CONTENT
PUBLIC RELATIONS

Hoe communiceer je met stakeholders en publieksgroepen? Li Moon helpt bedrijven en instellingen met het delen van kennis en verhalen. Zo ontwikkelen we contentstrategieën maar ook middelen die de basis vormen van je public relations.

CASE PATRONAAT: SPREEK JE UIT!

Samen met Haarlems Dagblad en poppodium Patronaat verzorgde Li Moon een speciale campagne rondom de gemeenteraadsverkiezingen. Onze gezamenlijke doelstelling: meer jongeren activeren om te gaan stemmen. Een geslaagde campagne met een bruisend verkiezingsfeest als slotstuk.

Het uiten van je mening is een belangrijke pijler onder zowel de cultuur als de democratie. Vooral nu er zoveel belang wordt gehecht aan social media en de daarbij horende macht van de grote massa. Daar moest iets aan worden gedaan, vond men bij het Haarlemse poppodium Patronaat. Vandaar de jongerencampagne.

Li Moon stak de helpende hand toe en ging aan de slag, samen met andere betrokken partijen zoals de Gemeente Haarlem, het Haarlems Dagblad en de Bibliotheek. Tijdens een gezamenlijke brainstorm legden we de basis voor de campagne, die lesmaterialen, twee debatavonden en een groots verkiezingsfeest in Patronaat omvatte. We kozen ‘Spreek Je uit!’ als slogan.

Posters van de campagne Spreek je uit!

De politieke kick-off ging van start op zondag 18 maart en begon ‘s middags met een sociaal maatschappelijk debat in de vorm van een lijsttrekkersdebat. Vervolgens vond op dinsdagavond 20 maart een cultureel-economisch debat plaats dat om klokslag 22 uur plaats maakte voor een bruisend feest: het Feest der Democratie!

JONGERENCAMPAGNE: MEER JONGEREN NAAR DE STEMBUS

Als extraatje maakte Patronaat het mogelijk om nog tijdens het feest te kunnen stemmen en wel vanaf middernacht tot twee uur ‘s nachts. De opening verrichtte een prominent, de nieuwe burgemeester van Haarlem, Jos Wienen. Ook op 21 maart stond het stemmen centraal in Patronaat, de hele dag lang. Op een bijzondere plek: een stembureau in de inpandige ‘laadstraat’ waar normaal gesproken de grootste artiesten hun bussen parkeren.

Voorafgaand aan de jongerencampagne en de debatten verzorgde Li Moon onder andere de visuals die werden gebruikt in alle communicatiekanalen en het formuleren van allerlei politieke stellingen. Met die stellingen, een camera en microfoon gingen verslaggevers namens Li Moon de straat op en ondervroegen jongeren. De beste reacties verwerkten we tot filmpjes die tijdens de debatten werden gebruikt. De politici kregen dezelfde stellingen voorgelegd.

SOCIAAL BELANGRIJK THEMA? WIJ DENKEN GRAAG MEE

De uitvoering van de avonden verliep goed en de opkomst van jongeren was heel behoorlijk, maar mag wat ons betreft nog beter. Dat betekent werk aan de winkel voor meer maatschappelijke betrokkenheid. Li Moon denkt graag mee. Werk jij momenteel aan een maatschappelijk thema waarbij je wel wat hulp kunt gebruiken? Mail of bel ons gerust met je vraag.

Geef je merk een boost
Met ons branding advies
Geef je merk een boost
WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

Zoek je een creatieve oplossing?

Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!

Meer weten over ons werk?

Alle cases

Vertelmiddel

Alle diensten

Li Moon deelt

Blog archief