Reclamefolders zijn nog steeds een omzet-booster van formaat. Li Moon ontwikkelt krachtige concepten voor retailers. Sinds 2003 hebben we folder- en magazineconcepten ontwikkeld voor veel grote retailers: van HEMA, Dirk van den Broek tot Op=Op Voordeelshop, KwikFit en DirckIII tot Hudson’s Bay.
Een reclamefolder zet tot actie aan. Ook in het online-tijdperk laten consumenten zich door folders inspireren en voedt het brievenbusmedium aankoopbeslissingen. Dat geldt ook voor een premium formule als Hudson’s Bay. Sinds najaar 2018 ontwerpt Li Moon voor de nieuwkomer in de Nederlandse retailmarkt reclamefolders en shopping magazines die huis-aan-huis worden verspreid.
Het begon met de feestdagenfolders van Hudson’s Bay. De realisatie voelde voor creatief directeur Bea Mienis als een thuiswedstrijd. Voor zij samen met Lisly Pieterse Li Moon startte, was zij jarenlang hoofd communicatie van De Bijenkorf geweest. Daar maakte zij Bij Magazine, het relatiemagazine van de winkelketen. Inmiddels is de folder uitgegroeid tot een waar shopping magazine.
Bij Li Moon ontwikkelde ze sindsdien reclamefolders voor een groot aantal retailformules Op=Op Voordeelshop, DirckIII, Dirx Drogist, Dirk, KwikFit, Transavia en HEMA. De actiefolders van Hudson’s Bay zette zij op met Anna-Christina de Wit, die onlangs de gelederen van Li Moon kwam versterken en jarenlang art-director was bij uitgever Sanoma.
Li Moon nam de gehele productie op zich. Naast de ontwikkeling van de basisconcepten en de uitwerking naar vormgeving, stuurden Bea en Anna-Christina de packshot- en sfeerfotografie. Zo hielden we optimaal grip op het eindresultaat.
Anno 2018 zijn reclamefolders en shopping magazines nog steeds populair als actiemedium. Retailers zetten de folders nog steeds graag in vanwege het grote bereik en de goede conversiecijfers. Tijden veranderen wel. Waar de studio van Li Moon 10 jaar terug op de productie van folders draaide, is de mediamix waaraan onze creatieven werken nu veel gevarieerder. Dat komt deels doordat Li Moon steeds nadrukkelijker een strategisch marketingpartner voor grote retailers is geworden – bij een strategie hoort een bredere mix – maar ook door de tijdsgeest. De laatste jaren neemt de inzet van reclamefolders als actiemedium gestaag af, onder andere door aanscherping van wetgeving en plaatselijke verordeningen met betrekking tot ongeadresseerd reclamedrukwerk.
Een goede folder geeft een merk een uniek gezicht. In de folders voor de feestdagen gingen we op zoek naar het unieke gezicht van Hudson’s Bay. In vormgeving, tone-of-voice en fotografie. Hudson’s Bay streeft ernaar om anders te zijn. Om die reden zochten we naar nieuwe vormen waarbij we ons lieten inspireren door zowel moderne als klassieke vormgeving. Zo doken we in onze archieven oude edities van Avenue op – een Nederlands magazine dat in de jaren 70 van de vorige eeuw als een stijlbijbel gold. Hudson’s Bay wilde dat die nonchalant, speels en een breed publiek zou aanspreken. Die nonchalance en speelsheid vonden we in de combinatie van moderne vormen en op klassieke media gebaseerde vormgeving.
Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk?
Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in
dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!
Meer weten over ons werk?
Alle cases