dirk-75-jaar-vrachtwagen
reclame-icon

strategie & identiteit

CONSUMENTENMARKTING

Consumenten worden steeds kritischer. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt of je toch meer producten verkoopt? Bij Li Moon weten we dat consumenten marketing het meest effectief en duurzaam is, als deze oprecht en geloofwaardig is. Li Moon ontwikkelt sinds 2003 consumentenmarketing met verkoopkracht.

CONSUMENTEN­MARKETING: ZO VEROVER JE HOOFD EN HART VAN DE CONSUMENT

Consumenten worden steeds kritischer. Ze zijn nauwelijks nog loyaal aan merken. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt of je toch meer producten verkoopt? Bij Li Moon weten we hoe effectief consumentenmarketing is, als deze oprecht en geloofwaardig is.

BESTE SLOGAN ALLERTIJDEN

Iedereen kent ‘em wel, de slogan: “Wij van WC-eend, adviseren WC-eend.” Deze reclameklassieker uit 1981 werd in 2007 uitgeroepen tot Beste Reclameslogan Allertijden. De ijzersterke tv-commercial prees destijds de toiletreiniger WC-eend aan, maar dreef ook de spot met het reclamevak. Na de reclamecampagne ging de tv-spot een eigen leven leiden als uitdrukking, die gebruikt wordt wanneer een deskundige een advies geeft waar hij zelf belang bij kan hebben.

Als het om consumentenmarketing gaat, zijn veel organisaties, retailers en producenten zoals de ‘adviseurs van WC-eend’. Maar dan zonder de zelfspot die de toiletreinigercampagne zo kenmerkte.

De organisaties, retailers en producenten zetten hun product centraal. “Wij zijn de beste,” roeptoeteren ze of: “Wij zijn de goedkoopste.” Consumenten halen hun schouders op. ‘Wat heb ik aan dit product?’ vragen zij zich keer op keer af en: ‘Is dit echt wel de beste keuze?’

Beursstand ontwerpen | Li Moon

CoolSculpting op de LXRY beurs

CONSUMENTE­MARKETING IS GEEN PRIJZEN­SLAG

De enorme groei van het aanbod aan informatie, media, prijsaanbiedingen en communicatie- of verkoopkanalen door de opkomst van internet, heeft de afgelopen decennia de autonomie van consumenten sterk vergroot. De consument heeft er honderden kanalen bijgekregen om informatie en prijzen te vergelijken of inspiratie op te doen.

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat prijsvoordeel voor consumenten de belangrijkste reden is om tot aankoop over te gaan. Vaak is het gevoel van ‘de laagste prijs’ of ‘de slimste deal’ doorslaggevend. De meeste klanten willen een goed product en een goede service voor de scherpst mogelijke prijs. Toch komen retailers en organisaties die zich alleen op de prijscommunicatie richten, op den duur bedrogen uit.

PWN-bordspel

Het grote PWN bordspel

TREFZEKERE CONSUMENTEN­MARKETING

Een strategie puur op basis van prijs, is voor geen enkele organisatie duurzaam. Een laagste-prijsstrategie houdt voortdurend de marges onder druk en vroeg of laat zal een concurrent onder jouw laagste prijzen duiken. Wat is je strategie dan?

Een effectieve marketingstrategie is altijd gericht op zowel prijs als meerwaarde. De echte meerwaarde voor de consument verschilt per product, organisatie of dienstverlener, maar hoe groot de verschillen soms ook zijn: oprechtheid en geloofwaardigheid zijn een groot goed. Zorg voor een goede informatievoorziening op basis waarvan consumenten aankoopbeslissingen kunnen nemen, wees eerlijk, vriendelijk, dienstbaar en servicegericht.

Amsterdam-Zuidoost-Muppi1

Amsterdam-Zuidoost

Wil je weten wat wij aan consumentenmarketing voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Uiteraard zoeken we daarbij oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

ZOEK JE EEN CREATIEVE OPLOSSING?

MAIL BEA!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak met Bea voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Vertelmiddel

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

contentmarketing & copywriting | Li Moon

Contentmarketing

De kunst van het verkopen

smid-media-solution-mobiel-1

Animaties

5 redenen om voor animatievideo te kiezen

Radiocommercials | Li Moon

Radiocommercials

Geen medium zo krachtig én betaalbaar

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina [addtoany]

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003