Mobiel wint van desktop
ONLINE
GEVONDEN!

Op zoek naar een passend antwoord voor jouw marketing- of communicatievraagstuk? Je hebt het gevonden! In het fraaie Figeestaete in Haarlem werken onze creatieven met hart & hoofd aan jouw antwoord. Neem contact op en kom gerust kennismaken!

WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Meer klanten trekken met je merk- en bedrijfsidentiteit?
Vraag jouw
brandingadvies aan!

ONLINE-VIDEO IS DE TOEKOMST

In 2016 werden de meeste e-mails op een mobiele telefoon geopend en voor 2017 is marketing automation de grootste trend. Dit blijkt uit de veertiende editie (2017) van de E-mail Benchmark.

In 2016 werd e-mail eindelijk vaker op mobiel (54,22 procent) dan op desktop (45,78 procent) geopend, is het belangrijkste doel om e-mailmarketing in te zetten het genereren van traffic naar de website (75 procent) en is Marketing Automation zowel de grootste trend als de grootste uitdaging voor de Nederlandse marketeer.

Deze resultaten zijn, samen met andere resultaten en conclusies, gebundeld in ‘De E-mail Benchmark – Editie 2017’, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt. Dit onderzoek is vanaf nu te downloaden is op de website email-benchmark.nl.

B2B OPENT VAKER MOBIEL DAN B2C

Een opvallende conclusie uit de Email Benchmark – Editie 2017 is dat het aantal emails dat wordt geopend in de zakelijke markt hoger ligt (53,63 procent van de totale opens) dan in de consumentenmarkt (46,37 procent). Dit geldt echter niet voor transactionele e-mails, waar desktop opens het nog winnen. Ondanks de verschuiving naar mobiel is nog niet iedere organisatie mobile responsive. Inmiddels optimaliseert 83 procent zijn e-mailmarketingcampagnes voor mobiel en tablet.

TREND: MARKETING AUTOMATION

De belangrijkste trend voor marketeers in 2017 draait om automatisering en data-generatie. Ruim 49 procent van de ondervraagden ziet Marketing Automation als de belangrijkste uitdaging van het jaar. Gevolgd door databasemanagement (37 procent) en conversie-optimalisatie (35 procent). Marketing Automation is niet alleen de grootste uitdaging, maar ook de meest genoemde trend (55 procent).

STRATEGIEPLAN VOOR EMAILMARKETING

Voor een ruime meerderheid van de respondenten (73 procent) wordt e-mail in 2017 nog belangrijker. Vorig jaar was leadgeneratie nog het belangrijkste doel om e-mailmarketing voor in te zetten. Dat is nu verschoven naar het genereren van traffic naar de website (75 procent) en het verlenen van service (71 procent). Het aanjagen van de verkoop (62 procent) en leadgeneratie en branding volgen met respectievelijk 55 procent en 58 procent. 82 procent van de bedrijven werkt met strategieplan van aanpak voor e-mailmarketing als onderdeel van het marketingplan.

OVER DE E-MAIL BENCHMARK

Het onderzoek is uitgevoerd door E-mail Service Provider e-Village en behandelt alle aspecten van het e-mailmarketingvakgebied. De cijfers uit de E-mail Benchmark zijn samengesteld uit meer dan 3,5 miljard e-mails en 17.000 e-mailcampagnes en daarmee is het het grootste e-mailonderzoek in de Nederlandse markt. In totaal komen zeventien verschillende branches aan bod. Hierdoor kunnen marketeers de resultaten in de benchmark altijd met hun eigen situatie vergelijken. Alle cijfers zijn uitgesplitst naar zowel de business-to-business- (B2B) als de business-to-consumer-markt (B2C).

WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

Zoek je een creatieve oplossing?

Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!

Li Moon deelt

Blog archief

GEEF JE MERK EEN BOOST

MET ONS BRANDING ADVIES