Zolang mensen communiceren, vertellen ze elkaar verhalen. Storytelling is van alle tijden en wordt steeds relevanter. Li Moon helpt bedrijven bij het krachtig en effectief vertellen van relevante verhalen. Zo versterken we samen de informatiepositie van je merk.
Verhalen laten een merk leven, vormen het karakter van je merk. Iedereen deelt bijzondere verhalen via social, van consumenten tot zakelijke inkopers. Maar hoe vertel je die verhalen zo dat ze krachtig bijdragen aan de beleving van jouw merk?
Al zolang mensen met elkaar communiceren, vertellen ze elkaar verhalen en zolang marketing bestaat, worden verhalen ingezet om een commerciële boodschap over te brengen. In de contentmarketing noemen we dat storytelling.
Storytelling is van alle tijden en is in het internettijdperk alleen maar relevanter geworden. De afgelopen decennia groeide het aantal online-nieuwsmedia en informatiebronnen enorm. Internet is voor ons als consument of zakelijke inkoper de belangrijkste informatiebron geworden. Om te bepalen of een merk, product of dienst bij je past of de beste keuze is, heb je betrouwbare informatie nodig. Vertel je je verhalen goed, dan bouw je hiermee aan de informatiepositie van je merk.
Een goed verhaal informeert en vermaakt. Deze ijzersterke combi maken van storytelling een krachtig communicatiemiddel. Verhalen geven een merk vertrouwen, geschiedenis en gevoel voor traditie. Storytelling is een onmisbaar gereedschap waarmee je aan je merk of product bouwt. Goede verhalen worden gedeeld en gevonden. Maar wat maakt jouw verhaal goed? Als het informatie bevat die voor een zakelijk inkoper er toe doet. Relevantie. Daarnaast bestaat een goed verteld verhaal uit overtuiging en geloofwaardigheid. Authenticiteit.
Belangrijk is dat storytelling echt past bij de identiteit en strategie van je bedrijf en dat het hetzelfde verhaal consequent wordt doorgevoerd. Van corporate naar productniveau. Van mensen naar producten tot diensten. Zowel online als offline. Pas als je het verhaal goed vertelt, klinkt het overal in door.
Vind je het belangrijk dat je bedrijf ‘klantvriendelijkheid’ uitstraalt? Let dan goed op de tone-of-voice van je teksten. Zijn de verhalen op je website formeel, zakelijk en dus afstandelijk dan ga je al de mist in. De toonzetting vraagt om vriendelijkheid. Maar geef je je producten te weinig informatie dan sla je alsnog de plank mis. Kortom: het consequent vertellen van verhalen gaat verder dan de verhalen alleen. Sterke verhalen weten te overtuigen, maar je moet ze wel kunnen waarmaken.
Veel bedrijven worstelen met het consequent vertellen van hun verhaal. Hoe doet je dat toch? Hoe ver ga je met jouw verhalen? Waar staat mijn onderneming eigenlijk voor? Li Moon kan een rol spelen bij de storytelling van jouw organisatie. Zoals we dat ook doen bij bedrijven als supermarktketen Dirk, metaalbedrijf Blozo en garagebedrijf KwikFit.
Er bestaan veel vormen van storytelling. Zo kun je je verhalen laten doorklinken in mooie producties voor luxe relatiemagazines of handige websites vol inhoudelijke blogs of video’s. Maar ook infographics kun je inzetten om een verhaal te vertellen. Met infographics ben je in staat om grafisch een complex verhaal heel mooi, overzichtelijk en vereenvoudigd te vertellen.
Wil je weten wat wij op het gebied van storytelling kunnen betekenen voor jouw merk of bedrijf? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is voor jouw merk of bedrijf. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!