LM_Merklichaam_jongleren

Merklichaam Scan©

Medewerkers maken je merk. Als management zet je de koers van je merk uit, maar volgen je medewerkers je nog? Als merkambassadeurs spelen zij een sleutelrol. Een goed uitgewerkte merkidentiteit begint met een interne merkcommunicatie. Met de Li Moon Merklichaam Scan© als basis voor internal branding zorg je ervoor dat je interne organisatie de merkbelofte of beoogde werkgeversmerk kan waarmaken.
basis

INTERNAL BRANDING: MAAK JE BOODSCHAP WAAR

Je medewerkers maken je merk. Zij zijn de merkambassadeurs die dagelijks met je belangrijkste stakeholders werken. Met de Li Moon Merklichaam Scan© als basis voor je internal branding voorkom je inconsistenties tussen je merkbeleid en je merkboodschap die je interne organisatie uitdraagt. Onmisbaar bij bijvoorbeeld het opzetten van je werkgeversmerk.

Je merkidentiteit is geen reclamepraatje, geen cosmetica om je bedrijf op te leuken en geen dressing over de salade. Draag je een merkidentiteit uit die je interne organisatie niet kan waarmaken, dan bouw je tijdens de vloed aan een zandkasteel. Met internal branding versterk je juist je merk van binnenuit. Vandaar dat we onder andere bij onze merktrajecten voor BlozoRosorum en Wildlands inzoomden op de merkbeleving onder medewerkers als basis voor de boodschap naar externe doelgroepen.

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

LM_Merklichaam_jongleren

Basis

Reflectie van personeel
LM_Merklichaam_basis

Check-up

De terugkoppeling van je klanten
perspectief

360˚ Perspectief

EEN COMPLEET MERKBEELD VANUIT 360˚ PERSPECTIEF

VOORKOM INCONSISTENTIES IN INTERNE MERKCOMMUNICATIE

Wees realistisch en waarachtig in je internal branding en zorg dat je medewerkers je kunnen volgen. In je bedrijfsvoering en merkbeleid spelen zij een cruciale rol. Medewerkers hebben de meeste klantcontacten en verzamelen dagelijks merkervaringen. Om die reden is internal branding zo belangrijk. Wijken de ervaringen van medewerkers en de verhalen die zij vertellen te zeer af van de lijn die het management kiest, dan laat je als merk je klanten met een vertroebeld merkbeeld achter. En ook de belofte die je als werkgeversmerk uitstraalt, zal moeten overeenkomen met de beleving op de werkvloer. Komen belofte en werkelijke situatie niet overeen, dan raken werknemers teleurgesteld, gefrustreerd en zijn ze zo weer weg.
Op zo’n moment zijn alle marketinginspanningen die je leverde om je merk op het netvlies van de klant te krijgen voor niets geweest en zul je opnieuw moeten bouwen. Inconsistenties gaan ten koste van de kracht waarmee je jouw merk in de markt zet. Het gebrek aan eenduidigheid zorgt ervoor dat je marketingbudget verspilt doordat je extra marketinginspanningen moet inkopen en leads vroegtijdig afhaken. Een ondernemer met een merkverhaal dat tegenstrijdigheden bevat, zal nu eenmaal niet zo snel als een betrouwbare partner of leverancier worden gezien.
Ook als je aan je werkgeversmerk bouwt, is consistentie ontzettend belangrijk. Heb je als werkgever veel tijd, energie en middelen gestoken in een campagne om nieuwe medewerkers te werven, haken de nieuwkomers een voor een af omdat de voorgespiegelde bedrijfscultuur niet strookt met de situatie op de werkvloer. Met internal branding voorkom je dat al je marketinginspanningen voor niets zijn geweest.

Rosorum-abri-Haarlem

Rosorum vacature campagne

WERKGEVERSMERK: INTERNAL BRANDING IS MUST

Enthousiaste medewerkers zijn in alle opzichten ambassadeurs. Vandaar dat we bij Li Moon de Li Moon Merklichaam Scan© voor internal branding hebben ontwikkeld. Met de Li Moon Merklichaam Scan© werken we met een selectie medewerkers uit jouw team en onderzoeken we de mate waarin de merkwaarden in de interne organisatie gemeengoed zijn. Als uit ons onderzoek blijkt dat merkwaarden versterking nodig hebben, ontwikkelen wij een campagne gericht op interne merkcommunicatie om de kennis op het gewenste niveau te krijgen.
Extreem nuttig als het bijvoorbeeld om de ontwikkeling van een werkgeversmerk gaat. Wat maakt jouw organisatie onderscheidend en aantrekkelijk ten opzichte van andere werkgevers? Wat vinden jouw medewerkers zo bijzonder aan jouw bedrijf? En waarom hebben je huidige werknemers voor jouw organisatie gekozen en zijn ze gebleven? Welke waarden die de werknemers benoemen komen overeen met die van het management en waar wijken ze af?

BOEK NU JE INCOMPANY WORKSHOP BRANDING

Wil je niet gelijk aan een marketingbureau vastzitten maar heb je wel behoefte aan professionele begeleiding? Boek dan nu een InCompany Workshop Branding. Onze Li Moon Merklichaam© Merksessie boek je nu voor € 995,-*. Zo leg je samen met een van de merkstrategen van Li Moon een stevig fundament voor het marketingbeleid van jouw merk.

Academy merksesie | Li Moon

 

INTERNAL BRANDING ZORGT VOOR MERKBEWUSTZIJN

Ook op merkniveau werken we graag met medewerkers samen om te inventariseren of er een discrepantie is tussen de merkwaarden die het management beoogt en de merkwaarden zoals de medewerkers die beleven.
Daar waar blijkt dat de beoogde merkidentiteit nog interne borging nodig heeft, adviseren we het management hoe de merkidentiteit het best kan worden geborgd. Bijvoorbeeld door met een gerichte interne campagne in te zetten op gedragsverandering of merkbewustwording.
Wil je gaan bouwen aan een fit en energiek merk als basis voor je externe marketing? Start vandaag nog met je internal branding. Met de Li Moon Merklichaam Scan© stemmen we de communicatie van de merkidentiteit en de merkbeleving van de interne organisatie op elkaar af. Zo voorkom je verspilling van kostbaar marketingbudget door inconsistenties en leg je een stevige basis voor een succesvolle merkintroductie.

lisly-thumb-3

SAMEN BOUWEN AAN JOUW MERK

Een corporate identity of brand identity laten ontwerpen die je merk past als een maatpak? Maak je merk nu samen met onze merkmakers toekomst klaar. Vertel ons het verhaal van jouw merk en wij vertellen je vrijblijvend hoe we je kunnen helpen. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003