Onze basis-animatie is een krachtige en doeltreffende manier om een complex proces uit te leggen. Ideaal als story op Instagram of Facebook of als uitleganimatie op je website of LinkedIn. We gebruiken simpele personages zonder gezichtsuitdrukkingen, minimale bewegingen, symbolen en iconen in de huisstijlkleuren van jouw bedrijf.
De basis-animatie heeft een duidelijke, zakelijke uitstraling. Voor jouw animatie kies je een van de 3 huisstijl-tekenstijlen. Zo voorkomen we dat je kosten voor stijlontwikkeling betaalt en het ontwikkelproces onnodig wordt vertraagd. Deze aanpak maakt dat de basis-animatie een zeer korte productietijd kent. Binnen 5 werkdagen leveren we je animatie op.
Ook in ons meest gekozen pakket kies je vooraf uit een van onze 3 ontwikkelde tekenstijlen. Dat is wel zo fijn: budgetzekerheid zonder bijkomende kosten voor stijlontwikkeling! De actie-animatie is jouw keuze als je een verhaal wilt vertellen, waarin details belangrijk zijn. Je hebt nu de beschikking over gezichtsuitdrukkingen en simpele achtergronden, elementen die in een basisanimatie ontbreken. Door deze actiedetails voeg je makkelijker humor, emotie en diepgang aan je animatie toe. Dat alles uiteraard in de huisstijlkleuren van jouw bedrijf.
Het verhaal van je bedrijf vertellen met een unieke en exclusieve animatie? Dan ontwikkelen we een storytelling-animatie voor je. Illustratiestijl, kleurgebruik en detaillering – alles ontwikkelen we op maat. Of je nu een stop motion animatie wilt of een meer traditionele animatie: de characters en uitwerking zijn uniek en exclusief voor jouw bedrijf. Ideaal voor merken en bedrijven die animatie willen inzetten als onderdeel van de branding of ervoor kiezen om animatievideo’s als een pijler van de contentmarketingstrategie in te zetten. Niets is te gek.
STAP 1
Wat wil je vertellen? Op basis van je briefing of input bekijken we hoe we jouw verhaal het beste kunnen vertellen
STAP 2
De debrief werken we uit in een voiceovertekst of lijst met scènebeschrijvingen: het script
STAP 3
Wat wil je vertellen? Op basis van je briefing of input bekijken we hoe we jouw verhaal het beste kunnen vertellen
STAP 4
Als je storyboard hebt goedgekeurd, werken de scènes in de animatie definitief uit
STAP 5
We plaatsen de puntjes op de i als het gaat om geluid en effecten, waarna je het bestand ontvangt
Ja, ik wil zo’n toffe animatie!
Op zoek naar een leuke, krachtige en informatieve manier om je merk en je product op een herkenbare manier te visualiseren? En ook nog eens snel en budgetvriendelijk? Bij Li Moon ben je aan het goede adres.
Vul het antwoordformulier in, dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op.
Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!
Ons mediagebruik verandert. Video is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een belangrijk medium als het gaat om informatieoverdracht. Animatiefilms helpen je een verhaal beter en vollediger te vertellen dan bijvoorbeeld tekst dat kan. Dit komt doordat bij uitleganimaties ogen en oren samenwerken. Je hoort de uitleg in een voiceovertekst en ziet in beeld wat er gebeurd. Dat zien is belangrijk: onze ogen voeden de helft van onze hersencapaciteit en zijn daarmee veruit het meest dominante zintuig. Vandaar dat je complexe onderwerpen beter visueel kunt uitleggen. Onze hersenen verwerken visuele informatie zo’n 60 duizend keer sneller dan tekst.
Je ziet de opkomst van visuele media overal om je heen terug. Op Facebook lopen dagelijks zo’n 4 miljard videostreams en een derde van alle online-activiteiten is inmiddels video-gerelateerd. Met al die tientallen video’s die mensen dagelijks zien, is het best lastig voor bedrijven om op te vallen. Zorg dat je met een aantrekkelijke animatie jouw verhaal zo kort en krachtig als mogelijk vertelt. Bedenk: een animatievideo is een intensieve kijkvorm. De ervaring leert dat de spanningsboog van de kijker vaak niet voorbij de minuut reikt. Hoe korter, hoe beter is vaak het motto. Hier vind je 5 redenen om te kiezen voor een animatie als uitleg- of vertelmedium:
Geanimeerde video’s brengen concepten tot leven, daar waar tekst of live-video’s dat niet kan. Je kiest zelf hoe je een complex proces uitlegt, waar bij je eenvoudig zaken verduidelijkt door geanimeerde elementen toe te voegen. Daarnaast werkt de combinatie van een voiceover die uitleg en een geanimeerde uitleg in beeld zeer krachtig.
Een grappig uitgewerkt, geanimeerde character wekt sympathie op. Zeg nou zelf, dat maakt bijvoorbeeld lesstof of een serieuze boodschap zoveel leuker om te kijken dan een tutorial. Een tutorial heeft als nadeel dat mensen onwillekeurig toch de verbale kwaliteiten, uitstraling en persoonlijkheid van de presentator laten meewegen. Bij een animatie heb je dit zelf in de hand en voeg je gemakkelijk humor toe om je boodschap leuker te maken.
Animatie kan emotioneel verbinden. Zo stelt animatie je in staat om emoties waar mensen zich ongemakkelijk bij voelen, door middel van een character minder persoonlijk te maken. Dit maakt de boodschap toegankelijker. Ook kan de sympathie die de kijker voor een character ontwikkelt afstralen op het merk. Toegegeven: bij Li Moon vinden we dat als emotionele verbinding het belangrijkste doel van je video is, je beter voor echte emotie kunt kiezen, met echte mensen in een real-life-video.
Veel kijkers zoeken op internet om een oplossing voor een probleem te vinden. De kracht van animatie is echt dat het medium als geen ander in staat is om complexe vraagstukken eenvoudig en met zeggingskracht uit te leggen. Wil je jouw klanten een oplossing bieden voor een probleem, dan is een animatie het meest geschikte medium om je oplossing met de wereld te delen. Besteed de korte tijd die de kijker je biedt wijs: snijd kort en herkenbaar het probleem aan en besteed je tijd vooral met het uitleggen van je oplossing.
Het script mag dan de boodschap bevatten, in een animatievideo bepaalt animatie hoe de boodschap uiteindelijk wordt ontvangen en welke accenten je in je boodschap legt. De scènes die zich afspelen tijdens een boodschap zijn bepalend voor hoe de kijker je boodschap interpreteert Animaties sturen als het ware jouw boodschap om deze over te brengen op een wijze, zoals jij dat wilt. En hoe goed je verhaal of script ook is: is de animatie slecht uitgewerkt dan blijft er van dat verhaal of script ook niets over.