reclame-icon

content

STRATEGIEFILM

Met een strategiefilm geef je jouw veranderingsproces een kickstart. Li Moon is specialist in videomarketing voor zowel B2C als B2B. Bij veranderingsprocessen spelen emoties een belangrijke rol. Met een strategiefilm presenteer je een koers en motiveer je medewerkers om het veranderingsproces te ondersteunen.

VERANDERING BEGINT MET EEN STRATEGIEFILM

Een nieuwe manier van werken, een reorganisatie of veranderingen in de markt. De wereld om ons heen beweegt snel en bedrijven en ondernemingen bewegen mee. En dus veranderen ze van koers. Bij veranderingsprocessen spelen emoties een belangrijke rol. Met een strategiefilm leg je de nieuwe koers uit en ondersteun je emotiemanagement.

Verandering roept weerstand op. Mensen veranderen van nature nou eenmaal niet graag. Die weerstand en de emoties die daarbij komen kijken, vragen om emotiemanagement. Vaak ook zijn emoties bij een veranderingsproces broodnodig bij wijze van oppepper: saamhorigheidsgevoel en bedrijfstrots doet een bedrijf boven zichzelf uitstijgen.

EEN STRATEGIEFILM DIE EMOTIEMANAGEMENT ONDERSTEUNT

Bij ieder veranderingsproces krijgt een organisatie met negatieve emoties te maken. Een strategiefilm die weerstand bij veranderingen laat zien als een gezonde emotie en daar respectvol mee omgaat, is een waardevolle tool om werknemers effectiever mee door verandertrajecten heen te loodsen. Een goede strategiefilm behandelt het verleden met respect en biedt tegelijkertijd heldere kaders voor de toekomst: zo gaan we werken. Een eerlijk verhaal.

STRATEGIEFILM ALS OPPEPPER VOOR JE TEAM

Bij strategiefilms vormen negatieve emoties lang niet altijd een vertrekpunt. Vaak ook wordt een strategiefilm ingezet om een afdeling of managementlaag weer op scherp te zetten. Voor de start van een nieuwe jaar bijvoorbeeld. “Dit zijn onze doelstellingen en die gaan we op deze manier bereiken.” Sport is dan een dankbare metafoor. Het gevoel van samen een topprestatie neerzetten, kan wonderen verrichten. Mits goed uitgevoerd. Gevoel voor toonsoort is essentieel om bij de doelgroep de juiste snaar te raken. Zit je er iets naast, dan sla je de plank finaal mis en zal de strategiefilm zijn uitwerking missen.

VARIATIE IN STIJLEN STRATEGIEFILMS

Geen strategiefilm voor twee bedrijven is hetzelfde. Dat komt doordat de veranderingsprocessen en doelgroepen van elkaar verschillen, maar ook omdat ieder proces een eigen keuze van communicatiemiddelen vraagt. Positieve emoties benut je het beste met een combinatie van video, voice-over en opzwepende muziek. Complexe problemen, processen of doelstellingen kun je beter in een animatievideo uitleggen. Combinaties van video en animatie komen ook veel voor.

Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Bedrijfspresentatie | Li Moon

Bedrijfspresentatie

10 Afknappers om van te leren

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003