reclame-icon

strategie & identiteit

B2B STORY­TELLING MARKETING

De meeste bedrijven onderschatten nog steeds hoe waardevol de verhalen en kennis zijn die binnen het bedrijf aanwezig zijn. Li Moon helpt zakelijke dienstverleners en B2B-bedrijven bij het ontwikkelen van storytelling marketing. Met kwaliteit genereer je meer leads, niet met kwantiteit.

ZO MAAK JE IN B2B HET VERSCHIL MET STORY­TELLING MARKETING

Mensen delen verhalen. Dat geldt voor consumenten, maar ook voor zakelijke inkopers. Storytelling marketing maakt ook het verschil in contentmarketing. Li Moon Business werkt een strategie voor je uit en vertelt de verhalen uit jouw bedrijf waarnaar jouw klanten op zoek zijn.

Storytelling marketing is onmisbaar gereedschap waarmee je aan je merk of product bouwt. Goede verhalen worden gedeeld en gevonden. Maar wat maakt een verhaal goed? Een goed verhaal bevat informatie die voor de zakelijke inkoper relevant is. Daarnaast is een goed verteld verhaal overtuigend en geloofwaardig.

DEEL VERHALEN DOOR STORY­TELLING MARKETING

Belangrijk is dat storytelling marketing past bij de identiteit en strategie van je bedrijf en dat het consequent wordt doorgevoerd. Van corporate naar productniveau. Van mensen naar producten tot diensten. Zowel online als offline. Vertel je het verhaal goed, dan klinkt dit overal in door.

Stel dat een bedrijf het heel belangrijk vindt dat het ‘klantvriendelijkheid’ uitstraalt. De tone-of-voice is in dat geval heel belangrijk. Zijn de teksten op je website heel formeel, zakelijk en afstandelijk dan sla je de plank al goed mis.

Ben je vriendelijk in je toonzetting dan klopt dat goed, maar geef je vervolgens op productniveau nauwelijks informatie, dan bereik je nog niet het gewenste effect.
Met andere woorden: het consequent vertellen van verhalen gaat verder dan de verhalen alleen. De kracht van verhalen is dat ze mensen overtuigen maar dat je ze ook moet kunnen waarmaken.

VERTEL MET OVERTUIGINGS­KRACHT

De meeste bedrijven onderschatten nog steeds hoe waardevol de verhalen en kennis zijn die in het bedrijf aanwezig zijn. Het verschil maken met storytelling marketing begint met de zoektocht naar kwalitatieve informatie die jouw klanten helpen bij het maken van een keuze voor een dienst of product. Alleen kwaliteitsverhalen met een eigen stem zijn het waard om te delen, is onze boodschap. Kies voor kwaliteit.

storytelling-coffeemania

HOE VER GA JE MET STORY­TELLING MARKETING?

Veel bedrijven worstelen met het consequent vertellen van hun verhaal. Hoe doet je dat toch? Hoe ver ga je? En waar staat mijn onderneming eigenlijk voor? Li Moon Business kan een rol spelen bij de storytelling marketing van jouw organisatie. Zoals we dat ook deden bij organisaties als Scope Advies, Coffeemania en Blozo.

Bij Li Moon Business ontwikkelen we je storytelling marketing met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

Infographic-Endema

Groeistrategie

Een groeistratie vraagt om brede focus

Corporate Identity | Li Moon

Corporate identity

Maak je merk persoonlijk

B2B Videomarketing

B2B Videomarketing

Vertel je boodschap op video

smid-media-solution-mobiel-1

Animaties

5 redenen om voor animatievideo te kiezen

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003