strategie & identiteit
ARBEIDSMARKTCOMMUNICATIE
Veel bedrijven kampen met hetzelfde probleem. Ondanks tientallen reacties per vacature, reageren de echte toppers niet. Li Moon ontwikkelt arbeidsmarktcampagnes en helpt bedrijven en instellingen de toppers te werven die nodig zijn om de groei voor de toekomst veilig te stellen.
KWIKFIT & KRACHT VAN VIDEO BIJ DE WERVING VAN SOLLICITANTEN
KwikFit is met 180 garages het grootste onafhankelijke garagebedrijf van Nederland. Toch is het bedrijf binnen de automotive geen prefered employer. De uitdagende arbeidsmarktcommunicatiecampagne Durf jij echt! moet daarin verandering brengen.
Jaarlijks zoekt KwikFit voor haar filialen tientallen monteurs-in-opleiding, gespecialiseerde monteurs en bedrijfsleiders terwijl het filiaalbedrijf voor het support office (hoofdkantoor) HBO- of universitair opgeleide specialisten zoekt.
MARKTLEIDER, MAAR GEEN PREFERED EMPLOYER
KwikFit is groot en ambitieus: het garagebedrijf wil verder groeien om qua volumes in de markt de grootste speler te blijven. Ook wil KwikFit jaarlijks excelleren als het gaat om klantvriendelijkheid. Ondanks de ambitieuze doelstellingen geldt KwikFit binnen de automotive niet als een prefered employer. De garagebedrijven van de grote automerken liften mee op de uitstraling van het merk en genieten over het algemeen meer status dan een generalist als KwikFit.
ELK OPLEIDINGSNIVEAU EEN EIGEN TOONSOORT
Li Moon ontwikkelde voor KwikFit de Durf jij echt!-arbeidsmarktcampagne. Binnen Durf jij echt! wordt iedere doelgroep (van leerling-monteurs uit het LBO tot hoger opgeleide medewerkers) op een eigen niveau aangesproken via landingpages op de WerkenbijKwikFit-website.
VIDEO ALS MOTOR VAN DE ARBEIDSMARKTCAMPAGNE
Li Moon werkte de Durf jij echt!-campagne uit in de meest uiteenlopende marketingmiddelen. Van beursstands voor de open dagen van middelbare scholen, tot advertenties, posters, flyers en de vacaturewebsite. De ruggengraat van de arbeidsmarktcampagne zijn de employer branding video’s die Li Moon maakte om de cultuur en ambitie van KwikFit en de werkomstandigheden en arbeidsvoorwaarden voor de verschillende doelgroepen uit te lichten.
ECHTE MEDEWERKERS, ECHTE VERHALEN
In de video’s wilden we de bedrijfscultuur van KwikFit door echte medewerkers laten vertellen. Geen geënsceneerd verhaal, maar de werkelijkheid gezien door de ogen van een medewerker. Geloofwaardigheid en oprechtheid zijn dan belangrijke uitgangspunten. Geen acteurs, geen minutieus script. We startten de draaidagen met een beknopte synopsis en het vertrouwen dat een lijst inhoudelijke vragen en de deskundigheid van ons team het DNA van KwikFit feilloos zou blootleggen. Dat vertrouwen bleek terecht.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Vertelmiddel
Videomarketing
Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie
B2B Videomarketing
Vertel je boodschap op video
Social media
Kiezen betekent goed delen
Online marketing
Jouw strategie in 6 vragen
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Zo werd Koorbiënnale The Big Sing
Wil je werken met bevlogen merkmakers? Li Moon helpt met strategie, herpositionering, vormgeving, content en online
5 redenen om videomarketing in te zetten voor je merk
Hoe kan een effectieve video campagne jouw merk versterken?
Employer branding is geen quickfix
5 tips voor een sterk werkgeversmerk