Patronaat_website_header
cases-icon
content

PUBLIC RELATIONS

Hoe communiceer je met stakeholders en publieksgroepen? Li Moon helpt bedrijven en instellingen met het delen van kennis en verhalen. Zo ontwikkelen we contentstrategieën maar ook middelen die de basis vormen van je public relations.

CASE PATRONAAT: SPREEK JE UIT!

Samen met Haarlems Dagblad en poppodium Patronaat verzorgde Li Moon een speciale campagne rondom de gemeenteraadsverkiezingen. Onze gezamenlijke doelstelling: meer jongeren activeren om te gaan stemmen. Een geslaagde campagne met een bruisend verkiezingsfeest als slotstuk.

Het uiten van je mening is een belangrijke pijler onder zowel de cultuur als de democratie. Vooral nu er zoveel belang wordt gehecht aan social media en de daarbij horende macht van de grote massa. Daar moest iets aan worden gedaan, vond men bij het Haarlemse poppodium Patronaat. Vandaar de jongerencampagne.

Li Moon stak de helpende hand toe en ging aan de slag, samen met andere betrokken partijen zoals de Gemeente Haarlem, het Haarlems Dagblad en de Bibliotheek. Tijdens een gezamenlijke brainstorm legden we de basis voor de campagne, die lesmaterialen, twee debatavonden en een groots verkiezingsfeest in Patronaat omvatte. We kozen ‘Spreek Je uit!’ als slogan.

Patronaat_website_banner
Posters van de campagne Spreek je uit!
De politieke kick-off ging van start op zondag 18 maart en begon ‘s middags met een sociaal maatschappelijk debat in de vorm van een lijsttrekkersdebat. Vervolgens vond op dinsdagavond 20 maart een cultureel-economisch debat plaats dat om klokslag 22 uur plaats maakte voor een bruisend feest: het Feest der Democratie!

JONGERENCAMPAGNE: MEER JONGEREN NAAR DE STEMBUS

Als extraatje maakte Patronaat het mogelijk om nog tijdens het feest te kunnen stemmen en wel vanaf middernacht tot twee uur ‘s nachts. De opening verrichtte een prominent, de nieuwe burgemeester van Haarlem, Jos Wienen. Ook op 21 maart stond het stemmen centraal in Patronaat, de hele dag lang. Op een bijzondere plek: een stembureau in de inpandige ‘laadstraat’ waar normaal gesproken de grootste artiesten hun bussen parkeren.

Voorafgaand aan de jongerencampagne en de debatten verzorgde Li Moon onder andere de visuals die werden gebruikt in alle communicatiekanalen en het formuleren van allerlei politieke stellingen. Met die stellingen, een camera en microfoon gingen verslaggevers namens Li Moon de straat op en ondervroegen jongeren. De beste reacties verwerkten we tot filmpjes die tijdens de debatten werden gebruikt. De politici kregen dezelfde stellingen voorgelegd.

SOCIAAL BELANGRIJK THEMA? WIJ DENKEN GRAAG MEE

De uitvoering van de avonden verliep goed en de opkomst van jongeren was heel behoorlijk, maar mag wat ons betreft nog beter. Dat betekent werk aan de winkel voor meer maatschappelijke betrokkenheid. Li Moon denkt graag mee. Werk jij momenteel aan een maatschappelijk thema waarbij je wel wat hulp kunt gebruiken? Mail of bel ons gerust met je vraag.

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertelmiddel

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003