strategie & identiteit
CORPORATE IDENTITY
Li Moon heeft de afgelopen jaren enkele tientallen bedrijven en ondernemingen geholpen om corporate identity en groeistrategie in lijn te brengen. We adviseren ondernemers en managers: waar staat het bedrijf en waar wil het naartoe? De koers vertalen we naar de corporate identity. We gebruiken hiervoor onze eigen methode: Li Moon’s merklichaam
MEDEWERKERS STAAN CENTRAAL IN ONTWIKKELING IDENTITEIT HI-TECH METAALBEDRIJF
Bij metaalbedrijf Blozo doen robots het zware werk met microscopische precisie. Toch zijn niet die technologisch hoogwaardige machines het belangrijkste kapitaal, vindt Blozo. Dat zijn namelijk de eigen werknemers.
Metaalbedrijf Blozo wilde een nieuwe bedrijfsidentiteit. De oude toonde al lang niet meer wat directeur Maurice Blonk echt belangrijk vindt. “Mijn mensen zijn mijn kapitaal,” zegt hij tijdens besprekingen meer dan eens. Bijzonder, voor een directeur die een vermogen investeerde in een fabriekshal vol robots en machines. Het verhaal blijkt eigenlijk heel logisch. Klanten willen oplossingen en die robots en machines zijn zo goed als de operators die ze bedienen.
MODERN VAKMANSCHAP
De hi-tech metaalindustrie van vandaag is modern vakmanschap. Met dat gegeven gingen we bij Li Moon aan de slag om een nieuwe bedrijfsidentiteit uit te werken. Die bedrijfsidentiteit werkten we uit in een corporate website waar we de verhalen van Blozo en hun medewerkers vertellen. In de filosofie van Li Moon is een bedrijfsidentiteit meer dan een logo en huisstijl. De bedrijfsidentiteit wordt gedragen door het moderne vakmanschap en de oplossingsgerichte werkopvatting van de medewerkers als belangrijkste schakels in het productieproces.
DE PERSOONLIJKHEID VAN EEN INDUSTRIE
Om de doorslaggevende rol van de medewerkers in het productieproces te laten zien, hebben we de bedrijfsidentiteit verrijkt met verhalen van medewerkers, uitgewerkt in tekst en video. De portretten van de medewerkers maken de industriële onderneming persoonlijk en geven Blozo als metaalbedrijf een krachtige persoonlijkheid. De kwaliteit van een bedrijf is een optelsom van de kwaliteiten van de medewerkers en de wijze waarop zij hun projecten organiseren.
UNIEKE VERHALEN
Minstens net zo belangrijk als de verhalen die een bedrijf over zichzelf vertelt is de toon waarop deze worden verteld. Details matter. We portretteerden de medewerkers in korte documentaires en lieten onze storyteller Rim Voorhaar op de mannen en vrouwen van Blozo los. Het leverde unieke verhalen als bouwstenen voor de identiteit van Blozo op.
DURF UNIEK TE ZIJN
Blozo maakt metalen kwaliteitsproducten en investeert in mensen en machines om die halffabrikaten voor opdrachtgevers te kunnen maken. Dat wilden we laten zien met een doel: de nieuwe bedrijfsidentiteit moet Blozo sales leads gaan opleveren waarmee ze verder kunnen groeien. Hoe ben je onderscheidend in een markt waar alle bedrijven op elkaar lijken? Dat raakt aan de core van ondernemerschap: durf af te wijken van de norm en accenten te leggen die andere bedrijven niet leggen. En als je die accenten hebt gelegd, vertel dat verhaal dan ook. Unieke content maakt je bedrijf uniek.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Vertelmiddel
Videomarketing
Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie
Storytelling
Deel de verhalen rond je merk
Corporate website
Zo genereer je meer leads
Corporate identity
Maak je merk persoonlijk
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Zo werd Koorbiënnale The Big Sing
Wil je werken met bevlogen merkmakers? Li Moon helpt met strategie, herpositionering, vormgeving, content en online
5 redenen om videomarketing in te zetten voor je merk
Hoe kan een effectieve video campagne jouw merk versterken?
Employer branding is geen quickfix
5 tips voor een sterk werkgeversmerk