blog
reclame-icon

content

BLOGS

Blogs vormen een belangrijke aanjager voor online-traffic. Li Moon helpt bedrijven en instellingen met content op maat. Blogs worden vaak ingezet door bedrijven om te bouwen aan het autoriteitsimago en de vindbaarheid. Bouw zelf met blogs aan je business of neem een contentabonnement.

MET BLOGS BOUW JE AAN JE BUSINESS

Content is een belangrijke aanjager voor de traffic op jouw website. Door regelmatig blogs te posten vergroot je niet alleen je vindbaarheid, maar bouw je ook aan het autoriteitsimago van je bedrijf. Zo bouw je aan de informatiepositie van je bedrijf.

PERSOONLIJKE VERHALEN OM TE DELEN

Blogs schrijf je doorgaans op persoonlijke titel en in een persoonlijke stijl. Met als doel om dat persoonlijke verhaal zo veel mogelijk te laten delen. Het liefst via social media. Hoe groter het online bereik, hoe meer traffic een website genereert. Met nog meer relevante leads en conversies als gevolg. Bevatten je blogs relevante informatie dan volgen de leads vanzelf.

Iedere branche kent zijn eigen trends. Zodra jij of je mensen besluiten om over die trends te gaan bloggen, kan dat interessant zijn voor anderen. Voor klanten of zakelijke inkopers van jouw product of dienst. Vooral als je in de tekst ruimschoots je mening of visie toont. Zo kleur je immers de trends voor jouw bedrijf of product. En het mooie aan een blog is dat lezers de mogelijkheid hebben om te reageren. Die reacties zijn zichtbaar, kunnen leiden tot nieuwe reacties en mogelijk zelfs tot een online discussie.

UITLEG VAN KENNERS IS GOUD WAARD

Actualiteit doet het altijd goed in je verhaal. Relevante en onafhankelijke onderzoeken ook. Het kan voor een lezer van grote waarde zijn als hij of zij van een kenner krijgt uitgelegd hoe er in breder perspectief over trends, producten en diensten wordt gedacht. Die informatie is soms zelfs goud waard. Bovendien hebben onderzoeksrapporten een hoge correlatie met zowel het aantal social media shares als met links.

HOUD HET KORT EN VUL AAN MET LINKS

Maar realiseer je wel: mensen lezen steeds minder. Dus hou het kort, bondig. En vul je verhaal aan met linkjes naar interessante data, informatie, infographics en, vooral, toepasselijke filmpjes. Persoonlijke verhalen zijn interessant, maar er moet natuurlijk wel iets te winnen zijn.

WAT HEEFT JOUW BEDRIJF, PRODUCT OF EVENT AAN BLOGS?

Blogs doen aan klantenbinding
Blogs maken sympathiek; toon je menselijkheid aan het publiek
Blogs als intern podium; jij en je personeel tonen nieuwe ideeën en inzichten
Blogs als pr- en marketing-instrument
Bloggen is een mooie manier om te vertellen hoe jouw organisatie werkt en innoveert
Blogs als gesponsorde bijdrage op Facebook of LinkedIn.
Bloggen voor SEO; post je regelmatig goede blogs op je website, dan scoor je uiteindelijk hoger bij zoekmachines

Wil je meer weten over de inzet van blogs over jouw vakgebied, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Wij praten je graag bij. En heb je zelf de expertise of de mensen niet in huis, overweeg dan ons content-abonnement. 

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

Corporate website | Li Moon

Corporate website

Zo genereer je meer leads

contentmarketing & copywriting | Li Moon

Contentmarketing

De kunst van het verkopen

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Dirk supermarkten

Dirk supermarkten

75 Jaar: zo vertel je een retailmerk

Philips

Philips

Glossy magazine als booster van sales

Transavia

Transavia

Aan boord meer verkopen

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003