GEVONDEN!
ZO CREËER JE SUCCESVOLLE CONTENTMARKETING
Het creëren van een succesvolle contentmarketing is steeds belangrijker. Content is namelijk een steeds belangrijkere aanjager van conversie in B2B. Als B2B-marketeer heb je legio mogelijkheden om content voor je te laten werken, maar welke content levert je de meeste shares, links en conversies op? Het Amerikaanse contentplatforms Buzzsumo en Uberflip deden samen onderzoek naar de best presterende B2B-content in 2016. De focus lag daarbij op B2B-content die relatief veel werd gedeeld via social media en/of een grote hoeveelheid links heeft verworven. Want hoe groter het online bereik, hoe meer traffic een website genereert, met meer relevante leads en conversies als gevolg.
Houd je de onderstaande 6 basisregels aan, dan presteert je content beter dan gemiddeld.
1. GEEF PRAKTISCHE INFORMATIE
Tips en trics vormen de meest succesvolle content om leads te genereren. Of het nu gaat om e-books, vakartikelen of whitepapers: praktische informatie helpen B2B-inkopers bij het maken van keuzes. Belangrijk is wel dat de toon neutraal is en geen lofzang op de eigen onderneming. Bevat de content relevante informatie dan volgen de relevante leads vanzelf.
2. SCHRIJF OVER ACTUELE ONDERWERPEN & TRENDS
Iedere branche kent zijn eigen trends. De trends binnen jouw eigen branche zijn interessant voor de zakelijke inkopers van jouw product of dienst. Geef ook je mening of visie over nieuws en trends. Met je visie kleuren de trends in de kleur van jouw bedrijf.
3. DOE ONDERZOEK
Relevante en onafhankelijke onderzoeken doen het altijd goed. Voor B2B-inkopers is het waardevol om te weten hoe er in breder perspectief over trends, producten en diensten wordt gedacht. Bovendien hebben onderzoeksrapporten een hoge correlatie met zowel het aantal social media shares als met links.
4. BESCHRIJF RELEVANTE CASESTUDIES
Case-studies zijn een van de krachtigste contentvormen. Praktijkvoorbeelden geven potentiële klanten inzicht hoe jouw producten of diensten worden ingezet. Je kunt de cases verwerken in video’s, blogs en interviews. Dit schept vertrouwen bij je bezoeker.
5. BRENG RELEVANT BRANCHENIEUWS ALS EERSTE
Nieuwe ontwikkelingen binnen je branche is voer voor social media. Zorg wel dat je er snel bij bent – liefst als eerste – en dat jouw bedrijf voldoende autoriteit heeft om de informatie te brengen. Branchenieuws levert over het algemeen veel likes en interactie op.
6. VERWERK JE INFORMATIE IN INFOGRAPHICS
Mensen lezen steeds minder, zijn steeds visueler ingesteld. Hoe presenteer je dan complexe data en informatie? Infographics helpen je om statische data en informatie tot leven te brengen en overzichtelijk te duiden. Wil je echt uitpakken, dan is een geanimeerde infographic of animatiefilm een aanrader.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.
DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET LI MOON!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met ons voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Is jouw merk klaar voor Gen Z?
Marketeers opgelet: Gen Z komt eraan! Wat betekent de opkomst van deze activistische generatie voor jouw merk?
Design Thinking
Toegevoegde waarde design thinking op creatieve processen is enorm, zo onderzocht onderzoeksbureau McKinsey
Geen Resultaten Gevonden
De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.
Arbeidsmarktcommunicatie: 8 must-do’s om toptalent te werven
Arbeidsmarktcommunicatie: 8 must-do’s die voor je werken. Hoe werf je toptalenten?
Verduurzaam je merk
Duurzaamheid is géén keuze, het is een must. Hoe verduurzaam je je merk en welke valkuilen kun je beter vermijden? Lees de blog van onze merkmakers.
5 Onmisbare bronnen voor iedere marketeer
Speciaal voor elke marketeer hebben wij onze 5 beste bronnen voor je op een rijtje gezet.
Vertelmiddel
Videomarketing
Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie
Storytelling
Deel de verhalen rond je merk
Contentmarketing
De kunst van het verkopen
Contentabonnement
Een jaar verzekerd van goede content
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Zo werd Koorbiënnale The Big Sing
Wil je werken met bevlogen merkmakers? Li Moon helpt met strategie, herpositionering, vormgeving, content en online