Jouw Reclame Hoofdkwartier
ONLINE MARKETING
Site takeover - Jonaz
ONLINE MARKETING

Online marketing is een onmisbare pijler binnen iedere marketingstrategie. Li Moon Online is specialist in online marketing voor zowel B2C als B2B. Of je nu op zoek bent naar e-mailmarketing, marketing automation, social mediastrategie of een dijk van een corporate website, wij vertalen jouw boodschap naar online marketing die jouw doelgroep in het hart raakt.

Starten met online marketing? Deze 6 vragen vormen de basis van je digitale strategie

Steeds meer budgetten verschuiven van offline naar online-vormen van adverteren. Hoe houd je kosten in de hand, krijg je je boodschap het best verteld en welke strategie past het best bij jouw bedrijf?

1. Wat is jouw online-strategie?

Een belangrijke vraag: wat wil je dat online marketing voor je doet?
Wil je relatief snel resultaat zodat meer bezoekers op je website komen, dan is een SEA-campagne interessant. SEA staat voor Search Engine Advertising en is de meest bekende vorm van adverteren op internet. Eigenlijk gaat het om betaalde zoekresultaten die jouw bedrijf – afhankelijk van je budget per zoekwoord – op een prominente plek in de zoekresultaten laten verschijnen.
SEA is goed om mee te starten, maar wil je in jouw branche potten breken dan doe je er goed aan er wel een serieus maandbudget voor uit te trekken. Ook het ‘vanzelf’ gevonden worden via de niet-betaalde zoekresultaten in Google via zogenaamde SEO-teksten vergt een behoorlijke investering. Lees meer over SEO en vindbaarheid.
En zo stapelen de keuzemogelijkheden zich op: kies je voor verspreiding van de informatie over je bedrijf en producten via e-mailmarketing, of zorg je ervoor dat geïnteresseerde consumenten en leads relevante content ontvangen via marketing automation? En hoe belangrijk is social media voor jouw klanten en voor jouw bedrijf?
Alle keuzes die je maakt, bepalen jouw online marketingstrategie. Je beschrijft je strategie in een inbound marketingplan. Dit plan vormt de basis voor online-marketeers, maar ook webbouwers.

2. Is jouw website (nog) wel geschikt om gasten te ontvangen?

Wil je online gaan verkopen of juist informatie geven? De vraag wat jij wil dat bezoekers op je website doen, is allesbepalend voor hoe je website er in vormgeving uit moet zien, de tone of voice van de teksten en de manier waarop je producten of informatie presenteert.
Een slimme online mediacampagne kan hopeloos vastlopen op je website. Heb je je inbound marketingplan opgetuigd, kijk dan eens kritisch naar je website. Is deze nog wel van nu? En dan bedoelen we niet ‘een beetje van nu’, maar ‘helemaal van nu’. Potentiële klanten geven je maar een paar seconden om jezelf te presenteren en ze zijn (vaak) ontzettend kritisch. Streef naar perfectie! Lees meer over bedrijfswebsites.

3. Wat wil je dat bezoekers op je website doen?

Je website online zetten zonder inbound marketingplan is een kansloze exercitie. Welke platforms zet je in om bezoekers naar je website te trekken en wat wil je dat bezoekers op je website doen? En wat wil je dat bezoekers op je website doen? Het kan goed zijn dat jouw bedrijf verschillende doelgroepen bedient. Zorg dan voor een gedifferentieerde aanpak.
Een producent in bedrijfskleding bijvoorbeeld kan zich richten op zowel grote industriële ondernemingen en overheden als een klein lokaal schildersbedrijf. Hoe zorg je ervoor dat deze verschillende doelgroepen zich ook allemaal op hun eigen niveau aangesproken voelen? Differentieer informatie en tone-of-voice als dat nodig is. Lees meer over inbound marketingplan.

4. Wil je leads of bezoekers die geruisloos weer vertrekken?

Denk na over de bezoekers van je website die niet gelijk contact opnemen. Dat is namelijk een grote en interessante groep. Van alle geïnteresseerde bezoekers die op de bedrijfswebsite komen, verdwijnt ongeveer 98 procent geruisloos zonder dat je ze kon benaderen. Het kan zijn dat deze bezoekers zich oriënteren als het om een aankoopbeslissing gaat of dat de tijd nu nog niet rijp is om tot aankoop over te gaan. Zorg dat je gegevens van deze bezoekers verzamelt, zodat je ze regelmatig van ontwikkelingen op de hoogte kunt houden. Grote kans dat een deel later alsnog klant wordt. Lees meer over marketing automation.

5. Eén marketing­bureau voor online en offline, of juist twee specialisten?

Nog maar een paar jaar geleden was het gebruikelijk dat je als middelgroot of groot bedrijf met meerdere specialistische bureaus werkte. Het ene bureau zette de gehele marketingstrategie op en werkte deze uit naar offline-kanalen, terwijl de online-specialist de strategie uit werkte naar digitale kanalen.
Steeds meer bedrijven kiezen voor één specialist. Te vaak liepen online en offline communicatie te ver uiteen en leek het alsof bedrijven met dubbele tong spraken.
Kies je boodschap zorgvuldig en vertaal deze met zorg naar ieder kanaal, zowel online als offline.

Facebook carrousel add

6. In online marketing investeren of erbij doen?

Laten we je uit de droom helpen: online marketing is een kwestie van kennis, inzet en budget. Online er even bij doen, levert je vooral frustratie en weinig rendement op. De grote social media-platforms bieden uitstekende mogelijkheden om je boodschap doelgericht te targetten. Daar willen ze uiteraard wel advertentie-inkomsten aan over houden. Het is dan wel belangrijk dat je regelmatig op social media en op je website post.

Bij Li Moon Online werken we met hoofd en hart aan je online marketing. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Mark!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Mark voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!