Social-media
cases-icon

content

SOCIAL MEDIA STRATEGIE & CONTENT

Het implementeren van je merkwaarden en het produceren van vernieuwde content voor online en social media is een complex proces. Om de klant optimaal te servicen houden we het verloop van het traject voorspelbaar en zo de nieuwe content van een hoog niveau.

SOCIAL MEDIA STRATEGIE & CONTENT VOOR SOCIAL MEDIA KWIKFIT

De communicatie van je merk is onlosmakelijk verbonden met de merkwaarden. Vandaar dat Li Moon in 2017 de merkwaarden van KwikFit opnieuw definieerde en zo de basis legde voor de nieuwe contentmarketingstrategie met bijbehorende communicatiewijzer. De volgende stap is de implementatie van de merkwaarde, de contentmarketingstrategie en de productie van vernieuwde content voor online en social media (Facebook, LinkedIn, Instagram).

De productie van nieuwe content voor online en social media is een complex en uitgebreid proces. Aan de basis staat een nauwkeurig vastgelegd draaiboek met daarin de belangrijkste routings, procedures en bijbehorende rollen. Om KwikFit optimaal te servicen houden we het verloop van ieder traject volkomen voorspelbaar en zo de nieuwe content van een hoog niveau.

SOCIAL MEDIA STRATEGIE: THEMA’S ALS KOMPAS

Ook communiceren we voor KwikFit vanuit maandelijks vastgestelde thema’s. Deze werkwijze is een handig hulpmiddel. De thema’s combineren zowel een commerciële als klantvriendelijkheidsfocus. Met de gekozen thema’s verstrekken we redactioneel (in woord en video) voor klanten relevante informatie. De thema’s gelden daarbij als overkoepelend kompas voor commercie, content en klantcommunicatie.

De maandelijkse thema’s werken we in vormgeving uit naar een dragend beeld over alle kanalen. Dat geldt voor de folders die steeds vaker digitaal worden verspreid. Die verhalen (achtergrondartikelen) verschijnen op KwikFit.nl en verspreiden we via social media. Videos zetten we steeds nadrukkelijker in.

Contentabonnement | Li Moon
Kwikfit op Instagram

ACTIE, ACTUEEL, KENNIS DELEN EN BRANDING

We hanteren bij de sociale media-strategie van KwikFit 4 inhoudelijke niveaus: actie, actueel, kennis delen en branding. Om optimaal te communiceren vanuit de merkwaarden van KwikFit, moeten social media posts in alle categorieën voldoen aan de minimale norm van 2 merkwaarden met een score van 3. Doen ze dat niet dan zijn ze ongeschikt als posts namens KwikFit.

Onze videoproducties zijn in feite een uitwerking van de contentstrategie. Het biedt ook volop kansen bij het werven van nieuw personeel. Ondertussen onderwerpen we alle pagina’s op KwikFit.nl aan het vernieuwde merkwaardenregime en nemen we de website van KwikFit onder handen voor SEO-optimalisatie. Alle bestaande DM-mails en nieuwsbrieven herschrijven we.

Sinds 2012 ondersteunen we met Li Moon het garagebedrijf KwikFit op vele fronten. Dat doen we ter ondersteuning van de verkoopactiviteiten. We ontwikkelen ook campagnes, radio- en televisiecommercials en de actiematige huis-aan-huisfolders. Verder verzorgen we naast de social media-content ook de business-to-business-marketing en employer branding van KwikFit.

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertelmiddel

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

CoolSculpting-mobiel

E-commerce

8 voorwaarden om je platform te laten slagen

Corporate website | Li Moon

Corporate website

Zo genereer je meer leads

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

TROTS OP ONZE MERKEN

KENNIS OM TE DELEN

Deel deze pagina [addtoany]

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003