BASIS ANIMATIE

LM_Merklichaam_boost
Leg je complexe product helder uit met een animatievideo

Vraag jouw gratis
animatie advies aan

KIES JE BASIS-ANIMATIE

Uitlegvideo of tutorial laten maken? Onze basis-animatie is een krachtige en doeltreffende manier om een complex proces uit te leggen. Ideaal als tutorial, moving infographic of als uitleganimatie voor op je website of LinkedIn. De basis-animatie is gericht op het krachtig uitleggen. Elementen die afleiden laten we weg. Less is more. Dit houdt in dat gezichtsuitdrukkingen, gedetailleerde bewegingen en wisselende achtergronden ontbreken. Dat maakt de basis-animatie een laagdrempelige variant, die een relatief korte doorlooptijd kent en bereikbaar voor bedrijven met een klein budget. Kies hieronder je stijl.

STIJL

Corporate

Een zakelijke uitlegstijl, ideaal voor een inhoudelijke uitleg waarin het verhaal centraal staat. De characters zijn personages waarmee je je als kijker gemakkelijk identificeert, zien er realistisch en natuurgetrouw uit en versterken de inhoud met hun zakelijke uiterlijk.

STIJL

Goofy

Ben je op zoek naar een iets lossere stijl, met in de basis iets meer humor? Dan is Goofy jouw stijl. Met deze vrolijke characters verover je gelijk het hart van de kijker. Ideaal als je boodschap best een beetje luchtig mag zijn.

STIJL

Outline

Met Outline als stijl kun je alle kanten op. De characters lijken op een lijntekening die tot leven komt en de sobere stijl legt de focus helemaal op jouw boodschap. Die kan vrolijk zijn, maar net zo gemakkelijk wek je met Outline een zakelijk autocad-ontwerp tot leven.

Zo werken wij

Stap 1

Debriefen

Wat wil je vertellen? Op basis van je briefing of input bekijken we hoe we jouw verhaal het beste kunnen vertellen
Stap 2

SCRIPTEN

De debrief werken we uit in een voiceover­tekst of lijst met scène­beschrijvingen: het script
Stap 3

STORYBOARDEN

Wat wil je vertellen? Op basis van je briefing of input bekijken we hoe we jouw verhaal het beste kunnen vertellen
Stap 4

ANIMEREN

Als je storyboard hebt goedgekeurd, werken de scènes in de animatie definitief uit
Stap 5

Debriefen

We plaatsen de puntjes op de i als het gaat om geluid en effecten, waarna je het bestand ontvangt
lisly-thumb-3

VERTEL MIJ MEER OVER ANIMATIE

Ja, ik wil zo’n toffe animatie!
Op zoek naar een leuke, krachtige en informatieve manier om je merk en je product op een herkenbare manier te visualiseren? En ook nog eens snel en budgetvriendelijk? Bij Li Moon ben je aan het goede adres.
Vul het antwoordformulier in, dan neem ik of mijn collega Bea binnen twee werkdagen contact met je op.

Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!

BASIS-ANIMATIE IS IDEALE TUTORIAL OF UITLEGVIDEO

Met een animatievideo, ook wel explanimation of uitleg-animatie, presenteer je een verhaal dat normaal gesproken veel (te veel) woorden nodig heeft. Animatie is dan ook hét uitlegmedium bij uitstek. In onze animatie studio maken we saaie, feitelijke informatie overzichtelijk en begrijpelijk. In het recept voor een goede animatie mag een toefje humor niet ontbreken.

Vooral bij complexe informatie is een animatie het ideale medium. Dankzij de combinatiemogelijkheden van tekst, beeld en geluid breng je informatie effectief over aan het publiek. Dat geldt zowel voor uitleganimaties maar ook animaties die dienen als alternatief voor bedrijfsvideo’s. Bovendien spreken animaties een breed publiek aan en zorgt een vleugje humor ervoor dat de animatie aanstekelijk werkt.

BEKIJK ONZE SHOWREEL

Ook een animatie laten maken? Veel bedrijven gingen je voor. Bekijk de animaties die we de afgelopen tijd maakten voor onze klanten.

ANIMATIES SCOREN INDRUK­WEKKENDE RESULTATEN

Is een animatie laten maken kostbaar? Niet als je het afzet tegen de resultaten. Die zijn ronduit indrukwekkend. Video’s met relevante content doen de conversie op je website soms wel met 80 procent stijgen. En voeg je een animatievideo toe aan bijvoorbeeld je e-mail marketing-campagne dan moet je niet verbaasd zijn als de doorklikratio ruim verdubbelt.

WANNEER KIES JE VOOR ANIMATIE?

We krijgen vaak de vraag: wanneer kies je nu voor een animatie en wanneer voor een bedrijfsvideo? Een animatie is uitstekend geschikt om een dienst, product of proces uit te leggen. Ook kun je ingewikkelde processen of complexe materie inzichtelijk maken via animatie. Zo presenteer je onderwerpen uit je jaarverslag,bedrijfsvisie of beleidsplan helder en duidelijk via animatie. Deze onderwerpen laten zich vaak minder goed in camerabeelden vangen. Speelt emotie een belangrijke rol of wil je dat de kijker zich met de personages in de video identificeert, dan kan het verstandiger zijn om voor ‘echt’ beeld te kiezen.

UIT ONZE ANIMATIE STUDIO

Laat je een animatie maken in onze animatie studio dan verloopt dat traject altijd volgens een aantal heldere stappen. Na een inhoudelijke sessie met de klant volgt er een uitgebreide informatie-analyse die voor de animator de basis vormt van de voiceover-tekst en het storyboard van de animatie. De voiceover-tekst wordt ingesproken aan de hand van het storyboard. Het ritme van de animatiefilm ligt dan vast. De animator werkt dan de gekozen stijl en het visueel ontwerp verder uit. Als hij het visueel ontwerp heeft uitgewerkt en gepresenteerd, worden alle illustraties geanimeerd en voegt hij het sounddesign en de finishing touch aan de animatie toe.

In de animatie studio van Li Moon maken we je animaties met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

We hebben ook!:

smid-media-solution-mobiel-1

Animaties

5 redenen om voor animatievideo te kiezen

smid-media-solution-mobiel-1

Maatwerk animatie

Gun jouw bedrijf de wow-factor met onze maatwerk-animatie.

smid-media-solution-mobiel-1

Actie animatie

Creëer de ideale animatievideo voor content marketing

TROTS OP ONZE MERKEN

limoon-logo
Hendrik Figeeweg 1H
2031 BJ Haarlem
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003
Merkmakers met hoofd en hart.
Sinds 2003