Infographic-Endema
reclame-icon

strategie & identiteit

GROEI­STRATEGIE

Li Moon is een reclame- en marketingbureau, gespecialiseerd in groeistrategieën voor middelgrote en grote bedrijven in de zakelijke markt (B2B). Groei in omzet betekent nog niet dat je dienstverlening of medewerkersbestand meegroeit. Daar is een doeltreffende strategie voor nodig.

EEN GROEI­STRATEGIE VRAAGT OM EEN BREDE FOCUS

Li Moon is een reclame- en marketingbureau, gespecialiseerd in groeistrategieën voor middelgrote en grote bedrijven, zowel gericht op de consumenten- als de zakelijke markt (B2B). Groeistrategieën zijn bijna altijd de meest complexe communicatietrajecten omdat deze plaatsvinden op het snijvlak van interne, externe en stakeholdercommunicatie.

Groeistrategieën zijn altijd complexe trajecten. Een groeistrategie kan over marktpenetratie gaan: hoe verkoop je meer producten in een bestaande markt? Of wil je juist je bestaande product in nieuwe markten verkopen?

GROEI­STRATEGIE BEÏNVLOEDT GEHELE ORGANISATIE

Bij Li Moon helpen we middelgrote en grote bedrijven, ambitieuze ondernemers en instellingen bij de realisatie van groei in bestaande en nieuwe markten, zowel met bestaande producten of diensten als met nieuwe.

Niet alleen het feit dat er een nieuwe markt wordt aangeboord of een nieuw product wordt ontwikkeld, maken het uitwerken van een groeistrategie complex. Kan de interne organisatie mee in het veranderingsproces en zijn interne procedures, back-office en de medewerkers zelf klaar voor een volgende stap? Staan belangrijke stakeholders achter de koers of moeten deze nog voor de nieuwe plannen worden gewonnen?

Ook de werving van personeel is vaak een complicerende factor. Heeft de werkgever op de arbeidsmarkt voldoende aantrekkingskracht om medewerkers aan te trekken die meekunnen in de transitie? Bij een groeistrategie spelen veel factoren een rol.

TOEKOMST­BESTENDIGE GROEI­STRATEGIE

De afgelopen jaren werkten wij mee aan groeistrategieën van tal van grote bedrijven. Voor Action ontwikkelden we een communicatietraject om internationaal het niveau van dienstverlening in de winkels te laten groeien. De discounter exploiteert inmiddels meer dan 1400 winkels in 7 landen.

We hebben de overname begeleid van de franchiseformules Verf & Wand en Decorette (samen 200 winkels) door Woonprofessionals, een coöperatie van 24 zelfstandige woonwinkels. De krachtenbundeling van de 3 formules resulteerde in een nieuwe, innovatieve winkelketen: Homemade_by.

We hielpen de uitbaters van Coffeemania en de directie van Blozo, de Vlaardingse specialist in plaatstaal, bij het opzetten van een strategieën die omzetgroei voor de toekomst moeten borgen en we hielpen het management van Op=Op Voordeelshop om de retailformule te laden.

Wil je weten welke groeistrategie het beste past bij jouw merk of bedrijf? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Beursstand ontwerpen | Li Moon

Beursstand ontwerpen

Een goede beursstand beschikt over stopkracht

dummyblog

Merkpositionering

Is jouw bedrijf klaar voor de toekomst?

Corporate website | Li Moon

Corporate website

Zo genereer je meer leads

Corporate Identity | Li Moon

Corporate identity

Maak je merk persoonlijk

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003