header
hoofd-hart
CONTENT

GEVONDEN!

Op zoek naar een passend antwoord voor jouw marketing- of communicatievraagstuk? Je hebt het gevonden! In het fraaie Figeestaete in Haarlem werken onze creatieven met hart & hoofd aan jouw antwoord. Neem contact op en kom gerust kennismaken!

ZO CREËER JE SUCCESVOLLE CONTENTMARKETING

Content is een steeds belangrijker aanjager van conversie in B2B. Als B2B-marketeer heb je legio mogelijkheden om content voor je te laten werken, maar welke content levert je de meeste shares, links en conversies op?
Het Amerikaanse contentplatforms Buzzsumo en Uberflip deden samen onderzoek naar de best presterende B2B-content in 2016. De focus lag daarbij op B2B-content die relatief veel werd gedeeld via social media en/of een grote hoeveelheid links heeft verworven. Want hoe groter het online bereik, hoe meer traffic een website genereert, met meer relevante leads en conversies als gevolg.
Houd je de onderstaande 6 basisregels aan, dan presteert je content beter dan gemiddeld.

1. GEEF PRAKTISCHE INFORMATIE

Tips en trics vormen de meest succesvolle content om leads te genereren. Of het nu gaat om e-books, vakartikelen of whitepapers: praktische informatie helpen B2B-inkopers bij het maken van keuzes. Belangrijk is wel dat de toon neutraal is en geen lofzang op de eigen onderneming. Bevat de content relevante informatie dan volgen de relevante leads vanzelf.

 

2. SCHRIJF OVER ACTUELE ONDERWERPEN & TRENDS

Iedere branche kent zijn eigen trends. De trends binnen jouw eigen branche zijn interessant voor de zakelijke inkopers van jouw product of dienst. Geef ook je mening of visie over nieuws en trends. Met je visie kleuren de trends in de kleur van jouw bedrijf.

 

3. DOE ONDERZOEK

Relevante en onafhankelijke onderzoeken doen het altijd goed. Voor B2B-inkopers is het waardevol om te weten hoe er in breder perspectief over trends, producten en diensten wordt gedacht. Bovendien hebben onderzoeksrapporten een hoge correlatie met zowel het aantal social media shares als met links.

 

4. BESCHRIJF RELEVANTE CASESTUDIES

Case-studies zijn een van de krachtigste contentvormen. Praktijkvoorbeelden geven potentiële klanten inzicht hoe jouw producten of diensten worden ingezet. Je kunt de cases verwerken in video’s, blogs en interviews. Dit schept vertrouwen bij je bezoeker.

 

5. BRENG RELEVANT BRANCHENIEUWS ALS EERSTE

Nieuwe ontwikkelingen binnen je branche is voer voor social media. Zorg wel dat je er snel bij bent – liefst als eerste – en dat jouw bedrijf voldoende autoriteit heeft om de informatie te brengen. Branchenieuws levert over het algemeen veel likes en interactie op.

 

6. VERWERK JE INFORMATIE IN INFOGRAPHICS

Mensen lezen steeds minder, zijn steeds visueler ingesteld. Hoe presenteer je dan complexe data en informatie? Infographics helpen je om statische data en informatie tot leven te brengen en overzichtelijk te duiden. Wil je echt uitpakken, dan is een geanimeerde infographic of animatiefilm een aanrader.

Een goede contentstrategie zorgt op termijn voor meer leads maar is ook arbeidsintensief. Wil je ook een passende strategie maar beschik je niet over contentcreators die het verschil kunnen maken? Li Moon Business neemt jouw contentstrategie graag uit handen. Neem gerust contact met ons op.
GESCHREVEN DOOR: ALEXANDER NIJEBOER
Strateeg Alexander Nijeboer is van vele markten thuis, maar met als grootste gave zijn visie op online-zaken en content- en marketingstrategieën.

GEEF JE MERK EEN BOOST

Met ons gratis merkadvies

Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

ONZE FILOSOFIE

lisly-thumb-3

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?

VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

KENNIS OM TE DELEN

Design Thinking

Design Thinking

Toegevoegde waarde design thinking op creatieve processen is enorm, zo onderzocht onderzoeksbureau McKinsey

Geen Resultaten Gevonden

De pagina die u zocht kon niet gevonden worden. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen of gebruik de bovenstaande navigatie om deze post te vinden.

Vertelmiddel

dummyblog

Videomarketing

Video is onmisbaar in iedere marketingstrategie

storytelling

Storytelling

Deel de verhalen rond je merk

contentmarketing & copywriting | Li Moon

Contentmarketing

De kunst van het verkopen

Contentabonnement-renee-evy

Contentabonnement

Een jaar verzekerd van goede content

MEER WETEN OVER ONS WERK?

Merkstrategie Wildlands

Merkstrategie Wildlands

Wildlands is een avontuur. Hoe vertel je dat avontuur als merk het beste?

Shopping magazine Hudson’s Bay

Shopping magazine Hudson’s Bay

Folder is ook in online-tijdperk saleskanon

Blozo

Blozo

Hi-tech-bedrijf met een menselijk gezicht

Deel deze pagina

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003