content
CONTENTMARKETING
75 JAAR DIRK: MET CONTENTMARKETING HET DNA VAN DE SUPERMARKT BORGEN
75 JAAR DIRK SUPERMARKTEN: INZETTEN OP KLANTLOYALITEIT
Consumenten hebben in de regel een band met de lokale supermarkt, maar klantenbinding is nog geen klantloyaliteit. Wij vonden 75 Jaar Dirk Supermarkten bij uitstek geschikt om door middel van contentmarketing de band van consumenten met hun lokale Dirk-supermarkt zo veel mogelijk om te zetten in klantloyaliteit.
Klantloyaliteit is (deels) emotie. Een emotionele binding zorgt voor meer aankopen, minder prijsgevoeligheid, meer aandacht voor de uitingen van het merk en meer aanbevelingen.
VERSTERKING KLANTLOYALITEIT IN RETAILRECLAME
De emotionele binding van consumenten met ‘hun’ Dirk hebben we versterkt door het merk Dirk te laden met de verhalen uit het verleden en toegankelijk verteld. Waar mogelijk met verrassende invalshoeken en via een zo breed mogelijke mix aan kanalen, zowel online als offline. Op deze wijze zetten we het jubileum ook in om met de efficiënte inzet van contentmarketing het DNA van Dirk als supermarktketen in kaart te brengen. En zo voor de toekomst te borgen. In de eerste plaats voor de consumenten (versterking klantloyaliteit), maar ook voor leveranciers en het eigen personeel.
VASTLEGGEN PIONIERSGEEST IN CONTENTMARKETING
Dirk van den Broek, grondlegger van Dirk Supermarkten, is niet zo maar een Nederlandse ondernemer, maar een pionier die het Nederlandse retaillandschap met unieke vondsten heeft verrijkt. Zo opende hij in 1953 de allereerste supermarkt van Nederland, introduceerde hij softijs en espresso op de Nederlandse markt en stond hij aan de wieg van de Nederlandse reisbranche. Ook geldt hij als een pionier in de Nederlandse retailreclame.
DNA BORGEN MET VERRASSENDE INVALSHOEKEN IN CONTENTMARKETING
De hoogtepunten vertaalden we naar eigentijdse onderwerpen. Zo gingen we in social video’s op zoek naar Nederlanders die met Dirk in 1965 hun eerste vakantiereis hadden geboekt. Ook lieten we cassière van Dirk uit 1962 in 2017 nog een keer achter de kassa plaatsnemen. De verhalen vertelden de geschiedenis van Dirk vanuit een eigentijds perspectief.
EEN BREDE MIX: VAN RETAILRECLAME TOT ONLINE STORYTELLING
De historische hoogtepunten verwerkten wij in een brede mix aan kanalen, waarvan de weekfolder misschien wel de meest opmerkelijke is. De weekfolder van Dirk Supermarkten wordt verspreid in een oplage van een paar miljoen exemplaren. Als het om commerciële waarde gaat dan is de weekfolder het duurste medium om aan storytelling te doen. Dirk Supermarkten durfde het aan, waarbij we wekelijks een volle pagina aan het 75-jarig jubileum konden besteden. Prachtige contentmarketing waar we trots op zijn.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Vertelmiddel
Retailreclamebureau
Retail is ons DNA
Winkelinrichting
Laat klanten converteren met je winkelinterieur
Storytelling
Deel de verhalen rond je merk
Magazines & Folders
In dialoog met je lezer
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Zo werd Koorbiënnale The Big Sing
Wil je werken met bevlogen merkmakers? Li Moon helpt met strategie, herpositionering, vormgeving, content en online
5 redenen om videomarketing in te zetten voor je merk
Hoe kan een effectieve video campagne jouw merk versterken?
Employer branding is geen quickfix
5 tips voor een sterk werkgeversmerk