cases-icon

strategie & identiteit

BRAND IDENTITY

Hoe zorg je ervoor dat consumenten jouw retailformule ook echt beleven. De brand identity speelt daarin een cruciale rol. Li Moon ontwikkelt sinds 2003 strategieën en brand identities voor retailformules. Alleen een haarscherpe brand identity kan van een winkel ‘mijn’ winkel maken.

MERKIDENTITEIT & CONTENTSTRATEGIE KWIKFIT: ZO VERTEL JE DE MEEST KLANTVRIENDELIJKE GARAGE VAN NEDERLAND

Sinds 2012 werken we bij Li Moon met veel plezier aan de merkidentiteit en contentstrategie van KwikFit. Nederlands grootste onafhankelijke garagebedrijf vaart sinds dat jaar een nieuwe koers waarin klantvriendelijkheid en een scherp prijsniveau hand in hand gaan.

De samenwerking met KwikFit begint in 2012 als Bea en Lisly door KwikFit worden gevraagd om mee te denken. ‘Hoe wordt KwikFit het meest klantvriendelijke garagebedrijf van Nederland,’ was de hamvraag. Bea Mienis en Lisly Pieterse brachten elk hun auto naar een filiaal en rapporteren hun bevindingen aan de directie. Het ritje naar de garage zou de eerste stap in een jarenlange samenwerking blijken.

Het garagebezoek van Bea Mienis en Lisly Pieterse leidde ertoe dat veel garages bij KwikFit op de schop gingen. KwikFit is met 180 garages en honderdduizenden onderhoudsbeurten per jaar het grootste garagebedrijf van Nederland. Klantvriendelijkheid betekent dat klanten zich in de garage prettig voelen als zij even op een APK, onderhoudsbeurt of bandenwissel van de auto moeten wachten.

EEN MERKIDENTITEIT BOUWEN OP BASIS VAN STRATEGIE EN MERKWAARDEN

De ambitie om het meest klantvriendelijke garagebedrijf van Nederland te worden, werkt alleen als het van binnenuit komt. Het is dan belangrijk om het merk zo te laden met merkwaarden dat de beoogde klantvriendelijkheid als toonzetting voor zowel personeel als klanten vanzelfsprekend wordt. De merkwaarden werkten we vervolgens uit communicatiemiddelen die de nieuwe ambitie ondersteunen.

Winkelinrichting-KwikFit-interieur
Winkelinrichting – KwikFit

GARAGE-INTERIEUR & POS MATERIAAL ALS MERKMEDIA

Alle communicatiemiddelen namen we uiterlijk onder de loep. Van de scripts van de telefonisten op de helpdesk van het hoofdkantoor tot de emailmarketing, de weekfolder en het POS-materiaal.

Ook schetste Li Moon de basisontwerpen voor de interieurs van de nieuwe garages. Het instrumentele en praktische garage-interieur maakt inmiddels in steeds meer garages plaats voor een gastvrije balie en een comfortabele ontvangstruimte met uitstekende koffie en krachtige wifi.

Social media | Li Moon
KwikFit Facebook posts

MERKIDENTITEIT IN EEN BREDE MARKETINGMIX

Sinds 2012 ondersteunt Li Moon het garagebedrijf op alle fronten. Ter ondersteuning van de verkoopactiviteiten. We ontwikkelen campagnes, radio- en televisiecommercials en de actiematige huis-aan-huis-folders. Daarnaast verzorgen we de social media-content (informatiefilms op YouTube), business-to-business marketing en employer branding. Belangrijk is dat de merkwaarden van KwikFit in de volle breedte van de marketingmix eenduidig en daadkrachtig doorklinkt. Om die reden stelt Li Moon een communicatiewijzer op. Ook de contentstrategie krijgt vorm: naast de periodieke retailacties gaat KwikFit ook kennis over autoonderhoud en veiligheid met consumenten delen, bijvoorbeeld via social video-serie Oh zit dat zo.

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel
Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

Winkelinrichting-Gevel-OpOp

Winkelinrichting

Laat klanten converteren met je winkelinterieur

POS materiaal | Li Moon

POS materiaal

De kunst van het verleiden

dummyblog

Merkpositionering

Is jouw bedrijf klaar voor de toekomst?

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003