Op zoek naar een passend antwoord voor jouw marketing- of communicatievraagstuk? In het fraaie Figeestaete in Haarlem werken onze creatieven met hart & hoofd aan jouw antwoord. Neem contact op en kom gerust kennismaken!
In 2021 besteden retailers 70% van het investeringsbudget aan Internet of things-oplossingen en zelflerende automation-software. Dit is een van de conclusies in het omvangrijke Zebra Vision Study-rapport.
De onderzoekers van het Zebra Vision Study-rapport ondervroegen 1700 beleidsmakers van internationale retailers, verdeeld over alle continenten. Zij interviewden de respondenten over hun marketinginvesteringen in 2021. De ondervraagde beleidsmakers zeggen dat de investeringen in technologie zijn bedoeld om consumenten een meer intuïtieve customer experience te bieden en om meer realtime in te kunnen spelen op individuele consumentenbehoeften.
70 Procent van de beleidsmakers zegt dat zij in de winkels Internet of things-oplossingen (gaan) toepassen om de customer experience te verbeteren. En dat terwijl 73 procent van de retailers een juiste interpretatie van de stroom aan big data net zo belangrijk vindt als het stroomlijnen van de overige processen.
78% Procent van de retailers vindt het belangrijk om e-commerce en winkelervaringen zo te combineren en te integreren dat elk aankoopproces naadloos aansluit en de consument een omnichannel experience ervaart. Een van die oplossingen is een ‘mobiele kassa’ waarmee de consument op elk moment en op elke plek in een winkel een artikel kan scannen en afrekenen. 90% Procent van de retailers verwacht een dergelijk systeem binnen 5 jaar te hebben geïmplementeerd.