Public-relations
reclame-icon

content

PUBLIC RELATIONS

Hoe communiceer je met stakeholders en publieksgroepen? Li Moon helpt bedrijven en instellingen met het delen van kennis en verhalen. Zo ontwikkelen we contentstrategieën maar ook middelen die de basis vormen van je public relations.

PUBLIC RELATIONS: AAN RELATIES BOUWEN MET ECHTE VERHALEN

Public relations begint met kennis delen en verhalen vertellen. Alleen als publieksgroepen en stakeholders de verhalen uit je bedrijf kennen, kunnen ze je boodschap echt omarmen en overnemen.

Wie geloof je eerder? Harry die zegt dat hij goed is in het verkopen van artikelen? Of een collega die zegt dat Harry zo’n goede verkoper is? Welkom in de wereld van public relations (pr). Het maakt gelijk ook veel duidelijk wat het verschil is tussen pr en marketing. De kracht van marketing kun je omschrijven als je boodschap formuleren en communiceren. De kracht van public relations is als anderen die boodschap echt overnemen.

PUBLIC RELATIONS EN MOND-OP-MOND-RECLAME

Hoe krijg je het voor elkaar als anderen jouw boodschap overnemen? We tellen vier methodes. De eerste is buzz-marketing. Oftewel: mond-op-mondreclame. Nummer twee: genoemd worden in de traditionele media (lees: kranten, radio en televisie). Verder kun je merknaam vergroten door prominent aanwezig te zijn tijdens beurzen, congressen en andere evenementen. En dan kun je ook nog in een flow terechtkomen met je merk zodra je wordt opgemerkt door de social media.

DE WEG WETEN OP SOCIALE MEDIA

Maar daar moet je wel wat voor doen. Vroeger was het medialandschap veel overzichtelijker. Met vaste doelgroepen. Je betaalde en je bericht je stond garant voor een indrukwekkend aantal ontvangers. Maar door de digitalisering en de enorme versnippering binnen de media is het veel lastiger geworden om voor het voetlicht te komen met je boodschap.

Tenzij je de weg weet binnen de sociale media. De omvang en kracht van het world wide web heeft spectaculaire vormen aangenomen. Het overtreft zelfs de functie van bedrijfsbrochures en folders. Met de komst van sociale mediakanalen als Facebook, Instagram, Google+, LinkedIn, Twitter en allerlei populaire weblogs zijn er nieuwe kanalen ontstaan voor online marketing.

NIEUWE PR-INSTRUMENTEN: STORYTELLING EN CONTENTMARKETING

Goed beschouwd bezit pr een mooie functie om nieuwtjes uit de grote wereld om ons heen op te merken en handig op in te spelen. Veel succes valt of staat met het begrip actualiteit. De pr-boodschap blijft pas hangen als je bericht er toe doet. Storytelling en contentmarketing worden dan ook vaak gezien als nieuwe pr-instrumenten.

De tijd dat het in de pr en marketing loonde om vooral heel hard de naam van je merk en organisatie te roepen, ligt achter ons. Het draait om het raken van mensen. Met echte verhalen. Alleen verhalen die ertoe doen worden gedeeld. Het liefst via social media. En dat willen we natuurlijk allemaal wel met ons merk.

Wil je weten wat wij op het gebied van public relations voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Persbericht | Li Moon

Persbericht

Met publiciteit geef je je site een boost

Social media | Li Moon

Social media

Kiezen betekent goed delen

contentmarketing & copywriting | Li Moon

Contentmarketing

De kunst van het verkopen

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003