Online leadgeneratie
Online leadgeneratie

Online draait alles om gevonden worden. Als je wordt gevonden, genereer je meer leads, meer conversies en meer omzet. Hoe je beter gevonden wordt? Die vraag beantwoorden de online-specialisten van Li Moon Online graag. We realiseren websites, online-marketing en social-media-campagnes. Onze online-specialisten werken samen met specialisten van onze andere labels. Zo zijn we full-service én specialist.

5 Tips voor leadgeneratie: zo genereer je wel leads

Dan heb je keihard gewerkt voor het produceren van een nieuwe website en vervolgens blijft het oorverdovend stil. Je ziet dat de site wordt bezocht door nieuwe potentiële klanten, maar ze verlaten de site ook zonder ook maar iets van zich te laten horen. Daar gaan je leads! Wat doe je verkeerd?

Hoe meer traffic, hoe meer omzet, denken veel ondernemers. Maar gaat die regel ook online op? Vertalen we die boodschap naar je nieuwe website dan zou het betekenen dat jouw handel bij veel bezoek direct goed zit. Maar nieuw bezoek garandeert nog geen verkoop. Hoe zit het met je conversie? Waar haken bezoekers af en waren keren potentiële klanten vaker terug?

Mobile first, dan de rest

Essentieel is dat je website goed gevonden wordt en voor mobiel is geoptimaliseerd. “Responsive” zijn is niet meer voldoende. Sinds dit jaar indexeert Google ‘mobile first’ waarbij schaling, laadtijd en gebruiksgemak voor smartphones belangrijke factoren zijn. Webpagina’s die helemaal geoptimaliseerd zijn voor een mobiel device scoren hoger.
Mobile first speelt volledig in op de mobiele gebruiker. Logisch. Beeldschermen van mobiele telefoons worden met de dag groter. Laptops en tablets gebruiken we amper nog. Dus stemmen we afbeeldingen op onze sites helemaal af op onze mobieltjes. Google beloont die strategie met een hoge ranking.

Onze Online Leadgeneratie Top-5

Volgens recente onderzoeken bezoeken we zeker 5 keer een site voordat we tot een eventuele zakelijke beslissing komen. De aanhouder wint. Neem dus je bezoek serieus. Mensen lezen minder, maar zien steeds meer. Geef je klanten precies wat ze zoeken. Bijvoorbeeld met graphics. Waar wat kun je nog meer doen om de resultaten van je website te verbeteren? 5 Tips.

1. Met een druk op de knop neem je contact op

Is het op je site wel duidelijk genoeg hoe je (snel) contact kunt opnemen met jouw organisatie? Meer dan 50 procent van de bezoekers haakt direct af zodra niet duidelijk is bij wie ze zich moeten melden of als ze naar een telefoonnummer moeten zoeken.

2. Bied voldoende relevante informatie

Bied essentiële informatie en duidelijkheid. Maar liefst 44 procent klikt direct weg zodra zij de geboden info onvoldoende achten. Maak direct duidelijk waar je voor staat, bijvoorbeeld in een prominent bericht op je site.

3. Zorg voor een aantrekkelijke website

Goed smoelen moet. Bijna 40 procent van het bezoek maakt de pleiterik als het jouw vormgeving niet aantrekkelijk (genoeg) vindt. Streamline je site, maak ‘m attractief en gemakkelijk om mee te navigeren.

4. Hoe snel laadt je website?

Een zelfde groep (circa 40 procent) verlies je al zodra je pagina niet snel genoeg laadt. Gebruik handige tools om de snelheid van je website te optimaliseren.

 5. Leadgeneratie: het oog wil ook wat

Om het duidelijker te stellen: 66 procent van alle online klanten verkiest een website die er aantrekkelijk uitziet boven een site die prima informatie biedt, maar niet helemaal lekker oogt. Doe regelmatig upgraden. En vergeet vooral niet dat er tegenwoordig nog meer komt kijken bij gebruiksgemak en vormgeving op mobiel. Voor alle duidelijkheid: een responsive design alleen is onvoldoende om aan eisen van gebruikers en Google te voldoen.

Rim Voorhaar
Geschreven door: Rim Voorhaar

Contentspecialist Rim Voorhaar ziet snel mogelijkheden in ingrediënten waarmee opdrachtgevers hun eigen verhaal kunnen vertellen aan het publiek.

Meer informatie? Mail Renee!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Renee voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!