bedrijfspresentatie-drg-john
reclame-icon

vormgeving

BEDRIJFS­­PRESENTATIE

Bedrijfspresentaties, we maken ze bij Li Moon al sinds 2003. Vind je je reguliere Powerpoint- template voorspelbaar en saai geworden? Powerpoint en Google Slides zijn allesbehalve saai als je de mogelijkheden kent. En voor de echte durfals is er de dynamiek van Prezi. Laat die strategiepresentatie nu maar komen!

BEDRIJFS­PRESENTATIE: STOP MET PRESENTEREN, START MET VERTELLEN

Powerpoint saai en passé? Dan ken je de mogelijkheden niet. Met geanimeerde elementen of infographics wordt je bedrijfspresentatie in Powerpoint of Google Slides een visueel feest. En met video een spektakelstuk. Of de overtreffende trap: video in combinatie met Prezi.

Je publiek stelt hoge eisen. Mensen verwerken visueel steeds meer informatie. Een parade van grafieken, data en teksten presenteren in een voorspelbaar en voorgekookt template? Bespaar je de moeite. Zo landt je boodschap niet waar je hem wilt hebben: in de harten en hoofden van je medewerkers, je klanten en al die andere belangrijke stakeholders.

JOUW BEDRIJFSPRESENTATIE: 10 AFKNAPPERS

Je bedrijfspresentatie is een essentieel communicatiemiddel. Met je presentatie haal je die grote klant binnen of creëer je draagvlak voor een nieuwe strategie. Toch kiezen veel bedrijven voor saaie presentaties die het publiek al na enkele minuten naar het einde laten verlangen.
1. Bulletpoints
Gewoon niet gebruiken. Daar is geen woord Chinees aan.
2. Een witte achtergrond
Je trekt ook geen witte tennissokken aan onder je pak.
3. Zwarte tekst
Alsof je de kleurfunctie nog niet hebt ontdekt. Weet je ‘em wel te vinden, vraag dan op z’n minst de kleuren uit je corporate identity op en kies een logische kleur
4. Tekst
Tekst is fijn, maar wees op een goede manier creatief. Meer dan ¾ van je dia’s die meer dan 10 woorden bevatten? Schrappen!
5. Comic Sans
Geinig ja, die creatieve, digitale lettertypes, maar je bedrijfspresentatie is geen stripboek.
6. Standaard-lettertypen
Iets minder erg, maar ook standaard-lettertypen als Vendana, Arial of Times New Roman zijn een ‘no go’. Iedereen kent ze.
7. Tabellen of grafieken
Prima, maar doe er iets mee. Zo uit Excel of Google Sheets kopiëren en presenteren is niet heel spannend.
8. Slidenummering
Je kent ze wel, de onderschriften: Slide 5/15. Nog 10 pagina’s te gaan. Je zucht maar weer eens…
9. Blauw
Blauw is koud en afstandelijk. Mooi voor een presentatie van een producent van diepvriesproducten. Voor een menselijk verhaal zijn kleuren met meer warmte beter geschikt.
10. Stockfoto’s
Stockfoto’s herken je meteen. Je ziet echte mensen die niet op echte mensen lijken. Waarom niet gewoon in je eigen bedrijf foto’s maken of laten maken?

bedrijfspresentatie-drg

JE BEDRIJFS­PRESENTATIE IS EEN MIDDEL GEEN DOEL

Leuk zo’n lijstje met afknappers natuurlijk, maar je bedrijfspresentatie is uiteindelijk maar een middel. Het gaat erom wat je er zelf mee doet. Stop met presenteren en ga eens echt vertellen. Vertel je verhaal en gebruik je Powerpoint, Google Slides of Prezi als decor. De aandacht verslapt minder snel en je boodschap klinkt krachtiger door.

BEDRIJFS­PRESENTATIE: ZORG VOOR EEN VERHAALLIJN

Een bedrijfspresentatie is als een goed verhaal: zorg voor een heldere opbouw, liefst met een mooie verhaallijn en waar mogelijk een fijne finale met een happy end. Dat klinkt logisch, maar is het niet. Veel managers brengen eerst het goede nieuws. Mooi opwarmertje. Is het echt goed nieuws, dan zal veel van de informatie die volgt verloren gaan. Neem je publiek mee in jouw verhaal en werk naar een climax.

GEBRUIK VIDEO EN GUN JEZELF EEN WOW-FACTOR

Video is een krachtig medium om een boodschap over te brengen. Stel: je bent CEO en je hebt met enkele managers een nieuwe strategie uitgewerkt. Hoe vertel je die het beste? Cijfers en data zijn prima bouwstenen, maar bed ze in een persoonlijke verhaal over je zoektocht. Vertel hoe jij en je team tot die nieuwe strategie zijn gekomen. Wat je visie is en wat je ermee wilt bereiken. De beelden van je bedrijfspresentatie eisen niet de volle aandacht, maar dragen jouw verhaal.

En dan als je in de finale van je presentatie bent aangekomen; start een video. Doel: draagvlak creëren, bedrijfstrots en een we-gaan-ervoor-gevoel. Met muziek, beelden en een voice-over voor de kleuring. Jouw boodschap maar dan zo verteld dat het de zintuigen prikkelt. Een grootse finale van hooguit 80 seconden.

Wil jij weten welke bedrijfspresentatie het best bij jouw merk of bedrijf past? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag het antwoord daarop! Of dit met of zonder strategievideo is. Uiteraard zoeken we oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

smid-media-solution-mobiel-1

Animatiefilms laten maken

5 redenen om voor animatievideo te kiezen

Infographics | Li Moon

Infographics

Big data in een oogopslag

dummyblog

Strategiefilm

Jouw nieuwe koers in beeld

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003