In onze mediamaatschappij wordt beeldtaal steeds belangrijker. Geen wonder dus dat ook merken steeds beter nadenken over de beeldtaal waarmee zij communiceren. Als merkmakers werken wij sinds 2003 merken uit in vormgeving.
Hoe komt het dat beelden zo’n enorme communicatiekracht hebben? Wanneer je iemand iets vertelt, dan heeft hij drie dagen later nog maar 10 procent van die informatie onthouden. Voeg je aan die gesproken informatie een krachtig beeld toe, dan heeft die persoon na een paar dagen nog 65 procent van je boodschap onthouden. Dit fenomeen wordt het Picture Superiority Effect genoemd.
Het Picture Superiority Effect is gebaseerd op het idee dat het menselijk geheugen extreem gevoelig is voor de “symbolische modaliteit van presentatie van gebeurtenisinformatie”, zoals dat in wetenschappelijke termen heet.
De superioriteit van beeld in de overdracht van informatie kwam uit talloze experimenten en wetenschappelijke onderzoeken naar voren en is voor marketeers inmiddels een belangrijk gegeven.
Marketeers weten als geen ander: om als merk op te vallen, is een krachtige, onderscheidende, zorgvuldig vormgegeven beeldtaal een vereiste. Bij Li Moon gebruiken we onze eigen merkmethode, het Li Moon Merklichaam, voor de inhoudelijke vertaling van jouw merk naar vormgeving. De lessen en ervaringen die we sinds 2003 leerden bij het uitwerken van merken naar krachtige, onderscheidende vormgeving, verwerkten we in onze merkmethode.
Net zoals geen mens hetzelfde is, zo verschillen bedrijven van elkaar. Ieder bedrijf heeft een eigen cultuur met unieke merkwaarden en een onderscheidende marktbenadering. Wil je als merk opvallen dan is het noodzaak om je onderscheidende vermogen krachtig in je merkcommunicatie te verankeren.
Met het Li Moon Merklichaam brengen wij het onderscheidend vermogen van bedrijven in kaart. De uitkomsten verwerken wij in de merkstrategie, waarmee we de basis leggen voor de vormgeving (beeldtaal) van het merk de ontwikkeling van je online-platform en de verhalen die we namens je merk kunnen vertellen.
Voor merken is opvallen een must. Dat geldt zowel voor merken in de consumentenmarkt als in de zakelijke markt. ‘Opvallen’ is je onderscheidende vermogen uitdragen, voor veel bedrijven bij uitstek het doel van alle marketinginspanningen.
De beeldtaal van een merk is het instrument om ervoor te zorgen dat de consument of zakelijke inkoper het bedrijf later weer herkend. ‘Een merk is alleen trefzeker als het mensen raakt’ schrijven we in onze filosofie. ‘Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Daar wordt de aankoopbeslissing genomen.’
Merken die opvallen, worden herkent. En merken die worden herkend, converteren.
Bij Li Moon werken we dagelijks aan de herkenning en conversie van grote en kleinere merken, waarbij onze merkmakers gespecialiseerd zijn in het vergroten van de communicatiekracht van jouw merk. Zo helpen we merken groeien.
HET OPZETTEN EN UITVOEREN VAN JE MERKSTRATEGIE IS EEN INTENSIEF TRAJECT. MET VEEL KLANTEN WERKEN WIJ DAAROM OP EEN ABONNEMENTSBASIS SAMEN.
Aan de hand van de te ontwikkelen en uit te voeren WERKZAAMHEDEN werken we een jaarbegroting uit en verrekenen de investering naar een vast maandbedrag. Zo weet je precies wat je tegen welke maandkosten krijgt opgeleverd en kom je nooit voor verrassingen te staan.. En veranderen de inzichten tussentijds? Dan vinden we wel een oplossing binnen het afgegeven budget.
Geïnteresseerd? Stuur ons je gegevens, dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je meer haast? Bel ons dan gerust (023-5343430) en vraag naar Vincent.