Brand identity

Hoe beleven klanten je retailmerk?

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003