

ONLINE
GEVONDEN!
INTERNET OF THINGS GAAT RETAIL INGRIJPEND VERANDEREN
In 2021 besteden retailers 70% van het investeringsbudget aan Internet of things-oplossingen en zelflerende automation-software. Dit is een van de conclusies in het omvangrijke Zebra Vision Study-rapport.
De onderzoekers van het Zebra Vision Study-rapport ondervroegen 1700 beleidsmakers van internationale retailers, verdeeld over alle continenten. Zij interviewden de respondenten over hun marketinginvesteringen in 2021. De ondervraagde beleidsmakers zeggen dat de investeringen in technologie zijn bedoeld om consumenten een meer intuïtieve customer experience te bieden en om meer realtime in te kunnen spelen op individuele consumentenbehoeften.
BIG DATA BELANGRIJK
70 Procent van de beleidsmakers zegt dat zij in de winkels Internet of things-oplossingen (gaan) toepassen om de customer experience te verbeteren. En dat terwijl 73 procent van de retailers een juiste interpretatie van de stroom aan big data net zo belangrijk vindt als het stroomlijnen van de overige processen.
OP ELK GEWENST MOMENT AFREKENEN
78% Procent van de retailers vindt het belangrijk om e-commerce en winkelervaringen zo te combineren en te integreren dat elk aankoopproces naadloos aansluit en de consument een omnichannel experience ervaart. Een van die oplossingen is een ‘mobiele kassa’ waarmee de consument op elk moment en op elke plek in een winkel een artikel kan scannen en afrekenen. 90% Procent van de retailers verwacht een dergelijk systeem binnen 5 jaar te hebben geïmplementeerd.
![]() |
GESCHREVEN DOOR: ALEXANDER NIJEBOER Strateeg Alexander Nijeboer is van vele markten thuis, maar met als grootste gave zijn visie op online-zaken en content- en marketingstrategieën. |
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

DE BESTE STRATEGIE VOOR JOUW MERK?
VRAAG HET ALEXANDER!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de diensten die we kunnen leveren? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
KENNIS OM TE DELEN

Wat is een customer journey en hoe speel je als bedrijf hierop in?
Met de customer journey heb je inzicht in de ‘reis’ die de klant aflegt bij het kopen van een dienst of product. Lees er hier meer over.

Zo zet je succesvol video in voor je merk
Video is een onmisbaar vertelmiddel voor je merk. Hoe zet je video succesvol in en wanneer kies je voor video of animatie? Li Moon legt het je graag uit.

Wat is je merkidentiteit en wat houdt het in?
Wil jij je onderscheiden van de concurrentie? Zorg dan dat je een sterke merkidentiteit hebt. Hier lees je wat dit inhoudt.

Zo herken je het verschil tussen een logo, huisstijl en merkidentiteit
De termen logo, huisstijl en merkidentiteit worden regelmatig door elkaar gehaald, terwijl ze heel verschillend zijn. Maar hoe houd je ze dan uit elkaar?
Vertelmiddel
Marketing automation
Haal optimaal rendement uit je leads
E-commerce
8 voorwaarden om je platform te laten slagen
Contentmarketing
De kunst van het verkopen
Contentabonnement
Een jaar verzekerd van goede content
MEER WETEN OVER ONS WERK?
Deel deze pagina [addtoany]