header-online-desktop

Je corporate website als aanjager van je groei: met een slimme online strategie en superieur webdesign je merk een boost geven

De website is voor veel bedrijven van levensbelang. Als lead-generator, webshop of als vaandeldrager van je merk bouwt je corporate website aan de groei en omzet van je bedrijf. Dat vraagt om een slimme strategie en superieur webdesign.

Of je nu actief bent in de consumentenmarkt of als zakelijke dienstverlener, voor veel bedrijven is de corporate website direct of indirect een aanjager geworden om omzetgroei te realiseren. Waar moet je op letten als je je website een sleutelrol wilt geven in de marketing- en salesstrategie van je bedrijf?

dirk-75-jaar-website

Corporate website is serieuze investering

Laten we gewoon eerlijk zijn: een goede corporate website is er de afgelopen jaren niet goedkoper op geworden. Natuurlijk zijn er mogelijkheden om voor een paar honderd euro een website te laten optuigen en ook zijn er op de markt kant-en-klare oplossingen waarmee je gratis of voor een kleine abonnementsprijs zelf in een handomdraai een website bouwt.

Dit soort platforms zijn een goede ontwikkeling voor start-ups en zzp’ers voor wie online presence belangrijker is dan de acquisitiekracht die een middelgrote of grote onderneming nodig heeft om de groeidoelstellingen te realiseren.

In nagenoeg alle sectoren is de concurrentie moordend als het om de hoogste rankings in Google gaat. En voor veel bedrijven is een vermelding op de eerste pagina een must. Wie daar niet staat, wordt nagenoeg niet gevonden en doet niet meer mee. Een investering in een krachtige corporate website is dan ook als een investering in omzetkansen en groei.

coffeemania

Superieure techniek en webdesign als voorwaarde

Een goede corporate website is een uiterst complex platform. Natuurlijk moet de website technisch perfect worden opgeleverd, dat is een voorwaarde.

Gespecialiseerde internetbureaus hebben developers in dienst die als geen ander code programmeren en het Content Management Systeem (CMS) beheersen. Maar alleen een technische benadering van de website biedt geen enkele garantie op succes.
Je corporate website vraagt om superieur webdesign. Wie wil je met je website bereiken? Wat wil je dat jouw bezoekers ervaren, doen of kopen? Een goede webdesigner verdiept zich in de doelgroep en de wijze waarop de website wordt gebruikt. Zowel zakelijke gebruikers als consumenten stellen vandaag de dag hoge eisen aan de gebruiksvriendelijkheid van een website.

Website als vaandeldrager van je merk

Verstaan de technici en webdesigners hun vak, dan leveren zij een website af met superieure usability. Een corporate website waar je als bezoeker soepel doorheen navigeert, moeiteloos informatie vindt en gladjes tot een aankoop overgaat of een offerte aanvraagt. Techniek en ontwerp samen bieden een optimale websitebeleving.

Je corporate website is dan de vaandeldrager van je merk. Werkt je website niet optimaal, dan straalt dat af op je merk. De wijze waarop bezoekers je website beleven, zegt alles over je merk. Onderscheid je je als zakelijke leverancier of consumentenmerk op basis van de kwaliteit van je dienstverlening of van je product? Van een rammelende website kan een vernietigende werking uitgaan.

Corporate website | Li Moon

Voorkom een schizofrene merkidentiteit

Techniek en webdesign (usability) moeten perfect zijn, maar voor een optimaal resultaat is het ook zaak dat je merkidentiteit scherp en consequent naar de corporate website wordt uitgewerkt. Dat gaat lang niet altijd goed.

Vaak werkt een bedrijf met twee bureaus. Een bureau die de corporate identity heeft opgezet terwijl het internetbureau de vertaling naar de corporate website verzorgt. Vaak zien we dan dat een bedrijf online net een iets ander merkverhaal vertelt dan offline. Dat is niet alleen een gemiste kans, voor bedrijven met een serieus uitgewerkte merkpropositie kunnen zelfs kleine afwijkingen al voor een enorme verstoring van de merkboodschap zorgen. dat is kapitaalvernietiging en zonde van alle marketinginspanningen. De meest krachtige merkcommunicatie draagt de merkboodschap consequent uit – ongeacht het kanaal.

Corporate website | Li Moon

Kies een slimme online-strategie

Ook al heb je je corporate website vervolgens tot in de puntjes uitgewerkt, dan nog is dat geen garantie voor succes. Door regelmatig nieuwe achtergrondartikelen, merkverhalen, productinformatie en instructies aan je website toe te voegen, zorg je ervoor dat je bedrijfswebsite groeit. Google onderzoekt dagelijks hoe goed jouw website wordt gelezen en op welke pagina’s bezoekers langer verblijven. Deze informatie vertelt Google dat jouw website informatie bevat die relevant is voor een bepaalde doelgroep. Die relevantie bepaalt je hoe hoog je in de zoekmachine rankt. Om die reden is een goede contentmarketingstrategie essentieel.

Kies je eigen slimme online-strategie waarin je ervoor zorgt dat je website regelmatig met nieuwe verhalen wordt geupdate, ondersteun de traffic naar je website met een Google Ads-campagne en zorg ervoor dat bezoekers die niet direct converteren, later nog eens op je website terugkomen.

Corporate website vraagt om multidisciplinaire visie

Bij Li Moon verzorgen we je merkidentiteit en realiseren we ons dat alleen een superieure kwaliteit voor jouw corporate website en ambitieniveau goed genoeg is. Om die reden werken wij naast merkidentiteit en website, ook online-strategieën op het gebied van contentmarketing, online-adverteren (SEA), vindbaarheid (SEO), inbound marketing en marketing automation tot in detail voor je uit.

Het complexe online speelveld vraagt om een multidisciplinaire visie en een groot arsenaal aan specialismen om tot het beste resultaat te komen.

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

DE ZEKERHEID VAN EEN VAST MAANDBEDRAG

Het vertalen van jouw merk in een corporate website met slimme online-strategie is een intensief ontwikkeltraject, waarbij we onze uren het liefst zo effectief mogelijk besteden aan het opzetten van het merk en het uitwerken van de communicatiemiddelen. Met 85 procent van onze klanten werken we om die reden samen op basis van een jaarbegroting met een vast maandbedrag.

Met dat vaste maandbedrag zijn alle uren die we maken voor het opzetten van je merk- en websiteontwikkeling afgedekt. En we spreken duidelijke deliverables af, zo weet je precies wat je krijgt opgeleverd. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Ook als de opdracht gedurende de samenwerking door nieuwe inzichten verandert, zoeken we eerst naar oplossingen binnen het afgegeven budget. Zo voorkomen we vertraging door offerterondes en houd je als klant controle over je cash-flow en grip op het ontwikkelingsproces. Ook samenwerken op basis van een vast bedrag per maand? Vraag nu je abonnementsvorm aan.

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Dirk van den Broek

Dirk van den Broek

Online storytelling 75 Jaar Dirk

Smid media solution

Smid media solution

Conversiegericht B2B e-commerceplatform

Blozo – Online marketing

Blozo – Online marketing

Corporate website als lead-generator

Vertelmiddel
coffeemania

Reclamefolders

Ongeëvenaard krachtig en effectief

Corporate website | Li Moon

Corporate website

Zo genereer je meer leads

CoolSculpting-mobiel

E-commerce

8 voorwaarden om je platform te laten slagen

smid-media-solution-mobiel-1

Wordpress website

Dé 7 vragen van ondernemers over hun website

online-marketing-jonaz-site-takeover

Online marketing

Jouw strategie in 6 vragen

Marketing Automation | Li Moon

Marketing automation

Haal optimaal rendement uit je leads

WordPress-Intranet

Wordpress intranet

Het meest gebruikte CMS ter wereld als intranet

E-mail marketing | L:i Moon

E-mail marketing

Van nieuwsbrief tot marketing automation

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003