BLOG
LEADGENERATIE MET IMPACT

Voor de eigen leadgeneratie van Li Moon bedachten we een actie waarin we de kracht van online en offline combineerden. De actie overtrof alle verwachtingen. Zo creëer je impact.

BUNDEL DE KRACHTEN VAN ONLINE & OFFLINE

Leadgeneratie, geen bedrijf ontkomt eraan. Nieuwe klanten komen nu eenmaal niet zomaar aanwaaien.

Bij Li Moon werken we aan onze sales met een inbound marketingstrategie waarvoor we social media, SEA en SEO inzetten. Die strategie werkt prima: we werken voor klanten uit het hele land. Slechts een relatief klein deel van onze opdrachtgevers is in Haarlem gevestigd en om die reden besloten we met een speciale actie ons vizier op lokale MKB-bedrijven te richten.

TESTEN VAN CONCEPTEN

Goede buren zijn nu eenmaal net zo waardevol als verre vrienden. Valentijnsdag vormde een mooie aanleiding voor een verrassende actie – want dat moest het boven alles worden: een verrassende actie. Voor ons als creatief bureau ligt de lat nu eenmaal hoog. Bovendien vormen dit soort acties voor ons een mooie gelegenheid om nieuwe concepten te testen die we later ook voor opdrachtgevers kunnen uitvoeren.

TINDER VOOR BEDRIJVEN

De voorbereiding begon al in het najaar van 2019. Met de grootste zorg stelden we een lijst met mogelijke prospects samen.
We speurden naar leuke, verrassende, innovatieve en opvallende bedrijven. Ons belangrijkste selectiecriterium was de vraag: passen deze bedrijven bij ons als creatief bureau? Wanneer je samen aan een merk bouwt is er sprake van een intensieve samenwerking. Daarom is een goede klik en wederzijds respect voor ons erg belangrijk wanneer wij een nieuw traject starten. Dagenlang speurde ons team online. “Dit is Tinder voor bedrijven,” grapte een collega.

PERFECT INHAAKMOMENT

De lijst met bedrijven werd langer en langer, slonk na een kritische analyse, en werd weer uitgebreid met nieuwe namen. Zo boetseerden wij aan een lijst met 50 bedrijven en contactpersonen op wie wij een oogje hadden.
En wat is dan een mooier inhaakmoment dan Valentijnsdag?

Bij Li Moon vinden we dat een merk eigenlijk ook maar gewoon een mens is. Wat zouden we zelf leuk vinden om te ontvangen? Een bos rozen? Tikje cliché misschien. Bonbons? Lekker, maar niet zichtbaar genoeg.
Het moest een grootse en overtuigende liefdesverklaring zijn. Zo kwamen we op een heliumballon uit, in de vorm van een hart, die we verpakten in een vrolijke en opvallende kartonnen doos – klaar voor verzending.

ZO CREËER JE IMPACT

Hoe persoonlijker je een actie maakt, des te groter de impact.
Iedere ballon kreeg een persoonlijke kaart met een unieke QR-code mee. De QR-code bracht onze beoogde, nieuwe liefde op een persoonlijke pagina waar zij door creatief directeur Bea Mienis in een persoonlijke video enthousiast werden toegesproken.
De persoonlijke Valentijns actie miste zijn uitwerking niet. Meer dan 85 procent van alle contactpersonen scande de QR-code en bekeek de video een of meerdere keren. Een week later staat de agenda vol first dates. Met een spectaculair conversiepercentage van ruim 20 procent was onze Valentijns actie nu al geslaagd. En dan moesten we de mailing nog opvolgen.

EEN VROLIJKE AFWIJZING

Wie de liefde betuigt, krijgt onherroepelijk een keer de deksel op z’n neus. Zo vielen er naast de enthousiaste uitnodigingen ook afwijzingen te betreuren. Soms werden we stilzwijgend afgewezen, maar in een enkel geval kregen we van een beminde contactpersoon een afwijzing die ons deed blozen en glimlachen.
“Lieve dames en heren van Li Moon,” schreef gentleman Marcel Jansma van modemerk Cavallaro Napoli. “Spannend hoor…dat uitpakken. Wat een ego-boost. Dank daarvoor; ik doe weer helemaal mee bij alle Cavallaro millennials!” Jansma was zelf niet op kantoor toen de Valentijns verrassing werd bezorgd, waardoor Jansma’s collega’s een weekeinde de tijd hadden om over de afzender te speculeren. “Wat een emoties maakt dat los,” schrijft Jansma, “…en dat is denk ik precies jullie bedoeling. Mijn complimenten, erg origineel.”

Geef je merk een boost
Met ons branding advies
Geef je merk een boost
WIJ ZIJN LI MOON MERKMAKERS MET HOOFD EN HART. SINDS 2003.
Wij zijn Li Moon
Merkmakers met hoofd en hart. Sinds 2003.

Li Moon deelt

Blog archief