BASIS-ANIMATIE

Onze basis-animatie is een krachtige en doeltreffende manier om een complex proces uit te leggen. Ideaal als story op Instagram of Facebook of als uitleg­animatie op je website of LinkedIn. We gebruiken simpele personages zonder gezichtsuitdrukkingen, minimale bewegingen, symbolen en iconen in de huisstijl­kleuren van jouw bedrijf.
De basis-animatie heeft een duidelijke, zakelijke uitstraling. Voor jouw animatie kies je een van de 3 huisstijl-tekenstijlen. Zo voorkomen we dat je kosten voor stijlontwikkeling betaalt en het ontwikkelproces onnodig wordt vertraagd. Deze aanpak maakt dat de basis-animatie een zeer korte productietijd kent. Binnen 5 werkdagen leveren we je animatie op.

  • Uitgevoerd in je eigen huisstijlkleuren
  • Keuze uit onze 3 tekenstijlen
  • Geen kosten voor stijlontwikkeling
  • Eenvoudige bewegingen
  • Gezichtsuitdrukkingen
  • Achtergronden
  • Mogelijkheid om auteursrechten volledig over te nemen
meer informatie

ACTIE-ANIMATIE

Ook in ons meest gekozen pakket kies je vooraf uit een van onze 3 ontwikkelde tekenstijlen. Dat is wel zo fijn: budgetzekerheid zonder bijkomende kosten voor stijlontwikkeling! De actie-animatie is jouw keuze als je een verhaal wilt vertellen, waarin details belangrijk zijn. Je hebt nu de beschikking over gezichts­uitdrukkingen en simpele achtergronden, elementen die in een basisanimatie ontbreken. Door deze actiedetails voeg je makkelijker humor, emotie en diepgang aan je animatie toe. Dat alles uiteraard in de huisstijl­kleuren van jouw bedrijf.

  • Aangepast naar je eigen huisstijlkleuren
  • Keuze uit 3 tekenstijlen
  • Gezichtsuitdrukkingen
  • Simpele achtergronden
  • Geen extra kosten voor stijlontwikkeling
  • Mogelijkheid om rechten volledig over te nemen
meer informatie

MAATWERK-ANIMATIE

Het verhaal van je bedrijf vertellen met een unieke en exclusieve animatie? Dan ontwikkelen we een storytelling-animatie voor je. Illustratiestijl, kleurgebruik en detaillering – alles ontwikkelen we op maat. Of je nu een stop motion animatie wilt of een meer traditionele animatie: de characters en uitwerking zijn uniek en exclusief voor jouw bedrijf. Ideaal voor merken en bedrijven die animatie willen inzetten als onderdeel van de branding of ervoor kiezen om animatie­video’s als een pijler van de contentmarketing­strategie in te zetten. Niets is te gek.

  • Aangepast naar je eigen huisstijlkleuren
  • Tekenstijl ontworpen naar jouw wensen
  • Gezichtsuitdrukkingen
  • Gedetailleerde achtergronden
  • Mogelijkheid om auteursrechten volledig over te nemen
meer informatie

WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Meer klanten trekken met je merk- en bedrijfsidentiteit?
Vraag jouw
brandingadvies aan!

ZO WERKEN WIJ

STAP 1

DEBRIEFEN

Wat wil je vertellen? Op basis van je briefing of input bekijken we hoe we jouw verhaal het beste kunnen vertellen

STAP 2

SCRIPTEN

De debrief werken we uit in een voiceover­tekst of lijst met scène­beschrijvingen: het script

STAP 3

STORYBOARDEN

Wat wil je vertellen? Op basis van je briefing of input bekijken we hoe we jouw verhaal het beste kunnen vertellen

STAP 4

ANIMEREN

Als je storyboard hebt goedgekeurd, werken de scènes in de animatie definitief uit

STAP 5

OPLEVERING

We plaatsen de puntjes op de i als het gaat om geluid en effecten, waarna je het bestand ontvangt

VERTEL MIJ MEER OVER ANIMATIE

Ja, ik wil zo’n toffe animatie!
Op zoek naar een leuke, krachtige en informatieve manier om je merk en je product op een herkenbare manier te visualiseren? En ook nog eens snel en budgetvriendelijk? Bij Li Moon ben je aan het goede adres.

Vul het antwoordformulier in, dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op.

Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

Home basis animatie actie animatie maatwerk animatie onze filosofie

5 REDENEN OM VOOR ANIMATIEVIDEO TE KIEZEN

Ons mediagebruik verandert. Video is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een belangrijk medium als het gaat om informatie­overdracht. Animatiefilms helpen je een verhaal beter en vollediger te vertellen dan bijvoorbeeld tekst dat kan. Dit komt doordat bij uitleg­animaties ogen en oren samenwerken. Je hoort de uitleg in een voiceover­tekst en ziet in beeld wat er gebeurd. Dat zien is belangrijk: onze ogen voeden de helft van onze hersencapaciteit en zijn daarmee veruit het meest dominante zintuig. Vandaar dat je complexe onderwerpen beter visueel kunt uitleggen. Onze hersenen verwerken visuele informatie zo’n 60 duizend keer sneller dan tekst.

Je ziet de opkomst van visuele media overal om je heen terug. Op Facebook lopen dagelijks zo’n 4 miljard videostreams en een derde van alle online-activiteiten is inmiddels video-gerelateerd. Met al die tientallen video’s die mensen dagelijks zien, is het best lastig voor bedrijven om op te vallen. Zorg dat je met een aantrekkelijke animatie jouw verhaal zo kort en krachtig als mogelijk vertelt. Bedenk: een animatie­video is een intensieve kijkvorm. De ervaring leert dat de spanningsboog van de kijker vaak niet voorbij de minuut reikt. Hoe korter, hoe beter is vaak het motto. Hier vind je 5 redenen om te kiezen voor een animatie als uitleg- of vertelmedium:

ANIMATIEFILMS GEBRUIK JE OM COMPLEXE PROCESSEN EENVOUDIG UIT TE LEGGEN

Geanimeerde video’s brengen concepten tot leven, daar waar tekst of live-video’s dat niet kan. Je kiest zelf hoe je een complex proces uitlegt, waar bij je eenvoudig zaken verduidelijkt door geanimeerde elementen toe te voegen. Daarnaast werkt de combinatie van een voiceover die uitleg en een geanimeerde uitleg in beeld zeer krachtig.

ANIMATIE KUN JE ZO LEUK MAKEN ALS JE ZELF WILT

Een grappig uitgewerkt, geanimeerde character wekt sympathie op. Zeg nou zelf, dat maakt bijvoorbeeld lesstof of een serieuze boodschap zoveel leuker om te kijken dan een tutorial. Een tutorial heeft als nadeel dat mensen onwillekeurig toch de verbale kwaliteiten, uitstraling en persoonlijkheid van de presentator laten meewegen. Bij een animatie heb je dit zelf in de hand en voeg je gemakkelijk humor toe om je boodschap leuker te maken.

MET EEN ANIMATIE BINDT JE CONSUMENTEN AAN JE MERK

Animatie kan emotioneel verbinden. Zo stelt animatie je in staat om emoties waar mensen zich ongemakkelijk bij voelen, door middel van een character minder persoonlijk te maken. Dit maakt de boodschap toegankelijker. Ook kan de sympathie die de kijker voor een character ontwikkelt afstralen op het merk. Toegegeven: bij Li Moon vinden we dat als emotionele verbinding het belangrijkste doel van je video is, je beter voor echte emotie kunt kiezen, met echte mensen in een real-life-video.

ANIMATIE IS DE IDEALE PROBLEEMOPLOSSER

Veel kijkers zoeken op internet om een oplossing voor een probleem te vinden. De kracht van animatie is echt dat het medium als geen ander in staat is om complexe vraagstukken eenvoudig en met zeggingskracht uit te leggen. Wil je jouw klanten een oplossing bieden voor een probleem, dan is een animatie het meest geschikte medium om je oplossing met de wereld te delen. Besteed de korte tijd die de kijker je biedt wijs: snijd kort en herkenbaar het probleem aan en besteed je tijd vooral met het uitleggen van je oplossing.

ANIMATIE BRENGT DE BOODSCHAP OVER

Het script mag dan de boodschap bevatten, in een animatie­video bepaalt animatie hoe de boodschap uiteindelijk wordt ontvangen en welke accenten je in je boodschap legt. De scènes die zich afspelen tijdens een boodschap zijn bepalend voor hoe de kijker je boodschap interpreteert Animaties sturen als het ware jouw boodschap om deze over te brengen op een wijze, zoals jij dat wilt. En hoe goed je verhaal of script ook is: is de animatie slecht uitgewerkt dan blijft er van dat verhaal of script ook niets over.