Li Moon ontwikkelt retailacties en sales promotion voor bedrijven en instellingen met ambitie. Voor Transavia werkten we een de verkoopprogramma uit en verzorgen we alle middelen om de inflight sales te bevorderen, zoals menukaarten, het tweemaandelijkse shopping magazine en flyers voor losse acties.
Retail stond bij de luchtvaartmaatschappij Transavia nog in de kinderschoenen. Toch zijn de inflight sales een belangrijke inkomstenbron voor de airliner. Transavia vervoert jaarlijks zo’n 10 miljoen passagiers.
Inflight sales is voor veel airliners een interessante bron van inkomsten, maar de verkoop aan boord kent ook belangrijke beperkingen. Zo zijn de mogelijkheden om producten, diensten of etenswaren te etaleren in een vliegtuig beperkt en ook vindt niet iedere steward of stewardess het leuk om producten te verkopen.
Om de verkoop te bevorderen werken we sinds enkele jaren samen met Transavia het sales-programma Up! uit. Een actief programma waarbinnen sales, klantvriendelijkheid en resultaatgericht werken hand in hand gaan. Ook ontwerpen we sindsdien tweemaandelijks het katern Shop in het inflight magazine en de menukaarten en actiematerialen ter introductie van nieuwe diensten aan boord.
Voor KLM ontwikkelden we al folders en media voor zakelijke passagiers in het Business Class-segment. Ook Transavia ziet het aantal zakelijke passagiers stijgen, waarbij Li Moon de uitwerking van de B2B-marketing verzorgt. Sinds 2013 vliegen we mee met Transavia. Dat jaar liep de samenwerking met moederbedrijf KLM af. En dochter Transavia zocht net een bureau met verstand van retail. ‘Hoe behalen we meer omzet in het vliegtuig?’
Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk?
Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in
dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!
Meer weten over ons werk?
Alle cases