Li Moon werkt sinds 2018 voor WILDLANDS, de Adventure Zoo in Emmen. Dit jaar organiseerden zij de Elephant Parade. Een groot, wereldwijd bekend evenement waar Li Moon het concept en de aankleding van de pop-up store op zich nam.
WILDLANDS bestaat dit jaar vijf jaar. Om dit jubileum te vieren, pakte de Adventure Zoo in Emmen groots uit en haalde de wereldberoemde Elephant Parade naar Nederland. Li Moon ontwikkelde de campagne voor het evenement en ontwierp daarnaast het vlaggenschip van de parade: de pop-up store. Hoe we dat deden? Je leest het in deze case.
Met de wereldbekende Elephant Parade vraagt WILDLANDS aandacht voor de bedreigde Aziatische olifant. Een deel van de opbrengst gaat hier dan ook naartoe. Een mooi initiatief dat WILDLANDS graag organiseert, net zoals de Adventure Zoo 11 jaar geleden ook deed. De Elephant Parade in Emmen bestond dit jaar uit 34 beschilderde kunstolifanten verspreid door Jungola, het Kompasplein en door de binnenstad van Emmen. De schilderingen werden gemaakt door diverse kunstenaars, waardoor elke olifant uniek is.
In het visuele concept van de campagne die we bij Li Moon ontwikkelden, vormt de huisstijl van WILDLANDS de basis. Dit zorgt voor herkenbaarheid. Het concept vertaalden we vervolgens door in een mix van communicatiemiddelen. Door de grootte van het evenement, kozen we voor de inzet van veel verschillende middelen. “We kozen ervoor veel te werken met QR-codes, zodat we ons in de communicatie-uitingen op het visuele aspect konden richten”, vertelt Jago van Dooren, art-director bij Li Moon. “Teveel tekst zorgt ervoor dat de consument een overload aan informatie krijgt en daardoor afhaakt. Dit wilden we natuurlijk voorkomen. We wilden consumenten nieuwsgierig maken en aansporen om de QR-code te scannen. Verder pakten we ook online uit met sociale media berichten en de website bouwden we geheel om in de stijl van de Elephant Parade.”
Voor de verkoop van promotieartikelen en merchandise van de Elephant Parade opende WILDLANDS een pop-up store in het centrum van Emmen. Li Moon pakte niet alleen het pand aan, maar ontwikkelde ook een deel van de merchandise. Zo creëerden we onder andere een plattegrond met daarop de locaties van de kunstolifanten en ontwierpen we een catalogus waarin we alle kunstolifanten stuk voor stuk uitlichten. Met deze catalogus heeft de bezoeker een mooi aandenken aan de parade. Wat betreft de pop-up store ging Li Moon aan de slag met de aankleding en inrichting van het pand. “Omdat het pand van zichzelf niet zo spannend was, zochten we naar een manier om het pand toch de eyecatcher van de parade te maken’’, vertelt Renee Vorenkamp, marketing en communicatie manager bij WILDLANDS. “Hierbij vonden we het belangrijk dat bezoekers direct zagen dat het een onderdeel was van de Elephant Parade en van WILDLANDS.’’
Jago heeft zich gebogen over de aankleding van de pop-up store. “Omdat de pop-up store een echte knaller moest worden, een pand waar je niet omheen kon, lag mijn focus op kleurgebruik. Omdat de Elephant Parade grotendeels plaatsvond in Jungola pakte ik de kleuren erbij die we daar gebruiken. Door de diep donkergroene kleur in combinatie met bladeren en olifanten, was het al snel duidelijk dat de pop-up store een onderdeel was van de Elephant Parade en daarmee van WILDLANDS.’’
Volgens Renee was de pop-up store een groot succes. “We hebben met de pop-up store een heel groot publiek aangetrokken, wat bijdroeg aan het succes van de Elephant Parade. Uiteindelijk is de pop-up store precies zo geworden als we voor ogen hadden, misschien nog wel mooier. Al met al een groot succes en een mooie bijdrage aan de parade.’’
Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk?
Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten?
Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in
dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!