Advertentie-Jonaz
reclame-icon

strategie & identiteit

CONTENT­MARKETING en copywriting

Hoe maak je waardevolle en relevante content die je sales een boost geeft, de relatie met je klanten stimuleert of het imago van je merk oppept? Li Moon ontwikkelt contentmarketing voor bedrijven en instellingen met ambitie. Excellente content copywriting is daar een essentieel onderdeel van.

OOK CONTENT MARKETING VEREIST VLIJMSCHERPE COPYWRITING

Veel marketeers associëren copywriting met reclame. En reclame is verleden tijd. “Contentmarketing is de nieuwe reclame,” hoor je dan. Met contentmarketing creëer en deel je relevante informatie, die je inzet om prospects te converteren in klanten – en klanten in loyale vaste klanten.

Copywriting is een veel traditioneler ambacht. In short copy probeert de copywriter de lezer te verleiden om een actie te ondernemen. Soms is dat een aankoop, maar het kan ook om een abonnement gaan of een deelactie op social media.

TOTAAL VERSCHILLEND: contentmarketing en copywriting?

Bij contentmarketing denk je aan storytelling in blogs, whitepapers en videomarketing. En bij copywriting aan verkooppagina’s, advertenties en direct mail – een stuk minder sexy.
Totaal verschillend?
Nou nee, eigenlijk niet.
Niet als je het goed doet tenminste.

ALLE GOEDE CONTENT BEVAT UITSTEKENDE COPY­WRITING

Content zonder uitstekende copywriting doet niets voor je bedrijf en is een verspilling van je marketingbudget. Je investeert niet voor niets in een voortreffelijk geschreven blog, webtekst of whitepaper. Dat doe je niet voor een handvol bezoekers die na het lezen weer wegklikken.
Het omgekeerde geldt ook: copywriting zonder relevante content is zonde van de vaardigheden van de copywriter en de tijd van de lezer. Je slaagt er misschien in een groot publiek te bereiken, maar de meesten haken teleurgesteld af.
Contentmarketing en copywriting hebben elkaar nodig. Samen zijn ze een onverslaanbaar duo als je je content op de juiste uitgangspunten baseert:

#1 Wees echt, eerlijk en oprecht
Wees echt en eerlijk als het om de verhalen uit je bedrijf of instelling gaat. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt, zeggen we bij Li Moon. Recht in het hart. Alleen een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Klanten voelen feilloos aan of een verhaal nep of echt is. Echt is krachtig, nep is dodelijk.

#2 Leg je klanten in de watten
Als je aan contentmarketing doet, doe het dan goed. Werk je video’s kwalitatief uit, post met enige regelmaat en wees altijd relevant. Contentmarketing is geen advertentie, maar wel een aanjager van de verkoop. In dit onderscheid speelt de copywriter een cruciale rol. Wanneer je content te veel een advertentie is, zal het effect tegenvallen. Is de content waardevol en relevant dan komen klanten terug en kopen ze ook.

#3 Laat specialisten met elkaar samenwerken
Contentmarketing en zoekmachine-optimalisatie (​​SEO) vormen een uitstekende combi, maar maak niet de fout om voor zoekmachines te schrijven. Content schrijf je voor prospects en klanten – echte mensen – en niet voor een zoekmachine. Haak je copywriter aan om je merkwaarden en call-to-action op het scherpst van de snede in de tekst te verwerken. Zo zet je de basis voor een killer-contentmarketingcampagne.

Wil je weten wat wij aan contentmarketing en copywriting voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

Meer informatie

Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel
b2bcontentmarketing-voicebyte-animatie

B2B contentmarketing

Investeer in vindbaarheid

B2B Storytelling | Li Moon

B2B Storytelling

Onmisbaar gereedschap om te bouwen

Longread | Li Moon

Longread

Jouw merk verdient inhoud

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003