Storytelling is van alle tijden en wordt steeds relevanter. Li Moon helpt bedrijven bij het krachtig en effectief vertellen van relevante verhalen. Ook bij de meeste verhalen op de nieuwe website van Coffeemania maakten we gebruik van storytelling.
Bij Li Moon werden we geraakt door de bevlogenheid en het enthousiasme van Coffeemania. Als marketing-oplossing zorgden we voor een geheel nieuwe website die voldoet aan de eisen die Google stelt aan optimale vindbaarheid, opgebouwd volgens het mobile first principe. Ook maakten we in de verhalen zoveel mogelijk gebruik van storytelling.
Coffeemania is een horecabedrijf met 10 vestigingen met duidelijke sociale doelstellingen. Zo helpt Coffeemania kwetsbare mensen op de arbeidsmarkt te re-integreren. Daarnaast vestigt het bedrijf haar filialen in buurten die goed een ontmoetingsplaats kunnen gebruiken. Li Moon kreeg de opdracht een website te ontwerpen die via smartphone optimaal vindbaar is, uiteraard met een superieur gebruiksgemak: mobile first.
We ontwierpen en bouwden voor Coffeemania een nieuwe website die voldoet aan alle criteria die Google tegenwoordig belangrijk vindt. Dit hield in dat we de site mobile first bouwden en voor zoekmachines (Google) geoptimaliseerde pagina’s bevat die de site voor de verschillende doelgroepen vindbaar maakt.
We ontwierpen de website voor optimaal gebruiksgemak op de mobiele telefoon, mobile first dus. Ook namen we bij de bouw van de nieuwe Coffeemania-website de nieuwe (mobiele) boekingsmodule mee waarbij we per vestiging het boeken van vergaderingen mogelijk maakten. Verder bevat de website voor iedere vestiging een eigen geoptimaliseerde pagina, zodat vestigingen optimaal vind- en zichtbaar zijn.
Bij de teksten en beelden gebruikten we de input van de oprichters en/of bestaande teksten en fotografie. Maar voor de specifieke pagina’s die zich richten op de sociale aspecten van Coffeemania, zoals de verhalen van medewerkers, maakten we zoveel mogelijk gebruik van storytelling.
De term storytelling is dan ook het sleutelwoord dat regelmatig viel tijdens de besprekingen met de opdrachtgever: “We vertellen de verhalen uit ons bedrijf en die van onze mensen niet of nauwelijks.” En dat was een gemiste kans, want de verhalen lagen bij Coffeemania voor het oprapen. Alleen al de medewerkers die de zaken runnen, hadden ieder hun eigen verhaal.
Zo krijgen de medewerkers via Coffeemania een kans kans om terug te keren in het arbeidsproces. Door hen te portretteren aan de hand van interviews waarin ze vertellen over zichzelf, hun filiaal maar ook over het vak ‘barista’, het runnen van een eigen zaak en het leveren van kwaliteit, maakten we het merk Coffeemania persoonlijker.
Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk?
Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in
dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!