Blogs vormen een belangrijke aanjager voor online-traffic. Li Moon helpt bedrijven en instellingen met content op maat. Blogs worden vaak ingezet door bedrijven om te bouwen aan het autoriteitsimago en de vindbaarheid. Bouw zelf met blogs aan je business of neem een contentabonnement.
Content is een belangrijke aanjager voor de traffic op jouw website. Door regelmatig blogs te posten vergroot je niet alleen je vindbaarheid, maar bouw je ook aan het autoriteitsimago van je bedrijf. Zo bouw je aan de informatiepositie van je bedrijf.
Blogs schrijf je doorgaans op persoonlijke titel en in een persoonlijke stijl. Met als doel om dat persoonlijke verhaal zo veel mogelijk te laten delen. Het liefst via social media. Hoe groter het online bereik, hoe meer traffic een website genereert. Met nog meer relevante leads en conversies als gevolg. Bevatten je blogs relevante informatie dan volgen de leads vanzelf.
Iedere branche kent zijn eigen trends. Zodra jij of je mensen besluiten om over die trends te gaan bloggen, kan dat interessant zijn voor anderen. Voor klanten of zakelijke inkopers van jouw product of dienst. Vooral als je in de tekst ruimschoots je mening of visie toont. Zo kleur je immers de trends voor jouw bedrijf of product. En het mooie aan een blog is dat lezers de mogelijkheid hebben om te reageren. Die reacties zijn zichtbaar, kunnen leiden tot nieuwe reacties en mogelijk zelfs tot een online discussie.
Actualiteit doet het altijd goed in je verhaal. Relevante en onafhankelijke onderzoeken ook. Het kan voor een lezer van grote waarde zijn als hij of zij van een kenner krijgt uitgelegd hoe er in breder perspectief over trends, producten en diensten wordt gedacht. Die informatie is soms zelfs goud waard. Bovendien hebben onderzoeksrapporten een hoge correlatie met zowel het aantal social media shares als met links.
Maar realiseer je wel: mensen lezen steeds minder. Dus hou het kort, bondig. En vul je verhaal aan met linkjes naar interessante data, informatie, infographics en, vooral, toepasselijke filmpjes. Persoonlijke verhalen zijn interessant, maar er moet natuurlijk wel iets te winnen zijn.
Blogs doen aan klantenbinding
Blogs maken sympathiek; toon je menselijkheid aan het publiek
Blogs als intern podium; jij en je personeel tonen nieuwe ideeën en inzichten
Blogs als pr- en marketing-instrument
Bloggen is een mooie manier om te vertellen hoe jouw organisatie werkt en innoveert
Blogs als gesponsorde bijdrage op Facebook of LinkedIn.
Bloggen voor SEO; post je regelmatig goede blogs op je website, dan scoor je uiteindelijk hoger bij zoekmachines
Wil je meer weten over de inzet van blogs over jouw vakgebied, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Wij praten je graag bij. En heb je zelf de expertise of de mensen niet in huis, overweeg dan ons content-abonnement.
Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk?
Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in
dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!
Meer weten over ons werk?
Alle cases