holland-barret-1
cases-icon
vormgeving

WINKEL­INRICHTING

De behoeften van consumenten veranderen continu. Li Moon ontwerpt winkelinterieurs die bij die verandering van behoeften aansluit. Voor retail­formules is het belangrijk dat de winkel­inrichting een optimale customer experience en merkbeleving biedt. Klopt de experience niet, dan straalt dat af op het assortiment en beïnvloedt dit de conversie.
LM_Merklichaam_boost
Grafisch Ontwerp nodig dat het verschil maakt?

Vraag jouw gratis
vormgevings advies aan

NIEUWE WINKELINRICHTING VOOR HOLLAND & BARRETT GAAT DE FORMULE BETER VERTELLEN

Als een winkel van naam verandert, hoort daar ook een ander uiterlijk bij. Zo vonden ze ook bij Holland & Barrett, voorheen De Tuinen. In 2015 veranderde de formule van naam, nu is de winkel­inrichting aan de beurt. Li Moon ontwierp een fris en eigentijds retail­interieur dat naadloos aansluit bij de identiteit van het Engelse moederconcern.

Een frisse, eigentijdse look & feel in de winkels, betere branding en een prettiger winkel-ervaring, dat was wat Holland & Barrett met de groot­schalige update van hun winkel­interieur wilde bereiken. Alle 180 winkels van Holland & Barrett in Nederland gaan op de schop in een gefaseerde uitrol.

Voor Li Moon is het ontwerpen van een winkelinterieur een thuis­wedstrijd. Retail zit in ons DNA. Sinds 2003 werkte het retail­reclamebureau voor nagenoeg alle grote retailers en ontwierp het interieur voor drogisterij­formule Dirx Drogist (in 2015 overgenomen en opgegaan in de ketens Kruidvat en Trekpleister), Op=Op Voordeelshop en het concept van de nieuwe klantvriendelijke ontvangstruimten in de 180 garages van KwikFit.

holland-barret-5

COMMUNICEREN MET JE WINKEL­INRICHTING

De branding kon en moest veel beter. Holland & Barrett staat bekend om zijn duurzame imago, maar in de winkel zelf was dat maar mondjesmaat terug te vinden. Nu consumenten zich steeds bewuster kiezen voor gezonde producten, is het een must voor Holland & Barrett om daar zo goed mogelijk op in te spelen. Om het winkelinterieur persoonlijker te maken gebruiken we quotes van klanten over producten.

Winkelformules dragen op de winkelvloer vaak merk en aanbiedingen uit, maar zelden wordt er echt met klanten gecommuniceerd. Voor Li Moon is ‘echte communicatie’ een belangrijke pijler in ieder ontwerp en een sterkhouder van ieder concept. ‘Alleen echte en oprechte communicatie bereikt het hart van de consument,’ schrijven we in onze filosofie. ‘Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd.’ Daar wordt de aankoop­beslissing genomen.

Alleen als boodschappen een consument echt raken, zal er een band ontstaan tussen formule en consument. Zo gaan consumenten ‘een winkel’ als ‘mijn’ winkel beleven – wat Li Moon betreft een voorwaarde om als formule in het huidige retail­klimaat bestaansrecht te houden.

holland-barret-3

EEN SLIM & SCHAALBAAR CONCEPT

Voor Holland & Barrett ontwierpen we twee varianten: een basisvariant, CLICK&GO en een uitgebreide versie, die we ALL THE WAY doopten. Met deze varianten beschikt Holland & Barrett over optimale flexibiliteit om de winkel­inrichting schaalbaar uit te rollen, waarbij het oppervlakte van de winkelvloer en de winkelomzet belangrijke factoren zijn in deze keuze welk concept wordt gebruikt.
Holland & Barrett heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Vandaar dat we ervoor om de houten meubels uit de bestaande winkel­inrichting in de ontwerpen in te passen en is de kleur groen in de merk- en winkelbeleving dominant.

holland-barret-4

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertelmiddel

dummyblog

Retailreclamebureau

Retail is ons DNA

POS materiaal | Li Moon

POS materiaal

De kunst van het verleiden

Winkelinrichting-Gevel-OpOp

Winkelinrichting

Laat klanten converteren met je winkelinterieur

coffeemania

Webdesign

Specialist in zakelijke websites

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003