Social media zorgen voor interactie, storytelling en kennis delen. De mogelijkheden met Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube en Snapchat zijn onbegrensd. Bedenk je strategie voor je start. Welk social medium werkt het beste voor jou? Lukraak posten levert je niets meer op.
Social media zorgen voor interactie, storytelling en kennis delen. Kies voor je start je strategie. Welk medium werkt voor jou? Li Moon helpt bedrijven en instellingen met content op maat.
Je mogelijkheden zijn met onder andere Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube en Snapchat bijna onbegrensd. Maar maak keuzes. Waar zit je doelgroep? Daar zet je vol op in. Zomaar wat dingen posten op allerlei kanalen heeft allang geen zin meer. Lukraak posten levert je nada, noppes en dus helemaal niets op.
Kiezen betekent ook het vrijmaken van een media-budget. Kijk hoe je je social media-strategie kunt integreren in je automation en je online marketingstrategie. Dus deel waardevolle informatie met mensen die eerder als prospects op je site zijn geweest. Slechts een klein deel daarvan neemt direct contact met je op, maar het overgrote deel doet dat niet. Zij gaan weer weg van je site.
Deze leads kun je alsnog vangen. Dat kan met een remarketing campagne. Een vorm van online adverteren waarmee je alleen advertenties toont aan bezoekers die eerder op je website zijn geweest. Daar zijn social media goed geschikt voor. Die bezoekers zijn op bepaalde pagina’s van je site geweest en kregen via de browser cookies mee. Zo kun je hen content sturen via bijvoorbeeld hun timeline op Facebook. Daarin deel je informatie die specifiek gerelateerd is aan het onderwerp waar die personen voor op jouw site zijn geweest.
1. Video’s nemen teksten over: in 2020 bestaat circa 80 procent van onze internetconsumptie uit videocontent.
2. Facebook-gebruik groeit met name onder ouderen en daalt onder jongeren. Zij zitten meestal op instagram en snapchat.
3. Het gebruik van short-live-content zoals tijdelijke berichten op Snapchat (populair onder jongeren) wordt nog populairder.
4. Augmented reality (denk aan Pokemon Go) zet verder door. Met behulp van AR kun je digitale afbeeldingen in de ‘echte’ wereld zien.
5. Kennis delen via met name LinkedIn neemt een steeds grote vlucht binnen de B2B-markt.
Wil je meer weten over de inzet van social media of remarketing, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Li Moon Content praat je graag bij. En heb je zelf de expertise of de mensen niet in huis, overweeg dan ons content-abonnement.
Wil je weten wat wij op het gebied van content voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met die marketingdoelstelling!