CONSUMENTEN­­­MARKETING
Dirk 75 jaar
CONSUMENTEN­­­MARKETING

Consumenten worden steeds kritischer. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt of je toch meer producten verkoopt? Bij Li Moon weten we dat consumenten marketing het meest effectief en duurzaam is, als deze oprecht en geloofwaardig is. Li Moon Retail ontwikkelt sinds 2003 consumentenmarketing met verkoopkracht.

Consumenten­marketing: zo verover je hoofd en hart van de consument

Consumenten worden steeds kritischer. Ze zijn nauwelijks nog loyaal aan merken. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt of je toch meer producten verkoopt? Bij Li Moon weten we hoe effectief consumentenmarketing is, als deze oprecht en geloofwaardig is.

Beste slogan allertijden

Iedereen kent ‘em wel, de slogan: “Wij van WC-eend, adviseren WC-eend.” Deze reclameklassieker uit 1981 werd in 2007 uitgeroepen tot Beste Reclameslogan Allertijden. De ijzersterke tv-commercial prees destijds de toiletreiniger WC-eend aan, maar dreef ook de spot met het reclamevak. Na de reclamecampagne ging de tv-spot een eigen leven leiden als uitdrukking, die gebruikt wordt wanneer een deskundige een advies geeft waar hij zelf belang bij kan hebben.
Als het om consumentenmarketing gaat, zijn veel organisaties, retailers en producenten zoals de ‘adviseurs van WC-eend’. Maar dan zonder de zelfspot die de toiletreinigercampagne zo kenmerkte.
De organisaties, retailers en producenten zetten hun product centraal. “Wij zijn de beste,” roeptoeteren ze of: “Wij zijn de goedkoopste.” Consumenten halen hun schouders op. ‘Wat heb ik aan dit product?’ vragen zij zich keer op keer af en: ‘Is dit echt wel de beste keuze?’

Coolsculpting beurs

CoolSculpting op de LXRY beurs

Consumente­marketing is geen prijzen­slag

De enorme groei van het aanbod aan informatie, media, prijsaanbiedingen en communicatie- of verkoopkanalen door de opkomst van internet, heeft de afgelopen decennia de autonomie van consumenten sterk vergroot. De consument heeft er honderden kanalen bijgekregen om informatie en prijzen te vergelijken of inspiratie op te doen.
Uit meerdere onderzoeken blijkt dat prijsvoordeel voor consumenten de belangrijkste reden is om tot aankoop over te gaan. Vaak is het gevoel van ‘de laagste prijs’ of ‘de slimste deal’ doorslaggevend. De meeste klanten willen een goed product en een goede service voor de scherpst mogelijke prijs. Toch komen retailers en organisaties die zich alleen op de prijscommunicatie richten, op den duur bedrogen uit.

Het grote PWN bordspel

Trefzekere consumenten­marketing

Een strategie puur op basis van prijs, is voor geen enkele organisatie duurzaam. Een laagste-prijsstrategie houdt voortdurend de marges onder druk en vroeg of laat zal een concurrent onder jouw laagste prijzen duiken. Wat is je strategie dan?
Een effectieve marketingstrategie is altijd gericht op zowel prijs als meerwaarde. De echte meerwaarde voor de consument verschilt per product, organisatie of dienstverlener, maar hoe groot de verschillen soms ook zijn: oprechtheid en geloofwaardigheid zijn een groot goed. Zorg voor een goede informatievoorziening op basis waarvan consumenten aankoopbeslissingen kunnen nemen, wees eerlijk, vriendelijk, dienstbaar en servicegericht.

Amsterdam-Zuidoost

Bij Li Moon Retail maken we je consumentenmarketing altijd met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!