Gebruik je jaarverslagen om te bouwen aan je merk. De mogelijkheden zijn eindeloos. Li Moon helpt bedrijven en instellingen om jaarverslagen te maken die een boodschap overbrengen. Hoe? Door out-of-the-box te denken.
Voor veel bedrijven en instellingen is de productie van jaarverslagen een verplicht nummer. Verantwoording afleggen is belangrijk, maar hoeveel stakeholders lezen zo’n stevig jaarverslag nu echt? Wil je je stakeholders echt bereiken, denk dan eens out-of-the-box.
Veel grotere bedrijven en maatschappelijke organisaties brengen jaarverslagen uit. Op deze wijze voldoen zij aan hun wettelijke plicht en leggen zij verantwoording af.
De meest bekende manier waarop veel bedrijven hun jaarverslag presenteren is via het befaamde ‘boekje’. Veel bedrijven bundelen de wettelijk voorgeschreven financiële gegevens en resultaten, voorzien van uitgebreide uitleg en een inleiding van de directeur.
De traditionele wijze van je jaarcijfers tonen via een boekje heeft zijn functie bewezen als een prima vorm zonder al te veel fratsen. Vooral geschikt als je een achterban hebt die graag iets tastbaars in handen heeft om te kunnen doorbladeren. En in een aantrekkelijke vormgeving ziet het er nog aardig uit ook. Maar het kan ook anders: spannender, eigentijdser en doeltreffender.
# 1 Maak van werknemers een belangrijke doelgroep
Vaak zijn externe doelgroepen als aandeelhouders, investeerders, pers en politiek de belangrijkste doelgroep waar jaarverslagen voor wordt gemaakt. Een jaarverslag voor werknemers en flexibele krachten vergroot de betrokkenheid, motivatie en kennis van deze belangrijke doelgroep. Zij maken tenslotte het verschil.
#2 Kies meerdere kanalen om je informatie over te brengen
Grote organisaties kennen een brede diversiteit aan stakeholders. Wil je dat de informatie ook echt bij de ontvanger komt, verdiep je dan in het lees- en kijkgedrag van de doelgroep. De mogelijkheden zijn eindeloos. Van infographics en uitleganimaties en strategievideos, een online-magazine of ondersteun de publicatie met key-note presentaties. Zo communiceer je de boodschap veel krachtiger.
#3 Gebruik de kracht van storytelling
Zolang mensen communiceren, vertellen ze elkaar verhalen. Storytelling is van alle tijden en wordt steeds relevanter. Het jaarverslag is een mooi en jaarlijks terugkerend podium om thema’s rond ontwikkeling van je bedrijf in verhaalvorm uit te werken. Vertel je je verhalen goed, dan versterk je de kennis over je bedrijf en verstevig je van je bedrijf.
Een infographic is een uitstekend medium om complexe informatie helder en overzichtelijk te presenteren. De visuals zijn er niet alleen om een verhaal inzichtelijk te maken. De organisatie of het merk achter het verhaal krijgt zo meer karakter en voelt daardoor persoonlijker aan. Menselijker.
Grote ondernemingen die complexe bedrijfsinformatie met hun medewerkers willen delen, kiezen vaak voor een infographic als medium. Het stelt de ontvanger in een oogopslag in staat alle (corporate) informatie tot zich te nemen. Praktisch.
Nog krachtiger is het om je jaarverslag als uitleganimatie te presenteren. Complexe en feitelijke informatie blijkt ineens leuker en levendiger dankzij de geanimeerde videobeelden, audio en een vleugje humor. Een animatie is om die reden een ideaal middel om informatie effectief over te brengen aan je publiek.
Bij Li Moon Content maken we je jaarverslag met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.
Een infographic is een uitstekend medium om complexe informatie helder en overzichtelijk te presenteren. De visuals zijn er niet alleen om een verhaal inzichtelijk te maken. De organisatie of het merk achter het verhaal krijgt zo meer karakter en voelt daardoor persoonlijker aan. Menselijker.
Grote ondernemingen die complexe bedrijfsinformatie met hun medewerkers willen delen, kiezen vaak voor een infographic als medium. Het stelt de ontvanger in een oogopslag in staat alle (corporate) informatie tot zich te nemen. Praktisch.
Nog krachtiger is het om je jaarverslag als uitleganimatie te presenteren. Complexe en feitelijke informatie blijkt ineens leuker en levendiger dankzij de geanimeerde videobeelden, audio en een vleugje humor. Een animatie is om die reden een ideaal middel om informatie effectief over te brengen aan je publiek.
Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!