Li Moon heeft de afgelopen jaren enkele tientallen bedrijven en ondernemingen geholpen om corporate identity en groeistrategie in lijn te brengen. We adviseren ondernemers en managers: waar staat het bedrijf en waar wil het naartoe? De koers vertalen we naar de corporate identity. We gebruiken hiervoor onze eigen methode: Li Moon’s merklichaam
Bij metaalbedrijf Blozo doen robots het zware werk met microscopische precisie. Toch zijn niet die technologisch hoogwaardige machines het belangrijkste kapitaal, vindt Blozo. Dat zijn namelijk de eigen werknemers.
Metaalbedrijf Blozo wilde een nieuwe bedrijfsidentiteit. De oude toonde al lang niet meer wat directeur Maurice Blonk echt belangrijk vindt. “Mijn mensen zijn mijn kapitaal,” zegt hij tijdens besprekingen meer dan eens. Bijzonder, voor een directeur die een vermogen investeerde in een fabriekshal vol robots en machines. Het verhaal blijkt eigenlijk heel logisch. Klanten willen oplossingen en die robots en machines zijn zo goed als de operators die ze bedienen.
De hi-tech metaalindustrie van vandaag is modern vakmanschap. Met dat gegeven gingen we bij Li Moon aan de slag om een nieuwe bedrijfsidentiteit uit te werken. Die bedrijfsidentiteit werkten we uit in een corporate website waar we de verhalen van Blozo en hun medewerkers vertellen. In de filosofie van Li Moon is een bedrijfsidentiteit meer dan een logo en huisstijl. De bedrijfsidentiteit wordt gedragen door het moderne vakmanschap en de oplossingsgerichte werkopvatting van de medewerkers als belangrijkste schakels in het productieproces.
Om de doorslaggevende rol van de medewerkers in het productieproces te laten zien, hebben we de bedrijfsidentiteit verrijkt met verhalen van medewerkers, uitgewerkt in tekst en video. De portretten van de medewerkers maken de industriële onderneming persoonlijk en geven Blozo als metaalbedrijf een krachtige persoonlijkheid. De kwaliteit van een bedrijf is een optelsom van de kwaliteiten van de medewerkers en de wijze waarop zij hun projecten organiseren.
Minstens net zo belangrijk als de verhalen die een bedrijf over zichzelf vertelt is de toon waarop deze worden verteld. Details matter. We portretteerden de medewerkers in korte documentaires en lieten onze storyteller Rim Voorhaar op de mannen en vrouwen van Blozo los. Het leverde unieke verhalen als bouwstenen voor de identiteit van Blozo op.
Blozo maakt metalen kwaliteitsproducten en investeert in mensen en machines om die halffabrikaten voor opdrachtgevers te kunnen maken. Dat wilden we laten zien met een doel: de nieuwe bedrijfsidentiteit moet Blozo sales leads gaan opleveren waarmee ze verder kunnen groeien. Hoe ben je onderscheidend in een markt waar alle bedrijven op elkaar lijken? Dat raakt aan de core van ondernemerschap: durf af te wijken van de norm en accenten te leggen die andere bedrijven niet leggen. En als je die accenten hebt gelegd, vertel dat verhaal dan ook. Unieke content maakt je bedrijf uniek.