Herpositionering
Herpositionering
HERPOSITIONERING: ZO WERD KOORBIËNNALE THE BIG SING
Ons kikkerlandje is groots op het gebied van (culturele) festivals. Hoe steek je als koorfestival je kop boven het maaiveld en val je op met een eigen, unieke toon? Met deze vraag klopte Koorbiënnale bij ons aan. Met een programmering op Champions League niveau brengt Koorbiënnale een unieke ervaring naar Nederland. Uit bezoekers-onderzoeken bleek dat ‘t publiek voornamelijk bestond uit senioren uit de omgeving van de Randstad – dit terwijl koormuziek geschikt is voor voor jong en oud. Hoog tijd dus voor een breder publiek.
KOORMUZIEK WEER IN DE SPOTLIGHT
Vocale muziek verbindt. Op een unieke, memorabele manier. Deze overtuiging is de drijvende kracht achter Koorbiënnale. Om daadwerkelijk te kunnen verbinden, moet het festival meer zichtbaar zijn. Zichtbaar voor het brede pallet aan doelgroepen waarvoor de programmering is bedoelt. Met een brede achtergrond in de culturele sector raakte dit vraagstuk strateeg Alexander Nijeboer in ‘t bijzonder. ‘Kunst en cultuur heeft toch een speciale plek in mijn hart’. Hij was in een ver verleden werkzaam als theaterrecensent bij de Volkskrant en begreep de uitdaging waar Koorbiënnale voor stond.
Koorbiënnale biedt een inspirerend, internationaal podium voor koor- en vocale muziek. We gingen op zoek naar de unieke identiteit en kracht van Koorbiënnale en brachten dit in kaart aan de hand van ‘t het Li Moon Merklichaam©.
Een praktisch communicatieprobleem blijkt te zitten in het biënnale-gedeelte van het festival. Biënnale. Tweejaarlijks. De tijdskloof tussen edities is (te) groot, waardoor aandacht en spanning iedere keer weer moeten worden opgebouwd. Steeds vanaf scratch beginnen vergt een grote communicatie inspanning. Er gaat een streep door biënnale – een jaarlijkse editie met een frisse, laagdrempelige uitstraling is waar we voor gaan.
VORM GEVEN AAN HERPOSITIONERING
Vele naamvoorstellen passeren de revue. Met uiteindelijk een unaniem besluit. Koorbiënnale wordt The Big Sing. Met deze toegankelijke naam slaan we een nieuwe weg in. Art-director Marijke van Deijzen ontwerpt een eerste concept voor de volledige huisstijl. Deze werkte vormgever Bionda van den Ouden verder uit.
Qua kleuren is er gekozen voor heldere, sprekende tonen. Een combinatie van roze, paars en donkerblauw. ‘Kleuren die staan voor openheid, toegankelijkheid.’ aldus Bionda. Precies waar The Big Sing voor staat.
OOK ONLINE EEN STERK MERK
Voor deze opdracht ontwikkelde we voor de herpositionering drie unieke huisstijlen. Het uiteindelijke design werd doorgevoerd op de gloednieuwe website die front-end developer Léonie Petit optuigde. Zij voerde de complete look-and-feel van The Big Sing door in een frisse en functionele website. “De bewegende elementen beelden de flow van muziek uit,” zegt Léonie.’
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?
MAIL ONS!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Vertelmiddel
Employer branding
Van nieuwsbrief tot marketing automation
Corporate identity
Maak je merk persoonlijk
Corporate website
Zo genereer je meer leads
Brand identity
Hoe beleven klanten je retailmerk?
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Zo werd Koorbiënnale The Big Sing
Wil je werken met bevlogen merkmakers? Li Moon helpt met strategie, herpositionering, vormgeving, content en online
5 redenen om videomarketing in te zetten voor je merk
Hoe kan een effectieve video campagne jouw merk versterken?
Employer branding is geen quickfix
5 tips voor een sterk werkgeversmerk