cases-icon

Strategie & identiteit

B2B CONTENT MARKETING

Content marketing is dé aanjager voor de sales. Het delen van kennis en verhalen is een uitstekende manier voor een leverancier om zich te onderscheiden en een duurzame vorm van investeren in klanten en prospects. Li Moon helpt B2B-bedrijven met een contentstrategie op maat.

GENEREER MEER LEADS MET B2B CONTENT MARKETING

De tijd dat sales-afdelingen via koude acquisitie potentiële klanten belden, is voorgoed voorbij. Cold calling leidt voornamelijk tot ergernis bij de potentiële klant en heeft bovendien de laagste ROI van alle vormen van acquisitie. De afgelopen jaren boeken steeds meer bedrijven hun verkoopsuccessen door middel van content marketing.

CONTENT MARKETING IS INVESTEREN IN VINDBAARHEID

De opkomst van internet heeft de inkoop- en verkoopmarkt voor B2B-bedrijven revolutionair veranderd. Inkopers oriënteren zich online op de aanschaf van goederen en diensten en zoeken zelf naar de best passende oplossing.

Voor producenten en leveranciers is vindbaarheid via Google van levensbelang geworden. Niet vindbaar zijn, betekent simpelweg dat je als bedrijf niet meedoet in het aankoop- en besluitvormingsproces van een mogelijke klant.

Steeds meer bedrijven investeren in vindbaarheid door binnen de corporate website informatieve pagina’s over producten en diensten op te zetten. Deze pagina’s worden door Google geïndexeerd. Hoe beter de pagina over het product of de dienst een antwoord geeft op de vraag van de zoeker, hoe belangrijker Google de pagina vindt en hoe hoger de pagina rankt. Een hoge ranking in Google is een voorwaarde voor verkoopsucces.

MET CONTENT MARKETING BOUW JE AAN REPUTATIE EN AUTORITEIT

Inmiddels is content marketing voor leveranciers een onmisbaar marketinginstrument geworden om te zorgen dat diensten en producten via Google worden gevonden, maar content marketing gaat als strategie verder dan zoekmachineoptimalisatie alleen. Steeds meer bedrijven delen via blogposts, video content, whitepapers, social media, nieuwsbrieven, e-zines en e-mails informatie en kennis over bedrijf, product of dienst.

Het delen van kennis en het vertellen van verhalen vanuit het bedrijf van de leverancier (storytelling) stelt potentiële klanten in staat om een gewogen keuzes te maken. Doordat de leverancier consequent content distribueert die zowel relevant als waardevol zijn voor doelmarkten, bouwt deze aanbieder aan zijn reputatie en autoriteit. Marketing automation is een uitstekende methode om op systematische en gedoseerde basis content te distribueren via verschillende kanalen.

Magazine-Philips

Magazine Philips

B2B CONTENT MARKETING, EEN DUURZAME AANJAGER VOOR SALES

Effectieve content marketing richt zich niet direct op het verhogen van de verkoop, maar biedt potentiële klanten vooral dat wat zij nodig hebben om hun aankoopbeslissing optimaal te onderbouwen, namelijk relevante, waardevolle en feitelijke informatie.

Potentiële klanten hebben een scherp beeld voor wat geloofwaardig is en wat niet. Inkopers verwachten professionaliteit en expertise van potentiële leveranciers. Content marketing is een uitstekende manier voor de potentiële leverancier om zich te onderscheiden. Daarnaast is het delen van kennis en content een duurzame vorm van investeren in klanten en prospects als aanjager voor de sales.

Bovendien is de ROI van content marketing eenvoudig te meten. Hierdoor kun je de waarde van de toename van natuurlijk zoekverkeer naar de corporate website afzetten tegen de hoge kosten van een Google Adwords-campagne en de investering die nodig is met betaald adverteren om hetzelfde resultaat te bereiken.

ga aan de slag met b2b content marketing

Wil je weten wat wij aan B2B content marketing voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak voor jouw bedrijf of merk is. Daarbij zoeken we uiteraard oplossingen die passen binnen jouw beschikbare budget. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Vertelmiddel

B2B Videomarketing

B2B Videomarketing

Vertel je boodschap op video

Infographic-Endema

Groeistrategie

Een groeistratie vraagt om brede focus

Corporate Identity | Li Moon

Corporate identity

Maak je merk persoonlijk

smid-media-solution-mobiel-1

Animaties

5 redenen om voor animatievideo te kiezen

KENNIS OM TE DELEN

TROTS OP ONZE MERKEN

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003