cases-icon

strategie & identiteit

ARBEIDSMARKT­COMMUNICATIE

Veel bedrijven kampen met hetzelfde probleem. Ondanks tientallen reacties per vacature, reageren de echte toppers niet. Li Moon ontwikkelt arbeidsmarktcampagnes en helpt bedrijven en instellingen de toppers te werven die nodig zijn om de groei voor de toekomst veilig te stellen.

KWIKFIT & KRACHT VAN VIDEO BIJ DE WERVING VAN SOLLICITANTEN

KwikFit is met 180 garages het grootste onafhankelijke garagebedrijf van Nederland. Toch is het bedrijf binnen de automotive geen prefered employer. De uitdagende arbeidsmarktcommunicatiecampagne Durf jij echt! moet daarin verandering brengen.
Jaarlijks zoekt KwikFit voor haar filialen tientallen monteurs-in-opleiding, gespecialiseerde monteurs en bedrijfsleiders terwijl het filiaalbedrijf voor het support office (hoofdkantoor) HBO- of universitair opgeleide specialisten zoekt.

 

MARKTLEIDER, MAAR GEEN PREFERED EMPLOYER

KwikFit is groot en ambitieus: het garagebedrijf wil verder groeien om qua volumes in de markt de grootste speler te blijven. Ook wil KwikFit jaarlijks excelleren als het gaat om klantvriendelijkheid. Ondanks de ambitieuze doelstellingen geldt KwikFit binnen de automotive niet als een prefered employer. De garagebedrijven van de grote automerken liften mee op de uitstraling van het merk en genieten over het algemeen meer status dan een generalist als KwikFit.

 

ELK OPLEIDINGSNIVEAU EEN EIGEN TOONSOORT

Li Moon ontwikkelde voor KwikFit de Durf jij echt!-arbeidsmarktcampagne. Binnen Durf jij echt! wordt iedere doelgroep (van leerling-monteurs uit het LBO tot hoger opgeleide medewerkers) op een eigen niveau aangesproken via landingpages op de WerkenbijKwikFit-website.

VIDEO ALS MOTOR VAN DE ARBEIDSMARKT­CAMPAGNE

Li Moon werkte de Durf jij echt!-campagne uit in de meest uiteenlopende marketingmiddelen. Van beursstands voor de open dagen van middelbare scholen, tot advertenties, posters, flyers en de vacaturewebsite. De ruggengraat van de arbeidsmarktcampagne zijn de employer branding video’s die Li Moon maakte om de cultuur en ambitie van KwikFit en de werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden voor de verschillende doelgroepen uit te lichten.

 

ECHTE MEDEWERKERS, ECHTE VERHALEN

In de video’s wilden we de bedrijfscultuur van KwikFit door echte medewerkers laten vertellen. Geen geënsceneerd verhaal, maar de werkelijkheid gezien door de ogen van een medewerker. Geloofwaardigheid en oprechtheid zijn dan belangrijke uitgangspunten. Geen acteurs, geen minutieus script. We startten de draaidagen met een beknopte synopsis en het vertrouwen dat een lijst inhoudelijke vragen en de deskundigheid van ons team het DNA van KwikFit feilloos zou blootleggen. Dat vertrouwen bleek terecht.

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

B2B Videomarketing

B2B Videomarketing

Vertel je boodschap op video

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

online-marketing-jonaz-site-takeover

Online marketing

Jouw strategie in 6 vragen

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003