/beursstand-ontwerpen
reclame-icon

strategie & identiteit

BRAND IDENTITY

Hoe zorg je ervoor dat consumenten jouw retailformule ook echt beleven? De brand identity speelt daarin een cruciale rol. Li Moon ontwikkelt sinds 2003 strategieën en brand identities voor retailformules. Alleen een haarscherpe brand identity kan van een winkel ‘mijn’ winkel maken.

BRAND IDENTITY: ZO WORDT EEN WINKEL ‘MIJN’ WINKEL

Wat is het verschil tussen zo maar een winkel in de winkelstraat en die ene winkel waarvan een consument met trots zegt: “dat is mijn winkel!”. Dát verschil begint met een haarscherpe brand identity.

Een merk geeft een product, dienst of winkel onderscheidend vermogen. CoolBlue verkoopt elektronica, net als Mediamarkt. Toch verschillen beide merken van elkaar.

Onderscheidend vermogen is de lading van je merk. De identiteit laadt je formule met de kennis en emotie waarmee consumenten het winkelmerk beleven.

Dat onderscheidende vermogen zorgt ervoor dat het merk zich in de hoofden en harten van consumenten en zakelijk inkopers nestelt en dat zij een merkvoorkeur ontwikkelen.

Waarom koop ik online bij CoolBlue, terwijl als ik goed zoek het product elders misschien wel goedkoper te bestellen is? Zo krachtig kan onderscheidend vermogen zijn.

JE DNA VASTLEGGEN IN EEN BRAND IDENTITY

Je onderscheidend vermogen is in feite je DNA. Binnen een merktraject is het essentieel dat eerst de aspecten die jouw visie, strategie, product en/ of dienst uniek maken, worden vastgelegd. Dat doen we in de brand identity. We kijken of hetgeen je bedacht hebt echt zo uniek is en doen daarnaar onderzoek, zodat er aan het eind van het merktraject een strategisch plan ligt als goede inhoudelijke basis voor jouw merk. De brand identity is klaar.

 

VAN BRAND IDENTITY NAAR VISUAL IDENTITY

Retailreclamebureau-Dirckiii

Brand identity DirkIII – Li Moon

Een merktraject is een van de spannendste ontdekkingsreizen uit ons vak. Samen met jou als opdrachtgever gaan we op zoek naar het DNA van jouw merk. Alle karaktereigenschappen van jouw merk leggen we vast in een brand identity. Vanuit de brand identity vertrekken we voor deel 2 van de reis: het ontwerp van de visual identity.

De visual identity omvat alle visuele elementen die de kern van het merk vormen zoals het logo en logogebruik, kleurenpalet, typografie en fotografie. Op basis van een visual identity wordt uiteindelijk een huisstijl uitgewerkt, die wordt doorvertaald naar middelen, zoals websites, brochures, productetiketten.

Dat alles leggen we keurig voor je vast in een Brand guide. Een merk, net zoals de corporate identity, leeft en beweegt. De Brand guide bevatten praktische voorbeelden van de tone-of-voice, het gebruik van fotografie en logo’s, zodat een raamwerk ontstaat, waarbinnen een merk in de toekomst verder kan worden vormgegeven.

Wil je weten wat wij voor jouw merk of bedrijf aan brand idetitiy kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak voor jouw merk of bedrijf is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

MEER LEADS GENEREREN?

VERSTERK VANDAAG NOG
JE MERK MET HET LI MOON MERKLICHAAM®

START VANDAAG

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

Meer informatie

Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel
CoolSculpting-mobiel

E-commerce

8 voorwaarden om je platform te laten slagen

consumentenmarketing | Li Moon

Consumentenmarketing

Zo verover je hoofd én hart

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003