De behoeften van consumenten veranderen continu. Li Moon ontwerpt winkelinterieurs die bij die verandering van behoeften aansluit. Voor retailformules is het belangrijk dat de winkelinrichting een optimale customer experience en merkbeleving biedt. Klopt de experience niet, dan straalt dat af op het assortiment en beïnvloedt dit de conversie.
Als een winkel van naam verandert, hoort daar ook een ander uiterlijk bij. Zo vonden ze ook bij Holland & Barrett, voorheen De Tuinen. In 2015 veranderde de formule van naam, nu is de winkelinrichting aan de beurt. Li Moon ontwierp een fris en eigentijds retailinterieur dat naadloos aansluit bij de identiteit van het Engelse moederconcern.
Een frisse, eigentijdse look & feel in de winkels, betere branding en een prettiger winkel-ervaring, dat was wat Holland & Barrett met de grootschalige update van hun winkelinterieur wilde bereiken. Alle 180 winkels van Holland & Barrett in Nederland gaan op de schop in een gefaseerde uitrol.
Voor Li Moon is het ontwerpen van een winkelinterieur een thuiswedstrijd. Retail zit in ons DNA. Sinds 2003 werkte het retailreclamebureau voor nagenoeg alle grote retailers en ontwierp het interieur voor drogisterijformule Dirx Drogist (in 2015 overgenomen en opgegaan in de ketens Kruidvat en Trekpleister), Op=Op Voordeelshop en het concept van de nieuwe klantvriendelijke ontvangstruimten in de 180 garages van KwikFit.
De branding kon en moest veel beter. Holland & Barrett staat bekend om zijn duurzame imago, maar in de winkel zelf was dat maar mondjesmaat terug te vinden. Nu consumenten zich steeds bewuster kiezen voor gezonde producten, is het een must voor Holland & Barrett om daar zo goed mogelijk op in te spelen. Om het winkelinterieur persoonlijker te maken gebruiken we quotes van klanten over producten.
Winkelformules dragen op de winkelvloer vaak merk en aanbiedingen uit, maar zelden wordt er echt met klanten gecommuniceerd. Voor Li Moon is ‘echte communicatie’ een belangrijke pijler in ieder ontwerp en een sterkhouder van ieder concept. ‘Alleen echte en oprechte communicatie bereikt het hart van de consument,’ schrijven we in onze filosofie. ‘Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd.’ Daar wordt de aankoopbeslissing genomen.
Alleen als boodschappen een consument echt raken, zal er een band ontstaan tussen formule en consument. Zo gaan consumenten ‘een winkel’ als ‘mijn’ winkel beleven – wat Li Moon betreft een voorwaarde om als formule in het huidige retailklimaat bestaansrecht te houden.
Voor Holland & Barrett ontwierpen we twee varianten: een basisvariant, CLICK&GO en een uitgebreide versie, die we ALL THE WAY doopten. Met deze varianten beschikt Holland & Barrett over optimale flexibiliteit om de winkelinrichting schaalbaar uit te rollen, waarbij het oppervlakte van de winkelvloer en de winkelomzet belangrijke factoren zijn in deze keuze welk concept wordt gebruikt.
Holland & Barrett heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Vandaar dat we ervoor om de houten meubels uit de bestaande winkelinrichting in de ontwerpen in te passen en is de kleur groen in de merk- en winkelbeleving dominant.
Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk?
Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in
dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!
Meer weten over ons werk?
Alle cases