dirk-75-jaar-website
reclame-icon

online

WEBSITE CONTENT

Goede website content voorziet in de informatiebehoefte van de consument. De inhoud en tone of voice van al je uitingen sluiten naadloos aan bij je bedrijfsidentiteit en -strategie. Daarbinnen bestaat een breed spectrum aan vertelmethoden zoals video, tekst, fotografie animatie of infographics.

Winkelinrichting

Goede website content sluit naadloos aan op je online strategie en -identiteit. In de verhalen over je bedrijf of merk klinken de vastgestelde merkwaarden door. Daarbinnen bestaat een breed spectrum aan vertelmethoden.

De hoeveelheid manieren waarop je een verhaal kunt vertellen als bouwstenen voor je merk zijn ongekend. Tekst alleen volstaat amper nog als content. Het publiek wil zo veel mogelijk beelden zien. Het liefst bewegende. Vertel je verhalen van je bedrijf met behulp van video. Of via een grappige animatie. En zelfs met alleen foto’s kun je creatief een heel verhaal vertellen. Ook goed werken overzichtelijke infographics, vooral bij het uitleggen van meer complexe materie.

VIDEO STEEDS VAKER VERHAAL­VORM VOOR CONTENT

Video vormt steeds vaker de ruggengraat van een contentmarketingstrategie. Nederlanders lezen steeds minder en kijken meer. Bovendien worden videoproducties steeds betaalbaarder en kunnen ze via meerdere kanalen worden ingezet.

SAAIE INFORMATIE WORDT INEENS LEUK MET ANIMATIE

Met een animatievideo presenteer je verhalen die normaal gesproken veel (te veel) woorden nodig hebben. Saaie, feitelijke informatie wordt ineens leuk als je gebruikt maakt van getekende beelden, beweging en humor.

CRUCIALE ROL VOOR FOTOGRAFIE BINNEN CONTENT­MARKETING

Je zou het bijna vergeten, maar binnen de contentmarketing bestaat er inmiddels een enorme rol voor fotografie. Bij praatjes horen steeds meer mooie plaatjes. Vaak staan de plaatjes zelf al voor een heel verhaal. Denk alleen maar aan de rol van fotografie voor Instagram en Pinterest.

INFOGRAPHICS BIEDT IN ÉÉN OPSLAG DUIDELIJKHEID

Een infographic is een afbeelding in de vorm van bijvoorbeeld een grafiek, instructieschema of plattegrond. Deze tool geeft je doelgroep in één opslag een duidelijke weergave van complexe informatie. En handig voor social media: infographics deel je gemakkelijk.

SEO WAARDIGE TEKST GEEFT ANTWOORD OP ZOEK­VRAGEN

Maar de basis voor de meeste content blijft plat geschreven tekst. SEO-waardige tekst. Deze teksten geven zo goed en nauwkeurig mogelijk antwoord op een zoekvraag van een potentiële klant. Hoe meer mensen naar je pagina’s komen en hoe langer ze blijven, hoe hoger je website rankt in Google.

Maar SEO schrijven mag geen truuk worden. Je schrijft voor je publiek. Altijd. Zorg voor relevante content waar de lezer iets aan heeft. Anders dreigt een hoge bouncerate. Zodra Google merkt dat je bezoek maar kort op je site verkeert en, zonder enige actie te hebben ondernomen, weer vertrekt, krijg je zeg naar een Google-penalty tegen. Die hoge bouncerate.

GEBRUIK MAKEN VAN CONTENTABONNEMENTEN

Mocht je niet over mensen beschikken die in staat zijn om je website content te produceren, kun je gebruik maken van onze content abonnementen. Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek inventariseren wij de wensen van jou als opdrachtgever. Op basis van dat gesprek stellen we je een vast maandbedrag voor.

 

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

SEO teksten | Li Moon

SEO teksten

SEO teksten vergroten je vindbaarheid | Li Moon Online

smid-media-solution-mobiel-1

Wordpress website

Dé 7 vragen van ondernemers over hun website

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003