TV-COMMERCIALS
BUDGET-TV-COMMERCIAL VOOR BS TOYS
TV-RECLAME EN MEDIADRUK
Kies je er als bedrijf voor om op televisie te adverteren met een actiematige campagne, dan is de investering te overzien. Zo ontwikkelde Li Moon een actiematige TV-commercial voor KwikFit als aanjager voor de jaarlijkse Banden-10-Daagse. Kies je voor televisie om aan je naamsbekendheid te bouwen, dan is voldoende mediabudget een voorwaarde om met voldoende mediadruk langere tijd zichtbaar te blijven. Voldoende mediadruk houdt in dat je zonder onderbrekingen dagelijks op meerdere momenten op de grote zenders bent te zien. Alleen met een dergelijke, goed geplande zichtbaarheid bouw je naamsbekendheid op. Onderzoeken tonen aan dat een advertentiepauze van een paar weken al voldoende is om de opgebouwde naamsbekendheid volledig ongedaan te maken.
Om die reden adviseerden wij bij Li Moon een opdrachtgever uit de drogisterijbranche om het beschikbare budget niet in tv-commercials te investeren. De miljoen euro waarmee het bedrijf aan de naamsbekendheid wilde bouwen, zou verre van toereikend zijn geweest. Marktleider Kruidvat bijvoorbeeld werkt op jaarbasis met een budget van enkele tientallen miljoenen euro’s. TV-reclame biedt voor landelijke spelers een gigantisch bereik, maar vraagt vaak ook om een miljoeneninvestering. Toch kan TV-reclame ook voor kleinere spelers met afgemeten budgetten ook best aantrekkelijk zijn.
BUITENKANSEN BENUTTEN
De Haarlemse speelgoedproducent levert haar producten rechtstreeks aan de detailhandel.
Afgelopen voorjaar kon BS Toys voor een aantrekkelijk tarief 2 maanden een TV-commercial uitzenden in de STER-blokken van Zapp, de jeugdprogrammering van de NPO. Alhoewel BS Toys zelf niet direct aan consumenten verkoopt maar haar producten aan detailhandel levert, kan een tv-commercial ook voor B2B-leveranciers als BS Toys een aantrekkelijke aanjager van de verkopen zijn, vindt Fleur Schelling, marketing manager van BS Toys. Li Moon ontwikkelde een vrolijke budget-TV-commercial en besloot het erop te wagen.
TV-COMMERCIAL HEEFT WOW-FACTOR
De impact van de budget-TV-commercial op de omzet is een paar weken na de laatste uitzending nog niet helemaal duidelijk, maar Schelling is enthousiast over de impact. “De commercial is supergoed ontvangen,” zegt Schelling. De campagne leverde de producent nieuwe leads op, maar werd vooral ook bij bestaande klanten goed ontvangen. “We hadden in de periode voorafgaand aan de campagne de TV-commercial al uitgebreid geplugd bij onze winkels,” legt Schelling uit. “Zij waren goed voorbereid en reageerden enthousiast.”
De samenwerking met STER ervoer Schelling als prettig. “Toen het weer in onze tweede maand mooier werd en de kijkersaantallen wat terugliepen, koppelde STER dat terug en pasten ze het uitzendschema aan. Die transparantie en flexibiliteit vonden wij echt heel goed.”
De campagne gaf een krachtige boost aan het merk BS Toys. “Televisiecampagnes zijn voor de meeste bedrijven toch een sprong in het diepe. De durf die we toonden door het te doen, straalde gelijk af op ons merk.”
Zelfs de concurrentie feliciteerde de Nederlandse producent. “De wereld van speelgoedproducenten is een kleine wereld. Zo’n TV-commercial geeft een wow-factor aan BS Toys als merk, maar straalt ook uit naar de branche.”
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Vertelmiddel
Radiocommercials
Geen medium zo krachtig én betaalbaar
Bedrijfsfilm
Video onmisbaar in de marketingmix
Videomarketing
Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie
Brand identity
Hoe beleven klanten je retailmerk?
MEER WETEN OVER ONS WERK?
KENNIS OM TE DELEN
Arbeidsmarktcommunicatie: 8 must-do’s om toptalent te werven
Arbeidsmarktcommunicatie: 8 must-do’s die voor je werken. Hoe werf je toptalenten?
Wielerronde als storytelling 7 lessen
Een wielerronde als storytelling. Wat je als contentmanager kunt leren van ‘het rondje om de kerk’ in de stad…