Merklichaam Check-up
MERKLICHAAM CHECK-UP©

Jouw merk is het instrument bij uitstek om klanten aan je bedrijf te trekken en te binden. Bied je je klanten een optimale merkbeleving dan is de kans groot dat zij zo enthousiast zijn, dat ze ambassadeurs worden. Klanten die jouw merk uitdragen, dat willen we allemaal. Met de Li Moon Merklichaam Check-Up© kijken we hoe de klanten jouw merk beleven en hoe de merkbeleving aansluit bij jouw merkbelofte. Zo weet je wat er nog moet gebeuren voordat je klanten ambassadeurs zijn.

MERKBELEVING: ZO ERVAREN KLANTEN JOUW MERK

Klanten die jouw merk uitdragen, dat willen we allemaal. Met de Li Moon Merklichaam Check-Up© kijken we hoe de klanten jouw merk beleven – hoe de merkbeleving aansluit bij jouw merkbelofte. Zo weet je wat er nog moet gebeuren voordat je klanten ambassadeurs zijn.

Jouw merk is het instrument bij uitstek om klanten aan je bedrijf te trekken en te binden. Bied je je klanten een optimale merkbeleving dan is de kans groot dat zij zo enthousiast zijn, dat ze ambassadeurs worden. Dat geldt voor klanten, maar hoe zit dat als je naar de leads kijkt die je online genereert?
Voor 95 procent van de zakelijke inkopers begint het aankoopproces van een product of dienst met een online-oriëntatie. Onderzoekers van Harvard Business Review onderzochten het oriëntatiegedrag en ontdekten dat in de Verenigde Staten B2B-beslissers eerst een traject van online-research afleggen voordat ze contact met je opnemen. Ze lezen reviews en vakliteratuur, speuren naar relevante artikelen op je website maar ook op die van je concurrenten. Zo vormen ze zich een mening over jouw merk en hoe jouw merk zich tot de concurrentie verhoudt. Natuurlijk is het dan zaak dat jouw merk optimaal vindbaar is, maar daarmee ben je er niet. Als merk moet je eruit springen – je met je merk onderscheiden, is een must.

HOE STERK IS JOUW MERK?

CHECK ALLE BELANGRIJKE DOELGROEPEN

SCAN

ZO BELEVEN MEDEWERKERS JOUW MERK

BEKIJK

CHECK-UP

DE KRACHT VAN JE MERK VOLGENS KLANTEN

BEKIJK

360? PERSPECTIEF

EEN COMPLEET MERKBEELD VANUIT 360? PERSPECTIEF

BEKIJK

MET BELEVING ZORG JE VOOR ONDERSCHEID

Het fundament voor je onderscheidend vermogen leg je met je merkstrategie. Welke indruk heeft de inkoper gekregen? Waarmee associeert hij of zij jouw merk?
Zoek je een automerk dat ‘veiligheid’ hoog in het vaandel heeft staan, dan kom je bij Volvo uit. Zeg je ‘veiligheid’ en denk je aan auto’s, dan is de kans groot dat Volvo als eerste in je opkomt. Zeg je ‘elektrisch’ en denk je aan auto’s, dan kom je eerder bij Tesla uit. Denk je aan koffie, dan is de kans groot dat je als eerste aan Douwe Egberts denkt.
Hoe vanzelfsprekender de associatie van jouw merk met een eigenschap of productwaarde is, hoe krachtiger je merk is.
Het grootste voordeel van een krachtig merk is dat de kracht van je merk ervoor zorgt dat inkopers jouw merk sneller overwegen. De aankoop wordt vanzelfsprekender want waarom zou je nog alternatieven overwegen? Ik ben op zoek naar een veilige auto, dus koop ik een Volvo. Branding is bepalend voor je top-of-mind-positie en je positie als preferred supplier.

WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

BOEK NU JE INCOMPANY WORKSHOP BRANDING

Wil je niet gelijk aan een marketingbureau vastzitten maar heb je wel behoefte aan professionele begeleiding? Boek dan nu een InCompany Workshop Branding. Onze Li Moon Merklichaam© Merksessie boek je nu voor € 995,-*. Zo leg je samen met een van de merkstrategen van Li Moon een stevig fundament voor het marketingbeleid van jouw merk.

WORKSHOP BRANDING

JE MERKBELEVING MOET WéL KLOPPEN

Als het om de verkoop van diensten of producten aan klanten gaat, praten we vaak over sales. In de praktijk is sales de laatste schakel in de funnel, de aankooptrechter. Die funnel begint bij branding. Je merkstrategie: hoe wil je je van de concurrentie onderscheiden en hoe wil je dat anderen jouw merk zien?
Die Branding vertaal je naar een boodschap – een merkbelofte. Vervolgens kies je een aantal kanalen uit om die boodschap bij leads of klanten te brengen, zodat zij jouw merk vinden, jouw diensten of producten aankopen en zij blijven terugkomen. Dat is marketing.
Branding is het fundament waaruit je merkbelofte voortkomt. En die merkbelofte moet wél kloppen.
Dikke kans dat als je merkbelofte klopt, je klanten enthousiast zijn en ambassadeur worden. Wijkt je merkbelofte af van hetgeen de klant beleeft, dan heb je als ondernemer een serieus probleem. Branding moet je altijd kunnen waarmaken.
Beloof je klanten meer dan je kunt waarmaken, dan zijn ze weg. En klanten die teleurgesteld hun biezen hebben gepakt, win je niet snel terug.

Blozo

‘Blozo belooft’als merkbelofte

ZO ZORGEN WIJ VOOR OPTIMALE MERKBELEVING

Met de Li Moon Merklichaam Check-up© kijken we hoe de merkbeleving van klanten van je merk aansluit bij de merkbelofte. Dat doen we door een selectie van jouw klanten te interviewen. We vragen ze om ervaringen en leggen ze een vragenlijst voor waarin we merkwaarden hebben verwerkt, die we in de basissessie van het Li Moon Merklichaam met jouw merkteam hebben opgesteld. Zo zien we waar merkwaarden en beleving overeenkomen, maar ook waar discrepanties ontstaan. Ambitieuze ondernemers gebruiken die discrepanties om hun organisatie en dienstverlening te optimaliseren zodat zij de merkbelofte kunnen (blijven) waarmaken. Zo borg je de marktpositie van je merk voor de toekomst.

Geef je merk een boost
Met ons branding advies
Geef je merk een boost

Meer weten over ons werk?

Alle cases