CoolSculpting-mobiel
reclame-icon

online

E-COMMERCE

Als consumenten wil je snel en simpel online een bestelling kunnen plaatsen. Datzelfde geldt voor zakelijke inkopers. Vandaar dat buyer journey en customer journey steeds meer op elkaar gaan lijken. Bij Li Moon zijn we specialist in aankoopgedrag. Zowel in de winkelstraat als online. Wij werken samen aan jouw strategie en vertalen deze in converterende marketing en een krachtig e-commerceplatform.

E-COMMERCE: 8 VOORWAARDEN VOOR SUCCES

‘Kost een berg, verkoopt een beetje.’ Dat motto geldt voor veel e-commerceplatforms. Ze maken niet of nauwelijks winst. In dat opzicht lijkt e-commerce op die van de retail in de winkelstraat. In beide kanalen is succes nooit vanzelfsprekend. 8 Voorwaarden om je platform te laten slagen.

Wie de retail kent, weet dat de kosten in de winkelstraat net zo snel oplopen als winsten verdampen. Die natuurwetten gelden ook voor e-commerce. Klinken ‘kleine marges’ en ‘grote concurrentiedruk’ je als muziek in de oren? Dan ben je als ondernemer uit het juiste hout gesneden.

1. KEN JE KLANTEN

Kennis is je belangrijkste kapitaal: kennis van je markt en je producten, maar zeker ook van je klanten. Of je je platform nu op zakelijke inkopers of consumenten richt, hoe beter jij erin slaagt in te spelen op behoefte van je consument, hoe kansrijker je platform.

2. DURF WAARDE TOE TE VOEGEN

Als je je klanten kent, dan ken je de behoeften. Durf online waarde toe te voegen en zorg voor een werkbare prijsstelling! Korting is voor kneuzen. Natuurlijk: jouw klanten vergelijken online prijzen, maar klanten zijn best bereid meer te betalen als je meerwaarde biedt. CoolBlue is ook niet groot geworden door elektronica tegen dumpprijzen te verkopen.

3. HELP EEN KLANT TE KOPEN

Wat wil de inkoper of consument eigenlijk over een product weten? Vlucht niet in een obligaat verkooppraatje maar help de consument een aankoopbeslissing te nemen. Met relevante content: unieke informatie die hem meer vertelt dan hij al over het product weet.

Corporate website | Li Moon

Full Service print management

4. DENK GROOT. IN ALLES

Het klinkt als een peptalk van een patjepeeër, maar toch zit er een kern van waarheid in. Voor fysieke winkelformules vormen de landsgrenzen een groter obstakel dan voor online-ondernemers. Een uitrol naar België en Duitsland vergroot je afzetgebied aanzienlijk. En een groter afzetgebied betekent omzetgroei. Maar houd ook rekening met de kosten, want om die omzet te behalen is online marketing een must. Hoe groter je ambitie, hoe hoger je kosten. Ook een natuurwet.

e-commerce-Jonaz

“Super snel” bestellen bij Jonaz glasvzelprovider

5. ONDERSCHAT DE IMPACT VAN E-COMMERCE NIET

E-commerce toevoegen aan je winkelbedrijf, groothandel of productiecapaciteit betekent vaak dat processen binnen de organisatie moeten worden aangepast. Hoe worden de logistiek en de klantcontacten geregeld? Ook gelden voor het kopen op afstand en verkoop in andere landen steeds weer andere wet- en regelgeving. Hoe implementeer je deze in je onderneming? Accepteer dat e-commerce je bedrijf verandert.

6. GEBRUIK DATA ALS MOTOR VOOR JE MARKETING

Via online-kanalen krijgen retailers de beschikking over veel data. Deze data laat je als ondernemer beter inspelen op de behoeften van het winkelpubliek dat op de site belandt. Wat doe je met deze data en hoe gebruik je deze data in je voordeel zodat je de klant optimaal kunt bedienen en je je klanten nog beter kunt leren kennen?

7. KIES EEN HYBRIDE STRATEGIE

Kies voor een hybride strategie. E-commerce is een kanaal. Klanten kiezen zelf hoe ze kopen: soms komen ze liever naar een fysieke locatie. Andere producten of diensten worden met het grootste gemak online ingekocht. De afweging en kanaalkeuze kan per product of dienst verschillen.

e-commerce

8. WEBSITE EN WINKEL ZIJN ÉÉN. EN TOCH OOK ANDERS

Veel bedrijven hebben gescheiden afdeling voor de online-en offline-kanalen. Kies voor een centrale strategie en user experience. Integreer processen waar dat kan en laat marketeers en specialisten dezelfde taal te spreken, maar benut ook optimaal de kansen die de verschillen je bieden. Voor klanten vormen online en offline een klantbeleving, dus waarom zouden online en offline binnen jouw bedrijf gescheiden afdelingen zijn?

Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak voor jouw merk of bedrijf is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

Mark_formulier

JOUW BEDRIJFS-IDENTITEIT VERTALEN NAAR ONLINE?

MAIL MARK!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw online aanwezigheid? Li Moon vertaalt jouw merk en bedrijfsidentiteit naar een functioneel en grafisch ontwerp voor mobiel of desktop. Li Moon ontwerpt en onderhoudt voor jouw bedrijf nieuwsbrieven, online en social campagnes. Met een scherp oog voor UX, effectiviteit en conversie.

Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. We nemen binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je meer haast? Bel ons dan gerust (023-5343430) en vraag naar Mark.

Vertelmiddel

consumentenmarketing | Li Moon

Consumentenmarketing

Zo verover je hoofd én hart

Beursstand ontwerpen | Li Moon

Brand identity

Hoe beleven klanten je retailmerk?

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

E-mail marketing | L:i Moon

E-mail marketing

Van nieuwsbrief tot marketing automation

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003